Hk avr5000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Hk avr5000

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hk avr5000

Heisann, jeg har en Hk5000 og det jeg lurer på er om det skal være DØDSSTILLE i bakhøyttalerne når det ikke skjer noe der?!? Det suser såppass at jeg legger merke til det i mine, og det synes jeg er litt irriterende. Vet ikke hvor stille det skal være jeg, noen som vet?

greigutt

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av grunnene til at jeg misliker HK.... testet "SIgns" med HK(7500) opp mot marantz(MM9000), i en av de første scenene, der de går inne i det høye gresset. trodde det skulle være sånn susing, men da jeg senere testet med marantz, var det totalt stilhet, som også økte spenningen såpass at man ble sittende på stolkanten.... med HK var det liksom bare helt vanlig.. ikke no intensitet..

edit: mulig det går an å kvitte seg med en støydempings trafo, men i første omgang ville jeg prøvd å se på hvordan kablene bak er. det KAN hjelpe med skjermede kabler, men det er det sikkert noen andre som kan svare deg på..
    skjønner lite av kabler...

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min HK 7000 er helt stille. Det skal ikke være sus som er sjenerende. Ta kontakt med din leverandør og reklamer på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal det sies at jeg sitter med øret omtrent helt inntil høttalerne da... Skal man ikke høre NOE da heller??? Er lixom litt susing... Lurer på om det kan være dvd som støyer også... Dog er det litt susing når jeg ser på tv (via paraboltuner) og kjører prologic også....

greigutt

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt sus vil det altid være men det skal være minimalt og ikke sjenerende.
    Sus er støy som kan ha mange årsaker. Kabler er en sak som må sjekkes. De kan plukke opp støy på veien blant annet fra f.eks. trafoer og lignende støykilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er sikkert bare jeg som sitter og lytter etter det, jeg hører ALT av elektrisk utstyr hele tiden... (Hører skjermen min , switchene mine, klokkeradioen osv) hehe. Og det er vel bare jeg som hører susingen også... og høyttalerne står vel nærme... En annen ting er jo at jeg ofte må skru av og på forsterkeren for å få med bakhøyttalerne... Så jeg burde kanskje sende den til Oslo på en liten sjekk... Jeg har vel reklamasjonsrett selv om den er over 2 år gammel....... tror jeg...

mvh
    greigutt

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HK receivere er ikke blandt de stilleste nei.

Har noe å gjøre med prioriteringen av dynamikk og høy tomgangsspenning på sluttrinnet.

Men, det skal ikke være så høyt at du hører det på 1 meters avstand, da vil jeg si at det er noe galt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Tror nok ikke jeg vil høre det på 1 meter avstand. Problemet er at stuen er så smal at høyttalerne står helt inntil sofaen.. Men dette løser seg forhåpentligvis så fort jeg flytter. (Snart utlært student)...

greigutt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •