Ny forsterker til BEL

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Nozferatu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny forsterker til BEL

Trenger en forsterker som skal drive 2 stk Bel 2.5 veis http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=10004 høyttalere da jeg ikke lengre har forsterker av forkjellige omstendigheter. Blir vel gjerne stereo siden budsjettet ligger på 4k+-men surround kan være ønskelig også.
    Brukt blir veien å gå her... noen gode forslag hva jeg burde være på utkikk etter. Hører på en del tekno\pop hard rock men ser også veldig mye film.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Ny forsterker til BEL

Sitat Opprinnelig postet av Nozferatu
    Trenger en forsterker som skal drive 2 stk Bel 2.5 veis http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=10004 høyttalere da jeg ikke lengre har forsterker av forkjellige omstendigheter. Blir vel gjerne stereo siden budsjettet ligger på 4k+-men surround kan være ønskelig også.
    Brukt blir veien å gå her... noen gode forslag hva jeg burde være på utkikk etter. Hører på en del tekno\pop hard rock men ser også veldig mye film.
    I stereo synes jeg Cambridge Audio gir mye for pengene, og på BEL tror jeg den vil passe meget bra (uansett musikkstil).
    Hva med CAMBRIDGE Azur 640A?
    THULE Spirit IA60 er litt i overkant prismessig, men et spennende valg med gode ytelser og et stilrent design.
    Ellers kan en hvilken som helst nøytralt lydende forsterker benyttes på BEL.

Newcomer Nozferatu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde faktisk den trengte 100w+ men slik er det altså ikke, kan vel stikke av med en god forsterker for ca.4k om jeg kjøper brukt.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nozferatu
    Trodde faktisk den trengte 100w+ men slik er det altså ikke, kan vel stikke av med en god forsterker for ca.4k om jeg kjøper brukt.
    Jeg vil vel si det slik at den har godt av 100W+, men det er bedre med en god, strømsterk og nøytral forsterker på 2x60W enn en dårlig, overspesifisert og fargende forterker på 2x100W... Sånn sett er Thule-ampen bra, siden den har såpass mye å gi i 4ohm. BEL går som kjent ned i 4ohm i bassen.
    For BEL er det nesten bedre å se på ytelsen i 4ohm enn i 8ohm...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •