Onkyo TX-SR602E eller Yamaha RX-V1500??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-SR602E eller Yamaha RX-V1500??

Hei!

Jeg har vurdert å gå til innkjøp av en surroundreceiver! Jeg har per i dag en pioneer effektforsterker og to jamo høyttalere! Forsterkern trenger jeg vel ikke lenger etterhvert.. Men jeg tenkte kanksje jeg skal kjøpe receiver nå, og vente litt før jeg kjøper flere høyttalere!

Jeg vurderer å bruke maks 7000kr på en receiver. Akkurat nå skal utstyret brukes i et lite rom, men må kunne takle større rom! Jeg kommer til å bruke anlegget til 50% musikk og 50% film/tv!

Etter å ha lest litt om onkyos receiver fikk jeg veldig lyst på den, men blir litt usikker også... Tentke kanksje noen kunne hjelpe meg litt med valg? Pre-out er ikke noe must, men er vel grei å ha!

Utover dette vet jeg ikke om jeg har flere kriterier... Noen som har andre forslag? eller noen mening om de to i overskriften?

Takk

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har så langt vurdert å kjøpe RX-V2500, men idag hørte jeg Onkyo TX-SR601E. Denne spilte veldig bra på Klipsch RF-25 (som forøvrig er min nye favoritthøyttaler).

Til Klipsch er jeg blitt anbefalt Marantz eller Onkyo fordi Yamaha'en kan bli litt tøff/skarp i diskanten. Yamaha er vel også først og fremst blitt lovprist for hjemmekinoegenskapene.

Det er viktig å se følsomheten på høyttalerene i forhold til hvor wattsterk forsterkeren er. En høyttaler med 90dB følsomhet trenger 4 ganger mer watt enn en med 96dB feks. Ha det i tankene ved valg av forsterker. Det er ikke sikkert du trenger så mye watt. Dermed åpner det seg større muligheter i din (min) prisklasse.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men jeg tenker å kjøpe receiver først, også skal jeg gå til innkjøp av høyttalere seinere!

Jeg var innom fyndborsen.se og ser at jeg kan få til en pakke med receiver og høyttalere til rundt 8000,-. Er det noen pakke å anbefale derfra?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha en 5.1 pakke m/receiver, eller skal du ha et høyttalerpar m/receiver til 8000?

Receiver og høyttalerpar:
    http://www.fyndborsen.se/produkt.php?main!filter!Prodnr=5859
    http://www.fyndborsen.se/produkt.php?main!filter!Prodnr=6224

Trenger du receiver og høyttalerpakke 5.1 ville jeg satset på:
    http://www.fyndborsen.se/produkt.php?main!filter!Prodnr=5873
    http://www.fyndborsen.se/produkt.php?main!filter!Prodnr=9986

Begge pakkene koster rett i overkant av 8000,-.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal ha høyttalerpakke med en receiver! men hvis jeg kjøper den yamaha v1500, hvilken høyttalerpakke passer med den?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ikke anbefale noen høyttalerpakke til under kr 3000,- til en slik forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt rundt, og funnet ut at jeg kanskje burde velge meg høyttalere først!

Har sett litt på Proson Reality MK2 pakke.

Har også kommet fram til at valget faller mellom yamaha v1500 eller pioneer vsx1014. Onkyo tror jeg at jeg dropper! Liker egentlig pioneer veldig godt, men hvis noen kan komme med ting som er bedre på yamaha'en så hadde det vært fint!

Dette skal i hovedsak brukes rundt 70% på film/tv og 30% musikk! Jeg hører mye på hip-hop, r&b og denslags. Vil disse høyttalerne passe til denne typen musikk? litt bedre med dyp bass enn hard bass på denne musikken. synes nå jeg...

Eller er det kanskje like greit å spare 1500kr og velge MK2/RR pakken, med "mindre" center- og bakhøyttalere?

Produktene er sjekket på fyndborsen.se

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må innrømme at jeg fremdeles er usikker på valg av høyttalere selv. Det er helt klart at du får mye for pengene med valg av Proson Reality MkII på fyndborsen.

Selv vurderer jeg følgende:
    Yamaha RX-V2500
    3 par Proson Reality 66MkII (samme som 62MkII på fyndbørsen med billigere)
    2 stk Proson Reality 52MkII med hver sin Proson PA-150 (til over og under lerretet).
    Senere vil jeg kjøpe en sub eller 2 fra SVS.

Har du råd ville jeg unngått den "RR"-pakken. Kjør MkII helt rundt. Jeg er selv blitt anbefalt å utvide litt etter litt, men det er jaggu vanskelig! Vil gjerne ha alt i hus på en gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noe å si på Pioneer vsx1014 eller yamaha v1500??

Jeg har som sagt alltid likt pioneer sine produkter, men er det noe jeg går glipp av ved å velge den framfor yamaha'en?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av noman
    Ingen som har noe å si på Pioneer vsx1014 eller yamaha v1500??

Jeg har som sagt alltid likt pioneer sine produkter, men er det noe jeg går glipp av ved å velge den framfor yamaha'en?
    http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...t=1014#6886929

Newcomer GnoM sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp Yamaha! da vet du at du får kvalitet!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøver å lese litt rundt, og er dette riktig? yamaha har lipsync og sone 2 og subwooferutgang... pioneer kan bi-ampes...

Jeg trenger egentlig kommentarer på hva som er fordeler og ulemper med de to forskjellige, ikke hvilken som er anbefalt!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •