Når stereo betyr mest!! Hjelp til ny Int. forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer Journeyman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Når stereo betyr mest!! Hjelp til ny Int. forsterker

Er på jakt etter en Integrert stereoforsterker som kan ta lyden til nye høyder. Har idag Audiovector M3A og har lyst til å prøve en forsterker som gir meg mer varme, men uten å ta steget helt til rene rør forsterkere.

Har så langt funnet "DK DESIGN VS-1 MKII" som er en hybrid på 2x150w som har fått stålende kritikk http://www.positive-feedback.com/Issue15/dkvs1.htm

Er det noen som kjenner til denne? Andre tips? Har budsjett på ca 20K

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Re: Når stereo betyr mest!! Hjelp til ny Int. forsterker

Sitat Opprinnelig postet av Journeyman
    hehe, hva annet enn "positive-feedback" er det mulig å få på positive-feedback.com...?

Neida, uten at jeg på noen måte bør uttale meg her grunnet svak praktisk erfaring, ser jeg en ny aktør, Duet Audio, importerer en del kinesiskproduserte enheter du kan finne et eksempel på her: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/316.

Finnes sikkert mye annet spennende også, men må jo prøve å tipse litt innen audio når jeg kan! Er jo forsåvidt ikke et spesielt konstruktivt tips uten å selv å ha lyttet til/testet produktet, men det kan jo hende noen andre her har hatt den anledningen!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...for øvrig, VELKOMMEN TIL AVFORUM!

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke til den forsterkeren du nevner, men var lenge på jakt etter en integrert forsterker i denne prisklassen.

Har du prøvd AVI Laboratory sin integrerte til 19900,-? Den kan jeg anbefale på det sterkeste. Den fikk sølvmedalje i high-end klassen i Lyd&Bilde i 2004/2005. Den er på 2x175w og har stålkontroll i bassen. Den fungerer også særdeles bra i to-kanals hjemmekino.

Bruker den sammen med B&W 705 stativhøyttalere, ASW 750 sub og en Denon 3910 dvd-spiller. Spiller fantastisk bra, med utrolig dynamikk og et enormt og detaljert lydbilde. Innspillinger som jeg tidligere unngikk pga skarp lyd har fått nye vilkår med denne forsterkeren. Har prøvd litt av hvert, men denne tok ihvertfall lyden i stua mi til nye høyder

Jeg kjøpte den fra leverandør i Norge, www.audes.no , med full angrerett. Dersom jeg ikke var fornøyd skulle de dekke både frakt og returkostnader og jeg ville få alle pengene mine igjen. Etter å ha hørt den skjønner jeg hvorfor de kan gi denne "garantien" Jeg har ikke tenkt å returnere den. Jeg blir stort sett bare sittende og glise når jeg hører på den Anbefales på det sterkeste

Se forøvrig link:
    http://www.avihifi.co.uk/S21%20MI%20...ted%20Amp.html

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T+A 1530 har også fått mye skryt. OHFC selger den. V10 også, men noe dyrere igjen. Begge disse er over budsjettet ditt, mens 1230 er akkurat på. Den har jeg ikke hørt noe om.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyttet endel til den dk design forsterkeren. Den er meget bra. Veldig bra faktisk.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ser flott ut i hvertfall.

Newcomer Journeyman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for all tilbakemelding. Har også sett meg ut AVI sin integrerte sak som Nordby i Lyd og Bilde har trykket til sitt bryst, men er usikker på om den har den litt varme mellomtonen jeg ønsker.

Vurderte også en stund de nye digitale forsterkerene, men har fått inntrykk av (har aldri lyttet på en) at de ikke er så veldig bra på akustisk musikk og vokaler (mangler litt 'vamre'...??). Kombo'en rør-preamp + digitale effektrinn hadde sikkert vært bra, men tipper at det er langt over mitt budsjett.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du søker varme i mellomtonen, har ikke AVI dette. Den leverer et særdeles usminket lydbilde over hele linja. Sånn liker jeg det, for da er det innspillingen som bestemmer lydkvaliteten. Om innspillingen er "varm", får du det. Er den derimot kald og klinisk, ja så legger ikke AVI skjul på det. Er du ute etter en litt varm mellomtone, men samtidig ikke vil ha det altfor sukkersøtt, kan Primare eller Electrocompaniet være en god løsning.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •