Erfaringer med H/K ønskes!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med H/K ønskes!

Har tenkt på å kjøpe meg en H/K AVR 235 til sommeren. Men før det evt. blir kjøp, så er jeg nødt til å vite mer om H/K generelt. Hvordan er kvaliteten på deres recievere? Mye feil? Noe annet???
    Grunnen til at jeg vil ha H/K er kraften. Denne recieveren trekker hele 890 w maks fra strømnettet, noe som vil si at man får i overkant av 7*50w ut.

Og et spm. til: ER det Pre-out på den? Fant det ikke ut!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er strøm du er ute etter, så er HK et godt valg.
    Men du burde ta en titt på Yamaha sine modeller før du drar kortet

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke opplevd noen feil på H/K produkter, selv om det er maange andre som visst nok har opplevd det, gjelder nok ikke deres litt nyere produkter.. H/K er bra til film og leverer masse strøm, men til musikk blir den litt knapp, og litt for hard i toppen..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm :?

Jeg hører en god del på musikk, mer enn jeg ser film, men jeg har ikke så veldig dyre høyttalere at de fortjener så pen lyd. Dessuten så er jeg ikke så veldig opptatt av mellomtone og diskant. BASS derimot er noe jeg er veldig nøye på at skal være tilstedeværende :!:

Og jeg spør på nytt: Vet dere om det er pre-out på den? Har sett på linken fra Nils Nielsen, og i tillegg på oversikten over utganger bakpå (det stod i den svenske bruksanvisningen), men jeg kunne ikke finne ut noe. Sendte forresten en mail til H/K fra sidene deres, der jeg spurte om det var pre-out på den, men svaret jeg fikk var "Ja, 7.1" Betyr dette at det er pre-out på samtlige kanaler? Rart at det ikke står noe om det i produktbeskrivleser eller noenting! (Puh, det ble langt.... )

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er nok ikke pre ut på den,de mener nok at det er Flerkanals inngang på den, samt Forforsterkerutgang.. men den har to strømforsyninger så den har nok av krefter, skal du ha masse trøkk og bass så er den et godt alternativ ja!

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    er nok ikke pre ut på den,de mener nok at det er Flerkanals inngang på den, samt Forforsterkerutgang..
    Hva er forskjellen på pre ut og forforsterkerutgang da?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det lurer jeg også på! Er ikke det akkurat et samme? Noen som vet?...

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke helt, men skal du ha mere effekt så må du investere i en forforsterker, så må du koble en effektforsterker til den igjen hvis jeg ikke tar feil?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde at pre ut og forforsterkerutgang var det samme, at en kan bruke forforsterkeren i en integrert forsterker/receiver og koble til egne effektforsterkere...

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja du sier noe der, men er det vanlig og ha integrert forforsterker da? :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pre-out er en tilkoblingsmulighet hvis du vil bruke en ekstern effektforsterker. Men trenger ikke enda en forforsterker for å koble til en effektforst. Du bruker prosessordelen og pre-out på H/K recieveren, dvs hvis det er pre-out.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde du lest innleggene her så hadde du fort funnet ut at nevnte model ikke har pre-ut :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er greit. Ville bare konstatere at man ikke trenger en forforsterker utenom prosessor delen i recieveren for å koble til effektforsterker. Dette fordi dere begynte å diskutere dette, og forskjellen på (for)forsterkerutgang og pre-out er ingenting. Kvaliteten på prosessordel i reciever og en seperat forforsterker derimo, kan være stor.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja du sier noe der, men er det vanlig og ha integrert forforsterker da? :roll:
    Finnes det da? Hva skulle den i såfall være integrert med?

Men
    er nok ikke pre ut på den,de mener nok at det er Flerkanals inngang på den, samt Forforsterkerutgang.. men den har to strømforsyninger så den har nok av krefter, skal du ha masse trøkk og bass så er den et godt alternativ ja!
    Og derfor jeg da lurte, for jeg trodde, som nevnt over, at pre ut og forforsterkerutgang var det samme (hva ellers skal en bruke forforsterkerutgang i en integrert receiver til enn å koble til effektforsterker? (og er ikke da en forforsterkerutgang det samme som pre ut?)), så hvor du får integrert forforsterker fra skjønner jeg ikke helt, for det var vel ikke nevnt i svaret ditt

ikke helt, men skal du ha mere effekt så må du investere i en forforsterker, så må du koble en effektforsterker til den igjen hvis jeg ikke tar feil?
    Og jeg mener da at du tar feil for en trenger jo ikke en egen forforsterker for å kunne bruke effektforsterker, bare at forforsterkeren i den integrerte forsterker/receiver har utganger for å koble til effektforsterkere, og det må da være det samme om en kaller det for pre ut eller forforsterkerutganger...

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja ok, kjekt å vite, men jeg skjønner ikke hvorfor man da trenger å bruke to forskjellige navn på noe som gjør det samme? :?: bare forvirrende spør du meg..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, forstår det Whoracle. Du kommer inn i det etterhvert. Og bare for å klarere hele saken. Det er Pre-out på alle kanalene (7.1) på H/K AVR 235. Du kan derfor ta det helt med ro Diablito. Rart at du ikke så det i manualen? Det stod jo klart som dagen.......hmm

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde du lest innleggene her så hadde du fort funnet ut at nevnte model ikke har pre-ut :wink:
    Og jeg mener du var selvmotsigende i ditt første svar (som sa at det ikke var pre ut, men samtidig sa at det var forforsterkerutgang), men uansett, i manualen til avr235 som var linket til tidligere i tråden, på side 7, under rear panel connections, punkt 9, står det "Preamp Outputs" så da kan vi vel avslutte den diskusjonen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var jo d jeg skrev. Rart at dere ikke har sett det før!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Du kan derfor ta det helt med ro Diablito.
    Jeg tar det helt med ro jeg, og var forøvrig ikke jeg som lurte på om det var pre ut (som jeg fant med en gang jeg åpnet manualen og scrollet ned til bildet av baksiden (på side 7), jeg begynte bare å lure på om det var noen forskjell mellom pre ut og forforsterkerutgang, som vi da har fått avklart at det er det ikke

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •