Denon AVC-A1XV tips, erfaringer, omtaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVC-A1XV tips, erfaringer, omtaler

Ønsker å starte en tråd for eiere, folk som har testet Denon AVC-A1XV og folk som vurderer og kjøpe. Selv har jeg hatt en slik i ca. 1 måned. Jeg har imidlertid ikke utstyret rundt forsterkeren til å fullt bedømme hvor god den er. Men det kommer etterhvert.
    Jeg vil starte denne tråden for at eiere og kjøpere av denne skal kunne få maks ut av denne enheten. Da må vi dele erfaringer!
    Den er ganske avansert og manualen forklarer ikke alltid ting slik at folk som meg (som av og til må ha det inn med teskje) forstår alt 100 %. Hva innebærer de og de innstillingene osv. Skal jeg bruke romkorreksjon i stereomodus og hvilken romkorreksjon brukes til hva. Hvilke høytalere er en best match... listen er lang

Min setup:
    Denon AVC-A1XV
    Pioneer DV-575A
    Front Dali 909
    Center Dali SC-7
    Back Dali 109
    Prosjektor Infocus Screenplay 4805
    Som CD spiller bruker jeg Cambridge Azur 640C

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt å bytte ut høytalerne mine. Skal begynne med fronten. Hvilke høytalere er den beste matchen til denne forsterkeren. Har lurt litt på Dali Helicon 800. Men i dette prissjiktet er vanvittig mye å velge i. Men Helicon virker interessant med en god hjemmekinoserie. Men matcher de Denon lyden? Alle synspunkter og erfaringer mottas med takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Jeg har tenkt å bytte ut høytalerne mine. Skal begynne med fronten. Hvilke høytalere er den beste matchen til denne forsterkeren. Har lurt litt på Dali Helicon 800. Men i dette prissjiktet er vanvittig mye å velge i. Men Helicon virker interessant med en god hjemmekinoserie. Men matcher de Denon lyden? Alle synspunkter og erfaringer mottas med takk!
    Hvis lyden er av samme klang og karakter som i 3805 bør dette være en god match i følge "Dag Johnsen". Nå er han en av "hardcore utskifterne" her inne, så han har ikke disse høytalerne lenger, men fornøyd var han ihvertfall..... men for all del, lytt selv......

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jørn Finneru har testet denne komboen. Han har testet det på mye annet også. Han har sikkert noe lurt å komme med i denne sammenhengen.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var jeg som ba han om å ta det her isf på pm, da kan andre komme med innspill også.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig interessert i å høre om dine utprøvninger av høytalere og eventuelt høytalerkabler på den.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker jo kun de høytalerne jeg har selv, men supra rondo 4x4 i biwiring. brukte også biamping på front og senter. oppsettmessig er det vel bare å følge bruksanvisningen. tok seks målinger med odissey. relativt intuitivt å komme seg gjennom den menyen egentlig. prøvde litt med og uten romkorreksjon. den innebygde scaleren likte jeg. den lagde gode bilder fra parabolen for å si det pent.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående romkorreksjonen på forsterkeren:

Skal den brukes når man kun spiller i 2 kanals stereo?
    Når jeg setter den på Audyssey så forsvinner nesten all bassen, eller ihvertfall føler jeg at den blir overslanket (bruker Pure Direct). Dette gjelder både surround og stereo.
    Setter jeg den på Front er bassen slik den skal være føler jeg.

Jeg forstår ikke helt hvorfor bassen kommer tilbake når jeg setter den i den modus som skal tilpasse bakhøytalerne (Front modusen) til fronten ved 2 kanals stereo.

Har ikke sub og den er satt til nei i setupen. Autosetupen definerer vel forsåvidt det selv også.

Jeg fortsetter å pumpe inn spørsmål her på tråden...

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det hjelper ikke hva dere sier. Prøv å kjøre sammenlikninger med annet utstyr og selv det feteste Denonutstyret henger ikke med når det gjelder kontroll på høyttalerne. Det som overrasket meg mest var da jeg testet Denon POA 6600 på noen fete SNELL-høyttalere. Det spilte ikke i nærheten av det selv Elektrokompaniet gjorde, selvom de var dyrere og kraftigere, og Elektrokompaniet er jo også kjent for å ikke helt klare å slippe i bassen på effektforsterkerne sine. Jeg spurte den gangen om de kunne ha koblet feil, ha feil på signalkablene, jordsløyfer eller liknende, men i ettertid har jeg etter å ha hørt masse forskjellig Denonutstyr forstått at utstyret har denne svakheten uansett klasse. Jeg føler at Denon sin popularitet på mange måter en en historie liknende Monster. Det spiller HiFi, og det gjør det til fulle, men desverre så er det ikke HiFi jeg vil høre på, jeg vil høre på musikk, og det klarer ikke noen av de Denonforsterkerne jeg har hørt å formidle på en tilfredsstillende måte når det finnes så utrolig mye annet bra på markedet til en lavere pris.
    Er ikke noe morro å høre for han far! Er dette synspunktet gjeldende for det nye flaggskipet til Denon også? Må vel være nok punch når man bi-amper denne til å drive litt av hvert med autoritet!
    Og jeg som har tenkt å oppgradere til Helicon eller Euphonia og kose meg masse med musikk også!

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble ikke så mye fart i denne tråden som jeg ønsket meg. Men men...
    Så jeg får vel starte å svare på mine egne spørsmål...
    Angående bassen med som "forsvinner" ved bruk av romkorreksjon skyldes dette i følge den siste testen i Lyd & Bilde at jo flere målinger det gjøres i korreksjonen (opptil åtte) jo mindre bass blir det per sete. Dette pga. at bassgjenngivelsen er det største problemet i de fleste rom. Kommer tilbake med resultat av en test av dette. Skal prøve måling med kun 1-3 måleposisjoner.

Håper det kommer flere innspill her etterhvert. Har akkurat kjøpt en DVD-3910 for å matche forsterkeren. Kjører Dvi innom forsterkeren og til prosjektoren. 1 meter og 12 meter Kimber kabel.
    En snodig ting er at i starten av filmene jeg setter (kun ved oppstart ved første filmen) på vises prikker og noen ganger røde flikkende striper. Men dette gir seg og blir til slutt borte. Må Dvi kabler spilles inn?

Hvordan fungerer bi-ampingen? Er det det samme hvilket par terminaler som kobles til hvilket par høytaler terminaler? Hvem gir ut høy og lave frekvenser? Jeg er skikkelig fersk på dette så ikke spar på sarkasmen dersom jeg stiller dumme spørsmål...

Kan man tri-ampe med AVC-A1XV? Dvs under avanserte innstillinger av terminalene definere tre par terminaler til hver høytaler. (bare for å dra skikkelig på bærtur...)

Håper på at noen kommer med kommentarer....

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm skjedde no rart her, men uansett!

bi-ampe. kan garantere deg at det står hvordan du kobler ved bi-amping i manualen(er ikke så vanskelig å lese den). der står det sikkert om en eventuell tri-amping og!
    og kanalene gir ut fullfrekvent ved bi\tri-amping. det er fremdeles delefilteret som bestemmer high\low....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slenger meg på...

Har i dag vært og hørt på "godgutten'" med da Dali 800 høytalerene.
    Musikk hadde disse høytalerene taket på men synest de kom litt til kort på film. Filmen som ble spillt var Troy. Savnet litt dymikk og litt i øvre mellomtone.. vet ikke om det bare er meg eller kansje rommet de sto i.

Når det gjelder forsterker så går jeg nok til innkjøp av den..
    Høytalere beholder jeg de jeg har.. klipsch Ruler..

Har hatt Klipsch Synergi settet nå på en A1, A1SE og nå er XV på vei snart.. Anbefaller å prøve et slikt sett på den.

Når det gjelder forsterkeren er jeg veldig usikker. jeg har også gått og luktet på Aragon settet som nå kommer på ca samme pris..
    men dette må kjøpes uten lytting, Ingen som har dette av butikkene i Bergen.. Å det er veldig mye penger å kjøpe noe slikt ved å bare lese tester..

Venter telefon ang leveringstid og tilbakemelding ang når analog til digital konverteringen kommer på scaleren i den før jeg bestiller..

Har altfor mange ganger kjøpt, og så kommer ny versjon med oppdatering rett etterpå.. da venter jeg heller..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I hus

Da er denne i hus hos meg også..
    ikke bare bare å få denne til å lyde som den skal..
    romkorreksjon saken forteller meg at det er feil phase på fronthøytalerene og det er det ikke, så jeg måtte skippe der.

når jeg sitter sub til to stk får jeg bare lyd i den ene...

Newcomer MAINboard sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestillt en også! brukt fra sverige! Måtte få brukt den sterke kronen til noe fornuftig. Gleder meg til å få den i hus!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pirken
    Da er denne i hus hos meg også..
    ikke bare bare å få denne til å lyde som den skal..
    romkorreksjon saken forteller meg at det er feil phase på fronthøytalerene og det er det ikke, så jeg måtte skippe der.

når jeg sitter sub til to stk får jeg bare lyd i den ene...
    Jeg har aldri opplevd at romkorreksjonen gir slikt feilutslag på noen receiver jeg har testet. Kun en gang har jeg trodd det var feil, men da var det innvendig kabling i høyttaleren som var problemet. Tror du bør sjekke igjen!
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face hm

etter mye lesing på amerikanske forum fant jeg ut at den kunne være hornene i klipsh høytalerene mine som gjore det, var flere andre som hadde samme problem.. Fant også ut at jeg måtte slå av subbene i frontene for å få rommkoreksjonen til å virke som den skulle, eneste måten den ville sette fronthøytalerene til "store høytalere" og dette synest jeg var mye bedre lyd i en når den selv bare ville velge små..
    Kjører forsterkeren uten korreksjon en god stund nå før jeg sitter på denne for å virkelig høre om det er stor forskjell..

ellers synest jeg det var teit av denon og ikke kunne velge utgangsignalene til og kjøre RGsB, den takler bare komponent ut. ikke ville de komme med noe firmware oppdatering for det heller..
    Så nå har jeg måtte kjøpe meg en transcoder til den.. virker jo bre dette da..
    Men tilegmed den gammle linjedobleren min kunne man jo velge RGsB på..

Ellers er jeg kjempe fornøyd med saken, men likte bedre prisen brukt fra sverige.. a hadde jeg jo hatt råd til dvd spilleren også...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg inn her igjen! Kjeden min AVC-A11XV endte jo uventet, men veldig hyggelig opp til en kjede om storebror. Prisen brukt fra sverige blir jeg bare mer og mer fornøyd med! Som jeg skriver i min tråd har jeg ikke rukket å teste den så mye. Var hjemme i helgen og dama kom mens jeg drev å koblet den opp, men førsteinntrykket er veldig bra. Så skriver noen ord når høyttaler oppgraderingen og kalibrering er påbegynt...blir jo aldri helt ferdig med det

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

subb utgangen

Når du tester ut din. kan du se om du får noe lyd i subbene når du stiller manuelt levelene på høytalerene, får ikke noe testsignal til de liksom... Ingen lyd der ihvertfall.. Men de virker når jeg ser på film osv...

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå skal den jammen få kjørt seg!

Er i en avsluttende fase i forhandlingen om et komplett Euphonia sett. MS5 i front, CS4 senter, RS3 bak og AS2 sub.
    MS5'en skal triampes! CS4 biampes! og RS3 koblet vanlig da... Alle 10 kanalene i bruk i et 5.1 system!

Overkill, you say?
    You betcha!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pirken
    Når du tester ut din. kan du se om du får noe lyd i subbene når du stiller manuelt levelene på høytalerene, får ikke noe testsignal til de liksom... Ingen lyd der ihvertfall.. Men de virker når jeg ser på film osv...
    Klart jeg kan. Har bare en sub, men poenget blir vel det samme. Gjør det allerede i kveld hvis jeg får tid.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •