Denon AVC-A1XV tips, erfaringer, omtaler - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 45 av 45
    Newcomer Jaune sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Audyssey problemer mm

Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Skal bli deilig å få byttet ut den forferdelige fjernkontrollen til denne A1XV. Utrolig at de kan lage neo så "plastic fantastic" til en så dyr forsterker. Den nye smaker vel kanskje ikke akkurat 60 høvdinger den heller men den er ihvertfall mye bedre.
    Ja den var vel heller ikke av hva man burde kunne forvente av en forsterker til 60k men den ser bedre ut i hvert fall.

Så til noe annet:
    Jeg har problemer med Audyssey, jeg får melding om fase feil i senter bak (2stk), men ikke bestandig samme høyttaler? Jeg er 100% sikker på at det IKKE er koblet feil, jeg har snakket med M&K og de sier at det kan med stor sikkerhet si at det ikke kan være inne i høyttaleren, alle blir testet grunndig før de går ut av fabrikken. Noe jeg forsåvidt tror på siden det ikke er samme høyttaler hver gang.

Jeg for også beskjed om at jeg har store høyttalere foran, noe som absolutt ikke stemmer, så de må jeg sette til small når kalibreringen er gjort, men da blir vel kalibreringen feil.

Men jeg mister nesten ikke noe bass i subben som jeg ser mange gjør i Audyssey, setter jeg min i Front så for jeg for mye brumlebass.

Når man kalibrer skal man da bruke plasser i rommet (mener å ha sett noe Akto tegnet opp en gang) eller skal man bruke sitteplasser, jeg sitter jo som regel samme sted og har sjelden fler en 3 stk på besøk når vi ser film. Men Denon selv sier jo selv at jo flere punkter jo bedre resultat. Jeg har prøvd meg litt på forskjellige løsninger men har ikke hørt den helt store forskjellen.

Men jeg er nå en gang av den typen som liker å gjøre det riktig uansett å bra det høres ut når det er "feil" (Jeg skal alltids klare å gjøre det galt igjen)

Noen som har noen forslag av ymse art så fyr løs!

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da veldig rart at du får fasefeil. Må du ha to senterhøytalere bak? Kan du nøye deg med en? Kanskje du ikke får fasefeil da? Bare et skudd i mørke fra meg her...

Har jo tullet litt rund med romkorreksjonen da i mitt håpløse rom. Det jeg mener å ha lest et eller annet sted er at det er anbefalt minst 6 målepunkter. Jeg har prøvd alt med veldig forskjellige resultater. Har også oppdatert forsterkeren med ny firmware. Rommet mitt er kanskje overmøblert og uegnet så jeg har liksom akseptert at korreksjonen ikke kan lage gull av gråstein. Har endt opp med at jeg er mest fornøyd med lyden når jeg måler 3 posisjoner i min treseters sofa hvor jeg kryper sammen og holder mikrofonen (pekt mot taket) ca. der hodet er. 8 målepunkter fungerer ihvertfall ikke i mitt rom med subben plassert midt bak sofaen. Da får jeg veldig rare mål på avstander og ikke fornøyd med bass og ganske "spiss" lyd ellers. Etter siste firmware oppdatering har jeg ikke fått annet en Large rundt hele på målingene. Skulle tro at RS3 bakhøytalerne ville blitt satt til small men det skjer ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon AVC A1XVA

Hei Til Dere Der Ute Som Eier En Slik.
    Jeg Har Nettopp Fått En Slik Inn I Huset Og Det Jeg Lurte På Var Høytaler Terminalene.
    Får Man Ikke Brukt Banan Plugger Her Eller?
    Prøvde å Sette Inn, Men Er For Trangt.. Nå Er Det Noe Sort Plast/gummi Inne Som Gjør Hullet Mindre, Men Skal Disse Fjernes (går Det å Fjerne?) Vill Jo Ikke Tvinge Dem Ut Hvis Det Ikke Er Meningen Og Risikere å ødelegge Terminalene... I Manual Så Viser Det Kun Skrue Terminalene.. Det Nevnes Ikke Noe Om å Kunne Bruke Banann Plugger? Eller Er Er Skrue Terminalene Eneste Mulighet?
    Svar Meg Please....
    Takk!!!

Rvb

Newcomer arnie sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en liten treskrue og skru den inn i plastpluggen , dra den ut og du har plass nokk .

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon Avc-a1xva

Hei til dere eiere av en slik!
    Jeg har et problem, jeg koblet min bærbare pc til digitale 1394 inngangen til forsterkeren. Men så kommer det et vindu på pc om at jeg trenger å installere driver programmet til AVC-a1xva på pc for å at jeg det hele tatt kommer meg videre for å bruke den innangen. Prøvde å se på denons hjemmsider men jeg kunne ikke så noe driver program som jeg kan laste ned.. Noen av dere som har en slik eller eventuelt hvor jeg kan laste ned fra? Kan noen muligens maile den til meg? reybent@online.no
    TAKKER til de som er behjelpelig med dette.
    GODT NYTTÅR!!!! :grin:

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •