Denon 3085 BI-AMP på BW 604s3?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 3085 BI-AMP på BW 604s3?

Jeg er iferd med å skifte ut mitt gamle surround-anlegg med Cerwin Vega og Kenwood til B&W høyttalere og Denon 3805. (blir stor overgang ja).

Kommer til å kjøre 5.1 oppsett med LCR600s3 senter, ASW650 sub og 602S2 bak.

Som front høyttalere hadde jeg egentlig bestemt meg for 603s3 da jeg ble forespeilet at 604s3 ville lage litt trøbbel for 3805 effektmessig, men er fortsatt litt i tvil.

Etter å ha brukt litt tid på diverse forum har jeg funnet ut at 3805 har mulighet for BI-AMP hvis man skal kjøre 5.1 oppsett.
    Dvs bruke PRE-OUT Front og kjøre dem inn i f.eks. VCR-2. Så gå inn i setup'en og sette Multi-Room til å hente signal ifra VCR-2.
    Blir da å bruke Front Høyttaler utgnager til Diskant/mellomtone og multi-room utgangene til den laveste frekvensdelen på høyttaleren da den visstnok skal gi en liten ulyd.

Er det noen som har noen erfaringer/meninger om dette?
    Kan jeg kjøre BI-AMP på BW604s3?
    Vil forsterkeren få den ekstra watt'en til å drive 604s3 høyttalerene?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har vært oppe før tror jeg. Hi-Fil mente vel at man fikk litt mer trøkk ved bi-amping. Andre mener 3805 ikke duger til å dra 604. Jeg mener det vil gå greit men det vil selvfølgelig være mer trøkk å hente, særlig for frontene. Jeg ville nok kjøpt et skikkelig effekttrinn til frontene senere.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill.

Har lekt litt med tanken å gå for 603s3 og kanskje heller slenge på et par rumperistere.
    Hvis 603'ene låter bedre med bi-amp så kan jeg jo heller slenge på en billig effektforsterker på rumperisterene.

Newcomer An-Ro sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har selv biampet min 3805 på snell xa60. Det oppstår noe støy ved denne koblingen. Den er hørbar ved lavere volum, men ved "film-volum" er den ikke hørbar eller irriterende på noen måte. Man merker, som du sier, at dynamikken og snerten forbedres betraktelig.

For min del er dette bare en midlertidig løsning da både effekttrinn og nye høyttalere står for tur i sommer (ja, jeg fikk igjen på skatten.

Jeg vil være litt forsiktig med å anbefale biampingen som en løsning på heltid, siden støy på anlegget ikke er spesielt moro. Men om du kunne tenke deg å utvide med et effekttrinn senere er det ingen tvil! 3805 duger faktisk juling bare som forforsterker.

Har selv hørt oppsettet du snakker om med 604 og kan vel ikke si annent enn at det du vil få en heftig hjemmekino!
    PA150 er forresten en god og morsom kombinasjon med 604.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurte faktisk også på akkurat den samme kombinasjonen, men det jeg lurer på er om det er no vits i å kjøpe en 3805 for å bruke den over hele linja. Det er jo 7x _lik effekt_, mens det er vel bare frontene som trenger mest effekt. Man kan vel kjøpe en mindre surround forsterker, som passer til kantene, og legge mer penger i en som kan drive de to i front? 3805 har, etter det jeg skjønner, ikke nok kraft til å dra 604, og den har for mye kraft til de andre i systemet? :?

Jeg får høre hva dem sier på Hihi-klubben, for jeg er øyeblikkelig ferdig med kinorommet mitt, og må ha no ordentlige saker her nå. :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som var i tankene mine var:
    Front: B&W DM604 S3
    Surround: DENON AVR-1905 = 3498,-
    Effekt: NAD C272 = 4998,-
    Senter og bak er da altså de samme. Vil ikke dette kanskje være bedre egnet, og (ikke minst) billigere? :?

Newcomer An-Ro sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til DM604S3 må man jo nesten ha LCR600 som senter høytt. Den er temmelig stor og effekthungrig, så det spørst 1905 klarer å yte den rettferdighet. Dessuten går man jo glippet av autokalibreringen. Kansje kan 2805 med effekttrinn til 604 være en bedre løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jo en mulighet. Men i følge hi-fil (var det vel?) og disse på hifi-klubben, så er jo den automatiske romkorreksjonen nesten en gimmick. Det virker som at det er best å stille det inn selv allikevel. Men det kan virke som at 2805 holder ja.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •