Denon PMA-1500R MKII og varmeutvikling?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon PMA-1500R MKII og varmeutvikling?

En kamerat av meg har akkuratt kjøpt en Denon amp og dali høytalere, vi er litt skeptsik til varmeutviklingen til denne forsterkern da den blir veldig varm etter vi har kjørt den en times tid, det virker som den bare blir varmere og varmere, etterhvert var den ekstremt varm. Jeg bare lurer på om noen vet eller har erfaring med at varmeutviklingen er så stor på denne Denon ampen....?

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har denne forsterkeren på et par paradigm-høytalere (9se mk2..eller noe slikt.) Jeg har aldri opplevd at forsterkeren blir spesielt varm. Jeg husker tvertimot at jeg ble overrasket over hvor lite varme det kommer fra den selv når jeg har dratt på en stund.. Kan ha sammenheng med at jeg har en Yamaha rx-v 1400 til sorroundanlegget, og den blir god og varm etter en stund.

Men ; Denonforsterkeren har jeg ikke opplevd bli noe annet en litt lunken selv om den til og med står litt trangt plassert i stereobenken (Ca 4cm til neste hylle).

Hvorfor deres blir varm har jeg ikke peiling på. Dere har jo andre høytalere enn meg, og det kan vel også være at dere spiller betraktelig høyere???

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det som er så veldig rart syntes jeg, han kjøpte samtidig Dali Concept 6 høytalere til denne forsterkeren, de er jo 8ohm det burde ikke bli så stor belasting på forsterkeren av det, forsterkeren kan gi ut 70x2 watt rms i 8ohm og har en god strømforsyning også. Spilte faktisk på høyde med Nad C372 på volum. Jeg skjønner ingenting jeg. Heldivis har han bare betalt depositum. Jeg har anbefalt han å se på en forsterker Thule har som er på 100wattx2 rms i 8ohm, siden han ikke likte Nad+Dali kombinasjonen. Men en annen ting som er rart er at den har også full lufting også, den står på en hylle på rommet hans og det er ingenting over den DVD spilleren har han satt på siden av den. Både jeg å han er veldig skeptisk til det her, vi liker begge lyden å det spiller godt til å være så små høytalere. Men det her er første gangen han skal ha anlegg. Det hadde jo vært dumt om han skulle få problemer en uke eller to etter han hadde kjøpt den...

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres litt merkelig ut, ja... Det er i alle fall helt motsatte erfaringer fra det jeg har med den forsterkeren som sagt... Hvor varm blir den egentlig da? Er det slik at det nesten ikke går an å ta på den?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nesten så det blir sånn, men vi var på hifiklubben i dag å han bestemte seg for å kjøpe den alikevel. Han kan jo bytte den hvis det blir problemer med klipping, kutting osv. Tar problemene når de kommer ikke før...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •