Vincent sv 233 vs Embla monoblokker ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vincent sv 233 vs Embla monoblokker ?

hallo
    Har i dag en vincent sv 233, lurer på om jeg skal gå til Embla monoblokker, min hjemmekino forsterker er en HK 7500.
    Er det noen som har noen formening em dette? 8)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke Vincent'en din, men er svært fornøyd med mine 3 Embla Coenia. Så fornøyd faktisk at jeg akkurat har bestilt 1 til, pluss 3 stk Maenia. Da har jeg fullt oppsett med 7 monoblokker.
    Tidligere utgaver av Embla har vært litt lyse i toppen (eller manglet litt i bunn, alt avhengig av hvordan man snur på det). På de nye utgavene er dette rettet opp, slik at de spiller med full tyngde i "kjelleren" også.
    Jeg digger designet på Embla også....
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Embla-blokkene har nok mer å rutte med, og du kommer til å merke det i bassen!
    233 er en veldig god forsterker, men hvis du bytter til embla, kommer du nok ikke til å angre

Som hi-fil sa: De ser veldig fine ut, også.

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Jeg kjenner ikke Vincent'en din, men er svært fornøyd med mine 3 Embla Coenia. Så fornøyd faktisk at jeg akkurat har bestilt 1 til, pluss 3 stk Maenia. Da har jeg fullt oppsett med 7 monoblokker.
    Tidligere utgaver av Embla har vært litt lyse i toppen (eller manglet litt i bunn, alt avhengig av hvordan man snur på det). På de nye utgavene er dette rettet opp, slik at de spiller med full tyngde i "kjelleren" også.
    4 Coenia og 3 Maenia?? :shock: Nå skjønner jeg hvorfor flybillettene er så dyre.. :lol: :wink:

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prismessig er det ikke så ille, de har jo gått kraftig ned i pris i det siste (som alt annet basert på ICE).
    Noen drikker Øl på byen, jeg bruker penger på elektronikk. Noen laster skal vi ha alle sammen. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen drikker Øl på byen, jeg bruker penger på elektronikk. Noen laster skal vi ha alle sammen
    Og noen gjør begge deler

Skulle du ikke ha noen andre ICE-blokker og da?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med den litt lyse klangen på Emblaene er fikset, så da fortsetter i samme spor. Sender de jeg allerede har til oppgradering.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ka e prisen på embla blokkene?

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sildo
    Ka e prisen på embla blokkene?
    Ett par Coenia koster 1364 flasker Tuborg,
    og ett par Maenia koster 1818 Tuborg :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha ICE er det like greit å kjøpe den billigste du kan finne, innmaten er så vidt jeg vet den samme uansett. ASP modulene behøver kun å tilsettes kabinett og tilkoblinger så er de kjøreklare.

http://www.acoustic-reality.com/

er billigst her i Danmark

Jeg vet heller ikke hvor alvorlig man skal ta watt angivelsene på ICE forsterkerene? De er oppgitt uten forvrengning, og frekvensområde.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prismessig er det ikke så ille, de har jo gått kraftig ned i pris i det siste (som alt annet basert på ICE).
    Noen drikker Øl på byen, jeg bruker penger på elektronikk. Noen laster skal vi ha alle sammen. :wink:
    Skulle bli noen øl det :wink:

Newcomer betjenten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor mye Acoustic Reality eAR 202 koster? Og om de duger? noen webshopper som selger de?

Newcomer BM BOB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-Fil:Hvordan vil du beskrive embla i forhold til oberon. du har vel testet begge deler?Prismessig kommer vel oberon gunstig ut?Er det mulig å si noe objektivt om Midgard produkter i.o.m.at snickers-is er så aktiv på forumet,og gjerne er en god bekjent?På meg virker det som om oberon er en "killer"i pris/ytelse.Men dette tar jeg bare ut i fra det jeg har lest her på forumet,jeg har ikke hørt dem selv

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare hørt dem sammen med den forrige utgaven av Embla Coenia. I forhold til den nyeste utgaven av Embla skal det ikke være mye som skiller lydmessig. Jeg liker utseende på Embla bedre, og etter hva jeg vet er det fortsatt ikke noen Oberon i salg?
    Hadde jeg ikke hatt tre Embla'r fra før, skal du ikke se bort i fra at jeg hadde gått for Oberon. :wink:
    Kjøp det som faller billigst ut, det er jo nøyaktig samme innmat i dem.

Sitat Opprinnelig postet av BM BOB
    Er det mulig å si noe objektivt om Midgard produkter i.o.m.at snickers-is er så aktiv på forumet,og gjerne er en god bekjent?
    Tror ikke du behøver å ta i Snickers med silkehansker, siden han selv pleier å sloss uten. :wink: Ikke pleier han å sloss urent heller. Spør du han direkte, får du nok et ærlig svar.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer BM BOB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BM BOB
    Er det mulig å si noe objektivt om Midgard produkter i.o.m.at snickers-is er så aktiv på forumet,og gjerne er en god bekjent?
    Tror ikke du behøver å ta i Snickers med silkehansker, siden han selv pleier å sloss uten. :wink: Ikke pleier han å sloss urent heller. Spør du han direkte, får du nok et ærlig svar.[/quote]Spørsmålet var egentilig mer direkte til deg.i.o.m.at du skriver omtaler/tester av produkter.og blir betraktet som en seriøs og objektiv leverandør av innlegg på forumet.Snickers står jo åpent frem med at han driver Midgard Audio så det har jeg ingen problem med.Problemet eller rettere sagt spørsmålet er:Hvordan forholde seg objektiv når det gjelder bekjente/venner?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns jo jeg er ganske objektiv i den saken med tanke på valget jeg har gjort. Men uansett er det jo "motoren" i alle disse monoblokkene B&O's ICE modul, og den fungerer jo rimelig bra uansett hva den er pakket inn i.
    Snickers sin utgave tilfører vel egentlig ingen ting i forhold til selve ICE-modulen, mens tidligere utgaver av Embla har vært tilført er litt fremhevet diskant (som da har gått på bekostning av pondus i bassen). Dette er nå korrigert, og derfor bør de låte ganske likt. Når jeg får mine nye blokker (over påske en gang) kan vi kjøre en liten sammenlikning mot Jørn's Oberon.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikket litt på Acoustic Reality sine effekttrinn og den største eAR 1001 virker som det klart beste kjøpet, men det er en ting jeg stusser litt over. Hva skjer når jeg som har en normal stue (ca 40 m2) og midrange relativt lettdrevne høttalere (Dali Suite 2.5) kobler på en 1000-watts forsterker? Kan det virkelig sammenlignes med 1000 konservativt målte 'gammeldagse' watt? Jeg kunne kanskje ha satset på eAR 501, men med halve effekten og uten balanserte innganger virker det som et ganske dumt alternativ til bare 1000 danske mindre.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva i huleste skal du med 1000watt? 100 burde holde i massevis på de. øk kvaliteten, ikke watten.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planlegger å bytte til balansert lydkilde senere og vil derfor ha forsterker med balanserte innganger. Pluss at jeg har tenkt å oppgradere høyttalere etterhvert og derfor ikke vil ha noe som er dimensjonert med tanke på de jeg har nå, men heller ikke så voldsomt at jeg ikke kan bruke de på høyttalerene som jeg har nå.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På messa i Horten ble det demonstrert HighEnd-lyd på 10 - ti - watt's forsterkeri........ 8)

Lytter du mest til musikk, er vel HighEnd-LYD viktigere enn WATT :wink:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •