Valg av effektforsterker til CV DC-12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av effektforsterker til CV DC-12

Har skaffet meg et par DC-12 (strøkne sådan.. )

Har en Yamaha RX-V740 (6x90w rms) , men vil skaffe meg en effektforsterker for å få bra kontroll på DC-12.

Tenkte i utgangspunktet på 2xNAD 214 siden jeg har et par på hånda...
    Dette gir jo 240W nad watt per høyttaler, noe som burde holde bra.

Min erfaring med NAD, da nad216 , var at de var veldig lyse i klangen, og litt plagsom diskant (var på et par b&w 604). Bare lurte på om jeg kommer til å få samme "problemet" med nad sammen med cv?
    Da jeg hadde nad216 så brukte jeg også nad forforsterker, mens nå skal jeg jo bruke Yamaha'n, det er vel forforsterker delen som står for en del av hvordan lyden blir, eller tar jeg helt feil der?

En annen ting jeg har vurdert, siden det er mulig å bi-ampe DC-12 (antar jeg siden det er doble terminaler), er om det går an å bruke forsterkeren i Yamaha'n til diskant+mellomtone, og bare en NAD214 på bassen.
    Dette vil bli den rimligste løsningen for meg, så om det faktisk går an, og det blir nok effekt, så hadde jo det vært flott!

Takker for innspill for og imot det jeg har foreslått her!

PS! Hadde det ikke vært for en smule trang økonomi nå, så hadde jeg valgt en Rotel effektforsterker, fordi jeg tror det kan være en bra kombo med CV, men det får bli litt senere.

Var gøy med CV igjen gitt! :lol: :twisted: :roll:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2x214 gir ikke noe stor klang forskjell ifra 216. Hvorfor ikke se på en NAD 272 hos hifiklubben? den koster 5000kr, og er av helt anna kaliber enn hva 214 og 216 er. Lydmessig da . Selv syns jeg 216 virker litt kraftigere.

Med Yamaha'en kan du nok "fintune" lyden litt mer etter eget ønske enn med en NAD forforsterker. .

NAD 272:
    2x150watt 8Ohm RMS

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp de to nad 214 du. og du vil nok slite med diskanten ja. dc serien til cerwin syns jeg skriker mye, og nadene er jo litt skrikete av seg på høye volum

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg skaffet meg et stykk NAD 214, bi-ampet med Yamaha'n , så 214 driver hver sin 12" , og Yamaha'n toppen.
    Funka bra ja! :P :wink: :twisted:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •