Harman Kardon DPR 2005, noen som har erfaring?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harman Kardon DPR 2005, noen som har erfaring?

Hei,

Kjøpte en slik forsterker igår på ryddesalget hos hificenteret.
    Synes prisen var ok men kjenner lite til denne forsterkeren fra før.
    Primert brukes for normal tv bruk og en film i "ny og ne".
    Vedrørende musikk kvaliteter noe jeg verdsetter høyt, så har jeg et to kanals anlegg i en annen stue som jeg bruker til dette, så det er ikke så viktig om denne forsterkeren er super på musikk.

Når det er sagt så er jeg ganske "grønn" i surround, har stilt inne alle ht på "large" og det var en default delefrekvens på 100Hz.
    Høytalerene jeg bruker i denne stuen er "litt blanding" og sikkert ikke idieelt og består også av ht med forskjellig impedans.

Front er system audio 1280 4 ohm, resten er 8 ohm:center er audiovector, sub audiovector signature og bakht er noen "gamle" B&O penta fra den tiden man kunne velge aktiv/passiv drift (mine er passive).
    Har satt forsterker på 4 ohm, er dette riktig tror dere?

Delefrekvens ale ht untatt sub 100 Hz, hva sier Dere til dette, ser at front ht har oppgitt en frekvenskurve på 35-40.000 Hz, senter fra 50Hz og oppover.
    Vedrørende B&O har jeg ingen data tilgjengelig.
    Subben er imidlertid meget god og er oppgidd til 18-150Hz så det er vel ingen fordel å dele for "lavt" heller?

Fjernkontroll:
    Ser at den skal være lærbar, er dette enkelt? og vil den da foreks kunne erstatte arcam fjernkontollen for dvd spiller helt både for å få opp meny på filmer etc, eller er det stort sett for "power on/off ?

Er det noen andre erfaringer Dere har gjort Dere som har brukt denne forsterkeren en tid ?

Mvh
    Geir 8)

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyttet på denne forsterkeren for ikke så lenge siden, og likte d jeg hørte. Mulig at delefrekvensen er litt høy. Ville prøvd meg frem med delefrekvenser mellom 40 og 80 Hz.

Lykke til med hk'en (faktisk i dobbel betydning:)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poda
    Har lyttet på denne forsterkeren for ikke så lenge siden, og likte d jeg hørte. Mulig at delefrekvensen er litt høy. Ville prøvd meg frem med delefrekvenser mellom 40 og 80 Hz.

Lykke til med hk'en (faktisk i dobbel betydning
    Hei,

Takk for tips, får prøve meg frem litt senere og bruke "eagles" platen som referanse.
    Det lille jeg hørt til nå er oppløftende men den store forskjellen kontra min tidligere arcam avr 200 kan også skyldes at jeg ikke hadde fått stilt den "gamle" inn skikkelig.
    Såg at denne gav masse ekstra db i autokalibrering kontra det jeg hadde stilt inn min gamle forsterker på for bak ht.

Har prøvd meg på fjernkontrollen men trenger nok noe mere tid, er vel litt redd for at man fortsatt må slite med mange fjernkontroller.

Mvh
    Geir 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også denne forsterkeren, så da kan vi starte vår egen "støtteforening". Har programmert fjernkontrollen i til det meste, men bruker det egentlig ikke.
    Siden du bare kan velge mellom 4 og 8 ohm for samtlige høytalere så er det vel best å velge fronthøytalerne sin impedans. Denne EZ-setupen vil nok korrigere for noe avdette misforholdet.
    Dette med delefrekvens har jeg strevet litt med og fått det beste resultatet med "small" og delefrekvensen litt lavere. Nå går min subwoofer bare til 90Hz.

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra forsterker skjønner ikke hvorfor HFCK selger den for 11995,- men men

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    Bra forsterker skjønner ikke hvorfor vi selger den for 11995,- men men
    Hei,

Passet meg godt at den var på "tilbud" samtidig som jeg hadde fått store problemer med min gamle arcam.
    Synes vel også at det var noe rart at en forsterker som er så ny kommer så fort på "tilbud", men kan vel skyldes mange ting som ikke jeg trenger å spekulere i.
    Førsteinntrykket er meget positivt, synes også at den spiller helt greit på musikk selv om jeg ikke har prøvd så mye med det enda.

Likte også det rent estetiske med denne forsterkeren, hadde tidligere kjøpt et rack hos "Dere" (tysk-Resonans) og dette hadde ikke mulighet å justere hyllene så jeg hadde ikke plass til noen av de nye "monsterforsterkerene", så at denne var så slank var et stort pluss for meg.

Ser at det er flere komponentinnganger på receiver men lurer på om det har noe for seg å bruke disse, jeg bruker komponent i dag fra dvd som går direkte inn i tuner til pioneer 503HDE.
    Har du noen formening om dette?

God påske

Mvh
    Geir

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Ser dette er en gammel tråd, men jeg lurte bare på hvilke erfaringer dere har gjort til nå med denne forsterkeren? Fikk problemer med støy fra min. Fikk en "brumming" som "pink nois" mest hørbar i bassområdet. Skikkelig irriterende når jeg ikke hørte på noe. Da stod den å brummet. Måtte koble ut kabelen til de aktiva subbene for å bli kvitt lyden. Kjører foresten Audiopro Avantec nine høytalere.

Bare lurte på hva dere har erfart. Har hatt min inne to ganger og får tilbud om en avr 7300 til en kanonpris. De sier at alle 2005 har denne "feilen" med støy, men at ikke alle systemer fanger den opp?

RCS

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj. 12.000 for den ja, er det ikke ca 18.000 for den da orginalt i butikk?

En kraftplugg av en 7*120 watts digitalforsterker. Ønsker meg en 2005 selv jeg.

Spiler høytalerne dine så dypt. Du har sikker spilt med Large innstilling og prøvd lavere frekvenskutt. Begynn med nederste frekvenskutt og jobb deg oppover, hva høres best ut.... Det er DINE ører som bestemmer....

Husk at LEF kanalen på film går bare opp til 80 hZ på så og si alle dvd filmer nå.....

Går det og kjøre suben på 80 hZ nå med Large innstilling på høytalerne foresten?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Dpr2005

Sitat Opprinnelig postet av RCS
    Hei

Ser dette er en gammel tråd, men jeg lurte bare på hvilke erfaringer dere har gjort til nå med denne forsterkeren? Fikk problemer med støy fra min. Fikk en "brumming" som "pink nois" mest hørbar i bassområdet. Skikkelig irriterende når jeg ikke hørte på noe. Da stod den å brummet. Måtte koble ut kabelen til de aktiva subbene for å bli kvitt lyden. Kjører foresten Audiopro Avantec nine høytalere.

Bare lurte på hva dere har erfart. Har hatt min inne to ganger og får tilbud om en avr 7300 til en kanonpris. De sier at alle 2005 har denne "feilen" med støy, men at ikke alle systemer fanger den opp?

RCS
    Hei,

Har nå hatt denne forsterkeren noen måneder og jeg har ikke merket noe problemer med støy overhodet.
    Jeg har vel stort sett alle ht på large men husker ikke i farten delefrekvensen (er i nordsjøen nå, så ikke mulig å sjekke).
    Min erfaring sålangt er at den er superb på film, flere klasser over arcam avr200 som jeg brukte tidligere.
    På musikk skal jeg være noe mer forsiktig å uttale meg siden jeg skjelden bruker "surround anlegget" til musikklytting.

Uansett, fornøyd med forsterkeren så langt for mitt vedkommende, men det var greit å vite det om støyproblematikken hvis det engang skulle oppstå på min også.
    Håper at det ordner seg for din del, er meget irriterende dette med støy.

Mvh
    Geir

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt gleden av å ha denne i hus i noen mnd nå og må si jeg er veldig fornøyd. DPR2005 spiller fletta av min gamle AVR7500 ihvertfall. Har ikke hatt noen problemer. Og støy er det som det absolutt IKKE er noe av. Men husk gode kabler til DPR2005. Det er et must.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei!
    ser dette er en gammel tråd, men siden det er flere her som nå har lange erfaringer med DPR2005 så tar jeg sjansen på å få svar...

jeg har hatt min dpr i en mnd nå, og i den siste tiden har det kommet en slags "skurrelyd" i høyre kanal når jeg spiller på 25db og oppover. jeg har prøvd meg litt fram med å bytte om høyttalere osv, og det er KUN i høyra kanal skurringen er.

hva kan dette skyldes? jeg kjører digital fra dvd (som er musikkilden også), og det er det eneste jeg har kobla på.
    høyttalerne er audio pro blue diamond v2., og det skal ikke være noen problemer der...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GFE
    Hei,

Passet meg godt at den var på "tilbud" samtidig som jeg hadde fått store problemer med min gamle arcam.
    Synes vel også at det var noe rart at en forsterker som er så ny kommer så fort på "tilbud", men kan vel skyldes mange ting som ikke jeg trenger å spekulere i.
    Førsteinntrykket er meget positivt, synes også at den spiller helt greit på musikk selv om jeg ikke har prøvd så mye med det enda.

Likte også det rent estetiske med denne forsterkeren, hadde tidligere kjøpt et rack hos "Dere" (tysk-Resonans) og dette hadde ikke mulighet å justere hyllene så jeg hadde ikke plass til noen av de nye "monsterforsterkerene", så at denne var så slank var et stort pluss for meg.

Ser at det er flere komponentinnganger på receiver men lurer på om det har noe for seg å bruke disse, jeg bruker komponent i dag fra dvd som går direkte inn i tuner til pioneer 503HDE.
    Har du noen formening om dette?

God påske

Mvh
    Geir
    Ny? den har jo vært på markedet i over et år da. Og avr serien til hk ser jo ut til å byttes hvert halvår eller noe.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •