Valg av receiver — førstereisgutt...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av receiver — førstereisgutt...

Har endelig klart å bestemme meg for å gjøre alvor av planene om å få litt ordentlig lyd i stua, men har dessverre et svært begrenset budsjett.

Har kikket litt på disse to ulike modellene, og lurer på om noen kan gi meg noen innspill, fordeler og ulemper?

-NAD T743

-H/K AVR130

Må ta ting litt rolig (må sørge for husfreden også), og vil derfor ha mulighetene for å bygge godt ut underveis (når man har større alburom osv.).
    Skal bruke lånehøyttalere i begynnelsen, men planlegger gradvise innkjøp. Kikker både på billigere Dali, Gale og Proson, men vet jo ingen verdens ting om dette.

Kort fortalt: HJELP!

På forhånd tusen takk!

Active Idiss sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt endel H/K produkter tidligere og har vært veldig fornøyd med de. Eneste er at H/K ikke spiller musikk i Stereo no fint. Men på film er de helt konge, masse trøkk og krefter.
    NAD har vel slitt endel med egenstøy, men det er utbedra nå.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    viss du skal bygge ut etterhvert ville jeg ihvertfall sett etter recivere med preout på alle kanaler, for da kan du koble til større forsterker senere viss det skulle trenges. Jeg hadde nad 743 før og er mye mer fornøyd med denon avr 1905 som jeg har nå. denne koster bare 3500,- og det er den verdt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, takk, her var det nyttige tips å plukke med seg!

—Lurer fælt på hvordan Denon AVR 1905 takler musikk og stereo?

Blir veeeeeldig usikker nå... :lol:

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det har jeg ikke satt meg så mye inn i selv, da jeg bruker den kun til kino hittil.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CAMBRIDGE*Azur 540R — noen med erfaring?

Lurer på om noen har erfaring med Cambridge receiveren 540R?

Takk! ops:

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer du Cambridge så går du heller for 640, har fått mye skryt i L&B. Men det er jo en 2 kanaler. Forsto det slik at du ville ha 5 kanaler eller?

Kan anbefale deg å se på Yamaha sine forsterkere, 650 er bra, og hvis du ikke skal ha store høyttalere er 450 også tilstrekkelig og meget prisgunstig.

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg digger lyden i HK. Det er en perfekt forsterker for en som vil lære litt om hvordan det hele fungerer. Lette menyer og god bruker manual. Det masse tilkoblings muligheter, men den har bare pre out til sub. Med andre ord vil du oppgradere anlegget så må du bytte forsterker. Det er kansje mer kunstig og gå for modellen over, HK avr 230, som har pre out 7,1. Slik at hvis du vil oppgradere med effekt forsterkere har du de rette utgangene. Begge selges på tilbud nå på HFCK 3495,- (før 4995,-) for avr130 og 4495,- (før 5995,-) for avr230. Lykke til med valget.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Vurderer du Cambridge så går du heller for 640, har fått mye skryt i L&B. Men det er jo en 2 kanaler. Forsto det slik at du ville ha 5 kanaler eller?

Kan anbefale deg å se på Yamaha sine forsterkere, 650 er bra, og hvis du ikke skal ha store høyttalere er 450 også tilstrekkelig og meget prisgunstig.
    Takker alle sammen for gode innspill!

Har kikket litt på Yamaha-forsterkerne, men kan vel fort si at 650 blir litt for dyr.

Fant imidlertid to andre, 450 som du nevnte, samt denne: Yamaha RX-V550. Hvordan spiller disse? Leverer de godt i stereo? Hva med preouts og mulighet for videre utbygging?
    Beklager alle dumme spørsmål, men jeg er virkelig laaaangt ute på tynn is her... :roll:

450: http://www.fyndborsen.se/?sida=produ...1Prodnr%3D5858
    550: http://www.fyndborsen.se/?sida=produ...1Prodnr%3D5873

Takker alle for alle svar jeg får![/url]

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    Jeg digger lyden i HK. Det er en perfekt forsterker for en som vil lære litt om hvordan det hele fungerer. Lette menyer og god bruker manual. Det masse tilkoblings muligheter, men den har bare pre out til sub. Med andre ord vil du oppgradere anlegget så må du bytte forsterker. Det er kansje mer kunstig og gå for modellen over, HK avr 230, som har pre out 7,1. Slik at hvis du vil oppgradere med effekt forsterkere har du de rette utgangene. Begge selges på tilbud nå på HFCK 3495,- (før 4995,-) for avr130 og 4495,- (før 5995,-) for avr230. Lykke til med valget.
    Hei HFfredd!

Takker for innspillet! Har allerede kikket på HFCK og ryddesalget, vært innom en tur og kikket også. er utrolig usikker, siden jeg hører mange på forumene er skeptiske til musikkgjengivelsen til HK, mens alle berømmer filmlyden... Bruker du din til vanlig stereospilling?

Ser ellers av din beskrivelse at det uansett må være AVR230 som er mest aktuell pga. preouts. I tilleg synes jeg vel rett og slett at beskrivelsen og listen over specs på denne er mer fristende enn AVR130.

Aaaaccchhh...jo mer jeg graver, jo vanskeligere blir det...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helmer
    Aaaaccchhh...jo mer jeg graver, jo vanskeligere blir det...
    kunne ikke vært mer enig... :?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager. Ingen pre-outs på RX-V450 eller 550. Da er det 650 som er første med pre-out.

Se: http://www.yamaha.co.jp/english/prod...ht/rxv650.html

Hvis det er prisen som svir her ville jeg kanskje vurdert den som HFredd anbefaler eller kikket etter noe brukt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •