ARCAM AVR200, Problemer med lyden i surround

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ARCAM AVR200, Problemer med lyden i surround

Hei,

Min surround receiver streiker ofte nå når lyd står digitalt enten det være seg DTS eller dolby digital.
    Dvd spiller er Arcam DV88.
    Har prøvd med forskjellige coax kabler, samt også andre DVD spillere så problemet ligger i forsterker.
    Det skjer ikke alltid, en film virker og en annen ikke.
    Problemet med lyden er at den brekker fullstending opp, litt vanskelig å forklare men det er ikke mulig å skille ordene, "stammer og hakker" noe helt forferdelig.
    Når lydproblemet oppstår og jeg skrur av dvd'en og forsterkeren fortsatt står på dvd så hører jeg også noe "trafosus" i høytalerene.

Ellers når forsterker virker så er den god nok for meg, men veldig irriterende når man ser på en god film at man må sette den på CD og få lyden via de analoge signalene via dvd ( da virker den greit).

Er det noen som har noen tips, må vel sende inn på service men er også usikker på hvor, kjøpte denne brukt og har ingen garanti.

Mvh
    Geir :wink:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme forsterkeren selv, og har aldri opplevd det samme. Er tydeligvis nok galt med den desverre, så du må nok sende den inn. Hør med Oslo Hifi Center, eller sjekk www.arcam.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Har samme forsterkeren selv, og har aldri opplevd det samme. Er tydeligvis nok galt med den desverre, så du må nok sende den inn. Hør med Oslo Hifi Center, eller sjekk www.arcam.no
    Takker for adresse til Arcam Norge, får ta kontakt med de og høre om de har noen anbefaling.

Kunne absolutt tenkt meg å få reparert lokalt, regner med at det er en kortmodul som må skiftes, men det får jeg høre med "Arcam" om.

Mvh
    Geir

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også denne receiveren, men aldri opplevd noe lignende. Høres ut som om den trenger stell og ettersyn ja. Virker jo nesten som en periodisk feil. Noe galt er det ihvertfall......... :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Har også denne receiveren, men aldri opplevd noe lignende. Høres ut som om den trenger stell og ettersyn ja. Virker jo nesten som en periodisk feil. Noe galt er det ihvertfall......... :cry:
    Ja det var merkelig.

Hos meg så har den gode betingelser, dvs både masse luft rundt seg og den er heller ikke kjørt noe hardt.
    Forrige eier hadde ikke brukt denne siden han hadde fått den som en garanti reperasjon av en tidligere avr100.
    han hadde i mellomtiden kjøpt en pre/power løsning.
    Den såg helt ny når jeg fikk den, virket også utmerket de første månedene.
    Jeg skrudde av dekselet og sjekket, var ikke så mye som et støvkorn på innsiden.
    Sjekket også arcam forum UK, muligens en som hadde et tilsvarende problem der men det ser ut som et unntak og ikke en regel.
    Ble heller ikke så mye klokere av å lese det som stod i den tråden.

Er som sagt litt i tvil om det lønner seg å reparere, men jeg får nå ta kontakt med arcam Norge og spørre de til råds.

Mvh
    Geir

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den gammel?

Ta kontakt med han du kjøpte den fra, han kan si hvor han kjøpte den. Du kan jo høre med de.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Er den gammel?

Ta kontakt med han du kjøpte den fra, han kan si hvor han kjøpte den. Du kan jo høre med de.
    Hei,

Ja dette har jeg tenkt på men har et "lite" problem.
    All korrespodanse var på mail og grunnet et "aldri så lite dataproblem" i Jula så måtte jeg legge inn windows på nytt, det nye med windows nå er at den ligger på maskinen og ikke som en cd rom.
    Når windows da legges inn på nytt så sletter den alle filer og fører deg tilbake til "scratch".
    Jeg mistet da alle mailer pluss masse annet, men ikke så mye mer å si om det siden jeg ikke hadde backup.

Slik jeg forstod selger så hadde han hatt den hjemme ca 1 år før han solgte den, har vel selv hatt den over 1 år så eventuell garanti er vel ute? for lengst da.

Uansett, får se hva jeg gjør.
    Vurderer også å kjøpe en "ny" (avr300) og sette den som en stereoforsterker opp til guttungen.

Mvh
    Geir :wink:

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GFE
    Slik jeg forstod selger så hadde han hatt den hjemme ca 1 år før han solgte den, har vel selv hatt den over 1 år så eventuell garanti er vel ute? for lengst da.
    Dette høres ut som fabrikasjonsfeil, eller noe som ihvertfall ikke er skjedd p.g.a. hard bruk. Du skal vel ha fem års reklamasjonsrett på slike ting(?).

Høres ut som det er noe galt med surrounddekoderne i receiveren kanskje.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Sitat Opprinnelig postet av GFE
    Dette høres ut som fabrikasjonsfeil, eller noe som ihvertfall ikke er skjedd p.g.a. hard bruk. Du skal vel ha fem års reklamasjonsrett på slike ting(?).

Høres ut som det er noe galt med surrounddekoderne i receiveren kanskje.
    Hei,

Tror også det er en feil med surrounddekoderene.
    Uansett, nå er den pakket ned siden jeg med et impuls igår var innom hificenteret og kjøpte meg en ny harman kardon som var på ryddesalg.
    Det var den heldigitale, så nå holder jeg på med å sette den opp.
    Har fått lyd, men ikke satt meg inn i alle innstillinger enda.

Godt mulig at arcamen er bedre på musikk, men jeg har to anlegg hvor jeg har lagt mye mer skjel og ressurser i to kanals anlegget som står i en annen stue, så med unntak av å se noe dvd musikk på Tv så er det heller skjelden at jeg har brukt "tv anlegget" til musikk.
    Får håpe at denne er "god på film", likte utseende, har ikke plass til noen av de "monsterforsterkerene" som bygger så mye i høyden så dette var muligens et godt valg for meg.
    Ihvertfall mye mer fres i bakht nå en det var med avr200.
    Har nå "garati" :wink: så det er et pluss.

Ellers takk for all hjelp

Mvh
    Geir

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •