Kappa 9.2i, hva driver dette best? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 76
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei noen som har noen bilder av di kappa høytalerene?
    lurer på hvordan di ser ut!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler vincent 991 den vurerer jeg til mine kappa 9.2 om jeg ikke selger dem først da.

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, oja det er du som har kjøpt di som var annonsert på hifi sentralen

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan fortelle deg litt, se deg etter en Pa effekt forsterker, eller du ka se om du klarer og få tak i deg 2 stk nad thx 217 effekt blokker, ellers må du nok opp på DP sine og dette koster flesk, dine amper bør minst levere 60-70amp pr channel ha lav dampingfaktor og hente minst 1000w på stk fra nettet..you se..ikke noe tull du har fått tak i.. have an nice day and good luck..from wolfer..

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville tenkt på det siste jeg da, men jeg er litt gal`n til tider da

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wolfer
    men jeg er litt gal`n til tider da
    Der sa du det

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye e begynt med jule innkjøpet og feirer i kveld..eksamener og alt i boks.. Ringnes

Newcomer R.Y sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Parasound

Noen som har erfaring eller har noen formening om hvordan Parasound A21 vill klare og drive kappa 9.2i? Jeg kommer mest trolig til og kjøpe ett par kappa 9.2i iløpet av januar og har etter hvert teng og kjøpe parasound JC1. Men har nå en A21 som blir brukt en god stund før kjøp av Jc1.

Newcomer Scic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R.Y
    Noen som har erfaring eller har noen formening om hvordan Parasound A21 vill klare og drive kappa 9.2i? Jeg kommer mest trolig til og kjøpe ett par kappa 9.2i iløpet av januar og har etter hvert teng og kjøpe parasound JC1. Men har nå en A21 som blir brukt en god stund før kjøp av Jc1.
    Parasound A21 vil du helt klart få Kappa 9.2 til å spille bra, men de har et enda større potensiale med større forsterker. Har selv hatt alle Kappa modellene......6.2i, 7.2i, 8.2i, 9.2i, video II og kappa subben.

Den modellen jeg har fått til å spille best er 8.2i, men det på grunn av ikke nok forsterker effekt til 9.2. Koblet opp samme oppsettet på 9.2, og da forstod jeg hvor mye mer som kunne hentes ut av de.

Tror nok du blir veldig godt fornøyd med 9.2, og du skal laaangt opp i pris på andre høyttalere om skal få noe som spiller som disse.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil en Earthquake Cinenova Grande 7 spille på kappa 9.2i om eg kobler dem biamp. Er en kraftig effektforsterker med 7 monoblokker bygget inn i en stor "kasse". Med 4000w strømforsyning og 338watt 8ohm rms, 600w 4ohm og 750w 2ohm per kanal.

Spec.
    Frequency Response: 1W +/-0.1dB: 20Hz to 20 kHz
    Signal to Noise Ration: 112dB @ 1kHz / 111dB @ 5kHz / 110dB @ 10kHz
    Input Impedance: 27,000 ohms
    Input Voltage (max): 1.9 Volts
    Total Harmonic Distortion: 1kHz, 8-ohm load: 0.001%
    Weight: 122 lbs.

Er ute etter høytaler som trøkker og tåler all musik like bra. Hvordan er det med å få tak i elementer til Kappa om de er ødelagt ?

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo se om du finner noe fra Crown. Dette er vel egentlig PA forsterkere, men du kan jo bytte ut viftene med noen lydløse saker.
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/la2ona her er en kar som bruker Crown K2 på 9.2i

Er ikke sikker på prisene på disse, men det finner sikkert noen ut om du spør dem pent
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som mik92 nevner det er jo også et alternativ men det beste løsning er å gå til aktiv deling og med dedikerte sluttrin, har selv vært på leting etter Kappa 9 men har så langt Kappa 8.1 og selv om det spilte bra med en Electrocompaniet AW250 så spilte penere med Dynamic Precision, dette ble enda bedre og mer impuls linjært i bassen når jeg flyttet plaseringen at bassfiltret... da spolene består av metal kjerne og i tilleg disse spolenen står like ved magneten til bassen så endres verdien og da blir mettal kjernen mettet... vet ikke hvordan det er i Kappa 9 da jeg aldri har fått anledning til å titte inne
    uansett etter disse "praktiskte" endringer blir lyden av en annen dimensjon når jeg bruker aktiv deling med DP på toppen, og enda en DP til bassen forbi den passive delefiltret (bassen er koblet rett til høytt. terminalenene) og med aktiv deling ved 180Hz -altså en 2 veis aktiv deling.

Fordelen ved dette er at da kan du bruke en kvalitets forsterker med middels effekt til toppen og en stor PA forsterker til bass istedenfor en extrem strømsterk amp som skal jobbe fulltone...

kunne du ta noen bilder av delefiltre?? her er også ting som kan forbedres slik de "dårlige" justerings potmetrene og bruke forspenning på kondensatorene... neste ting jeg vil prøve på mine Kappa blir å endre disse tingene faktisk.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Hvordan vil en Earthquake Cinenova Grande 7 spille på kappa 9.2i om eg kobler dem biamp. Er en kraftig effektforsterker med 7 monoblokker bygget inn i en stor "kasse". Med 4000w strømforsyning og 338watt 8ohm rms, 600w 4ohm og 750w 2ohm per kanal.

Spec.
    Frequency Response: 1W +/-0.1dB: 20Hz to 20 kHz
    Signal to Noise Ration: 112dB @ 1kHz / 111dB @ 5kHz / 110dB @ 10kHz
    Input Impedance: 27,000 ohms
    Input Voltage (max): 1.9 Volts
    Total Harmonic Distortion: 1kHz, 8-ohm load: 0.001%
    Weight: 122 lbs.

Er ute etter høytaler som trøkker og tåler all musik like bra. Hvordan er det med å få tak i elementer til Kappa om de er ødelagt ?

Svarer litt på meg selv her eg
    Da har eg fått testet med Earthquaken i noen timer med Rotel og Nad som forforsterker (Gamle modeller).
    Med rotel ble lyden i øvre register veldig kvass og frampå som blir tungt og slitsomt å høre på og eg vurderte å selge Kappa'ene igjen.
    Så kommer naboen inn med sin gamle nad pre og da forsvant den kvasse og skarpe lyden i øvre register ! Diskanten ble silkemyk og mellomtonen sitter som ett skudd. Absolutt en god kombo i mine ører !

Så Earthquake Cinenova Grande er å ambefale til flere med Kappa 9.2i :twisted:

PS: Spilte med 121 dB i sweetspot uten forvrening på musikk med Grande, 9.2i og Nad Med bass setting bryter opp.

Eneste eg lurer på nå er surroundpre som passer Kappa'ene mine. Noen forslag ?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarer på meg selv igjen

Lurer på å kjøpe noe som er enda litt kraftigere og bedre lydkvalitet til kappaene. Og har sett mest på
    Aragon Palladium Monoblokker eller Dynamic Precision 2000H.

Lurer da på om noen av de klarer å drive de til maks, eller om det blir det samme som med earthquaken på styrken.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarer på meg selv igjen

Lurer på å kjøpe noe som er enda litt kraftigere og bedre lydkvalitet til kappaene. Og har sett mest på
    Aragon Palladium Monoblokker eller Dynamic Precision 2000H.

Lurer da på om noen av de klarer å drive de til maks, eller om det blir det samme som med earthquaken på styrken.
    Hei,

min MC602 er opgitt til 2X600 watt (muligens endal kraftigere hvis den måles) ogdet er akkurat nok kraft når jeg drar på skikkelig.
    Tipper at 3000 VA strømforsyning er det man bør ha på disse høyttalerne. Mht. Surroundpre, bare pass på at den leverer bra rent signal opp til 2V slik at den kan drive slutttrinnet rent til maks effekt, Audioholics tester dette i sine tester.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, nå er det sånn att eg kan spille høyt og dra på når eg har bi ampet kappaene til granden, men sliter enda litt med att den klipper når det kommer ned i 30hz og under.
    På film sliter den med høye tone og klipper litt om eg skrur lang over referanse

Den Dynamic Precision 2000H skulle vist vere 100A per kanal og var oppgitt til 250watt i 8ohm. Er ikke sikker på strømforsyningen, men veier mer en DP 4000H og DP 4000HR som er modellene "over" som er oppgitt til 400w i 8ohm.
    Selger var veldig skeptisk på å låne den bort eller ta med for test. Noe som var veldig kjedelig, fordi da hadde eg funnet fort ut om den var god nok

Ellers lurte eg på HEGEL H4A eller Aragon blokkene om de kansje kunne dratt høytalerene bra.

Til surroundpre sikler eg på Pioneer LX70, SC71 eller SC81 grunnen er att LX70 er den som eg har likt best og var utrolig fornøyd med film og musikk kvaliteten i den.

Ellers har jo HarmanKardon en AVR755 på gang som kansje matcher høytalerene enda bedre ?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å spille 125db med Kappaene som har en følsomhet på 89db/1w trenger man da 4096 watt for å spille 125dB teoretisk sett ?

Har fått tak i gammel DP. Tror det er Dynamic Prescisions 250H ::KAPaudio:: - Dynamic Precision.

Den driver kappaene rimelig bra og har en kjempe fin lydsignatur. Men når eg ser film på 0db på forsterker (Som eg synst er SUPERT volum og føler filmen kommer til live da) kommer det røde klippelyset på DP'en frem på de verste lydscener i filmen. Bør eg skru ned noen hakk til det ikke kommer på eller går det greit uten å skade høytaler/forsterker siden det bare er på det verste i filmer ?

Skulle gjerne hatt en til DP og kjørt biamping på høytaerene, men de er ikke lett å få tak i

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å spille 125db med Kappaene som har en følsomhet på 89db/1w trenger man da 4096 watt for å spille 125dB teoretisk sett ?

Har fått tak i gammel DP. Tror det er Dynamic Prescisions 250H ::KAPaudio:: - Dynamic Precision.

Den driver kappaene rimelig bra og har en kjempe fin lydsignatur. Men når eg ser film på 0db på forsterker (Som eg synst er SUPERT volum og føler filmen kommer til live da) kommer det røde klippelyset på DP'en frem på de verste lydscener i filmen. Bør eg skru ned noen hakk til det ikke kommer på eller går det greit uten å skade høytaler/forsterker siden det bare er på det verste i filmer ?

Skulle gjerne hatt en til DP og kjørt biamping på høytaerene, men de er ikke lett å få tak i
    Man måler fort over 120 dB i peak med Kappa 9.2i og kraftig forsterker, men det er bass som ofte har endel ekstra nivå pga romforsterkninger. (Jeg testet med et kutt av Lene Marlin og med Pass Labs X350 dro jeg 117 dB, når jeg testet med MC602 merket jeg klart bedre kraft og da målte jeg 121 dB i peak)

Beste måten etter min mening for å vite om man har funnet bra forsterkeri til Kappa 9.2i er at automatsikringen på diskanten ikke slår inn pga klipping når man spiller høyt over tid.

Jeg har hatt endel forsterkere og de som aldri sviktet var Pass X350, Plinius SA-300, MC602 og YBA Passion.

Alle disse er dyre (typisk....), alle rimelige men store forsterkere jeg har hatt har levert klipping med diskantkutt som resultat. (Parasound HCA 3500, Rotel RB-1090, Carver A760X og annet)

Rotel RB-1092 og Sunfire Signature var faktisk meget stabile, Sunfire anbefales ikke pga matt lyd, 1092 er nok en av de bedre digital løsningene.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •