NAD T753 + C272 eller NAD T763? Oppdatert: H/K i stedet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD T753 + C272 eller NAD T763? Oppdatert: H/K i stedet?

Min gamle surroundreceiver har takket for seg (en Sony STR-DA50ES), og det er på tide å kjøpe ny. Det er musikk som er viktigst for meg, selv om jeg også bruker receiveren i et 5.1 oppsett med fem M&K LCR55 satelitter (4 ohms "bokhylle"høyttalere) og en M&K V75 II sub. Jeg har derfor sett på NAD, tror de har fokus på musikk selv om de også skal være gode på film?

Spørsmålet er hvilken receiver jeg skal satse på. Siden det er musikk som er viktigst vurderer jeg på sikt å kjøpe et par fronthøyttalere for bruk i stereo-modus, slik at M&K høyttalerne kun brukes til film. Tenkte å bruke B-utgangen for de ekstra høyttalerne i tilfelle, men lurer på om jeg vil få best resultat ved å bruke en T753 sammen med f.eks. en C272 effektforsterker slik at C272'en kan brukes for å drive fronthøyttalerne ved musikkspilling, mens T753'en brukes ved film. Eller om jeg bør satse på den større receiveren T763 i stedet?

Penger er selvfølgelig (og dessverre) en faktor her, jeg liker tanken på å kunne bygge ut med effektforsterkere etterhvert, men vet ikke om det er bedre enn å kjøpe en større receiver i utgangspunktet?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for å være helt ærlig, så hadde jeg styrt klar av Nad i en hjemmekino setting. der har de en vei å gå. ta en titt på onkyo eller marantz kanskje
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten være litt enig med jfinneru der. Nad har en tendens til å støye/suse noe forferdelig. Så hvis musikk er viktig for deg, velg noe annet. F.eks Onkyo. D var i alle fall en Onkyo som fikk veldig gode skussmål for ikke så lenge siden.

Jeg snakker fra egne erfaringer ang Nad. Satt nettopp og irriterte meg over den h...... susingen, spesielt v høyt volum.

Ellers lykke til med valg av ny reciver.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Har lest litt mer rundt omkring, ser ut til at det er flere som har dårlig erfaring med NAD. Har lest mye bra om Harman/Kardon, er de også bra på musikk eller er det først og fremst film-biten som er bra? Tenker i tilfelle på en AVR630 eller kanskje til og med DPR 2005 da den er billig hos Hifi Center kjeden nå

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner flere som har Nad receivere som er fornøyde. Hadde en selv som var halt Ok også..... Litt susung på "tomgang" er mulig, men ikke noe under film eller musikk....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt dagen på å sette sammen en blanda-CD med et greit tverrsnitt av samlingen - så nå er det vel bare å spenne på seg skoa for å ta en lytterunde rundt i byen. Vet ikke helt hvor god effekt det egentlig gir å høre på forskjellige forsterkere uten å kunne høre dem med egne høyttalere, men har jo ikke noe alternativ heller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •