Onkyo TX-SR601E VS. TX-SR602E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-SR601E VS. TX-SR602E

Helluuu all!

har funnet ut av en del av utstyret som skal inn i heimen...
    Så var det denne recieveren da.

Fant ut fra aprosjekt at anthony gallo høyttalerne jeg vil ha trives best med en onkyo forsterker. TX-sr602 var vel den dem anbefalte. Så ser jeg at Expert her i bergen har tilbud på sr 601 modellen.
    Leste litt om de to forskjellige, og har kommet frem til at hovedforskjellen er at 602 kommer med denne mikrofonen for setup... Og selvfølgelig litt annet utseende enn 601.
    Går egentlig ut ifra at med kalibreringsdisc og on screen display bør man kunne sette opp forsterkeren uten denne dippedutten...eller?

Håper det er noen som har erfaringer med disse...??

Newcomer Cueball sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har TX-SR602E selv, og romkorreksjonen er ikke noen avgjørende grunn til å velge denne (Jeg brukte den automatiske romkoreksjonen som et utgangspunkt, og justerte manuelt).
    Er derimot ikke helt sikker på at det ikke er mer graverende forskjeller mellom den eldre 601 og den nyere 602. Dette ville jeg undersøkt nærmere hvis jeg var deg; f.eks spørre en som forhandler Onkyo (www.mono.no) eller aller helst vha. en lyttetest.

Lykke til med valget

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh...
    Snakket med mono.no akkurat nå. Hjelpsom gjeng der.
    Fant ut at det var forhandler i bergen på dem (musikkmagasinet...hvis noen lurte), så der kan jeg ta meg en tur og titte litt.

Forskjellen er visst dette med mikrofonen i utgangspunktet. Det er og visstnok en bedre forsterker og prosessordel i 602.
    Mono anbefalte 602 til Anthony Gallo høyttalerne jeg skal ha meg (Micro), pluss at den var bedre på dette med sone 2 visstnok..og jeg skal ha høyttalere på kjøkkenet og fra denne boksen, så det er supert.

Så da tror jeg valget faller på 602...har jo penger til det, så da er det vel bare å fleske til...hehe

Newcomer Cueball sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil også påstå at 602 gir mye funksjonalitet og lyd for pengene. Det du må være klar over før du handler, er at det er begrensede utbyggingsmuligheter da det ikke er Pre-out på denne receiveren.
    Ellers er det brukbart med kraft i forserkeren (til prisen) så behovet for effektforsterker er ikke preserende...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det nevnte dem på Mono og...
    Men denne forsterkeren kommer kun til å bli brukt med Micro høyttalere...
    Kanskje bytter jeg ut Senterkanalen med en Due etterhvert og setter senter-microen i midten bak..men det er så mye systemet skal bygges ut egentlig.
    Likevel: 602 er nok tingen..kan løpe rundt med den mikrofonen i stua i noen timer...da blir dama glad tenker jeg. hehe

Skal ta XBOX modifikasjonen min i kveld, så håper jeg at jeg får tid til å stikke innom musikkmagasinet i morgen kveld...dem har sikkert åpent litt lengre da...

dette blir kjempegreier!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •