Hva slags forsterker skal jeg velge???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer oljetransport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva slags forsterker skal jeg velge???

Hei.Jeg er ny i forumet og driver og vurderer meg en ny forsterker til anlegget mitt.
    Jeg har en Denon Avr 2800 5x85w,B&W 603 S2 front,601 S2 bak,CC6 S2 senter ogB&W 12" aktiv sub...
    Har lyst på litt mere "trøkk" i front høytalerne da jeg bruker dem i stereo modus...Har tenkt på en Nad 272...??? Hva mener dere? Er AVR 2800 brukbar noe mer da,til bruk av bak og senter,og som forforsterker??

Hilsen
    Kent R

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bør fungere greit det om du ikke er ute etter det de nye receiverene har å by på som romkorreksjon, flere kanaler osv. Selv klarer jeg meg fint uten det foreløpig. 601 og CC6 er ikke så veldig vanskelig å drive, så receiveren klarer nok det fint om du skaffer deg en effektforsterker til høyre og venstre front.

Hvilket budsjett er du på, 5000? Er vel det C272 koster. Har selv hatt denne en liten stund, og den låt ikke verst med tanke på hva jeg forbinder med NAD. Krefter er det i massevis til dine 603.

Du kan evt. se deg etter noe brukt i denne prisklassen. Da får du enda bedre lydkvalitet med på kjøpet.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,899
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde et par B&W603s2 for noen år siden. Jeg synes det var en kjempegod høytaler.

Du vil med fordel kunne trenge noe kraftigere enn AVR2800 for å drive dem tilstrekkelig. Jeg hadde en Technics reciever med noenlunde samme ytelse og opplevde at dette var et godt stykke fra tilstrekkelig. Da jeg senere skaffet meg en Primare (med 120 strømsterke watt pr. kanal) våknet de virkelig til liv!! Jeg opplevde dem som en helt annen høytaler...

Jeg vil anbefale deg å se etter et stereoeffektrinn som du kan bruke til å drive 603'ene. I tillegg til de som er nevnt over kan du se etter en 2 kanals Primare. Det kommer litt an på budsjettet ditt. Det finnes mye bra brukt til overkommelig pris. Det gjør forsåvidt ikke noe om forsterkeren er noen år, så lenge det er et kvalitetsprodukt. Det har tross alt ikke skjedd særlig mye når det gjelder transistorforsterkere de siste 10 årene.

Personlig ville jeg ikke gått for NAD, da jeg ikke synes disse er rafinerte nok i lyden. Synes de er litt for råe, men det er selvfølgelig smak og behag.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

forsterker

Takk for mange gode tilbakemeldinger!!
    Har nok lagt budsjettet i 5-6000kr klassen,så den parasoundforsterkeren ser lovende ut! Også NAD...
    Men jeg har negative minner om NAD,så jeg vet ikke om jeg vil gå for en NAD forsterker..For ca 10år tilbake hadde jeg et sett med CV1515..Hadde først en Denon PRA1500 forforsterker og et par Denon POA 6600A monoblokker...Denne kombinasjonen låt kjempebra...Men som alle vet-Mye vil ha mer! Og jeg solgte disse(angrer)til fordel for en bedre forsterker.HiFiKlubben mente at en NAD208 ville gjøre jobben mye bedre enn monoblokkene...MEN-Neida...Den spilte høyt,men jeg synes bassen ble altfor stram,nesten borte.Og diskanten ble en smule skarp..Vil påstå at monoblokken spilte mye "varmere"...Er på utkikk etter "varm" lyd,og er derfor litt skeptisk til NAD...Men det er jo kanskje slik riktig lyd skal være???

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et lite tips på si. Har selv hatt 603 S2, og bassen forandrer seg veldig med de forskjellige kombinasjonene du gjør med skumproppene som følger med. Selv oppnådde jeg best reslutat når jeg puttet inn de "massive" bak og de mer porøse i front.
    De mister da litt av dypbassen, men det låter mye mer "riktig". Bassen blir mer kontrollert og bedre definert.

Hvor stort er rommet du har de i?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de skumproppene har jo jeg såklart kastafor lenge sia...
    Rommet er ei ganske stor stue på ca 30m2...Synes bassen er ganske "pløsete" slikden er nå...Men jeg tror en større forsterker er det som trengs...Så du tror at de skumproppene hjelper?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oljetransport
    Ja de skumproppene har jo jeg såklart kastafor lenge sia...
    Rommet er ei ganske stor stue på ca 30m2...Synes bassen er ganske "pløsete" slikden er nå...Men jeg tror en større forsterker er det som trengs...Så du tror at de skumproppene hjelper?
    Jeg vet de hjelper Brukte ganske mye tid på å forske på akkurat det når jeg hadde de.
    Det er så klart smak og behag dette her, men etter hva skjønner vil vel du ha en mindre pløsete bass.

Når Hifi Choice testet disse høyttalerene kom de også fram til at den kombinasjonen jeg nevnte passet disse høyttalerene best.

Nå har du en relativt stor stue til disse høyttalerene, så det kan nok hende du hadde synes at det hadde blitt litt vel lite bass med pluggene.

En større forsterker vil nok hjelpe en del det også, uten tvil.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •