pioneer 1014\2014

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

pioneer 1014\2014

er disse like kraftige 7*120 ?

leser i dvd&hjemmekino nr 1 om 1014:

"har krefter nok til å formidle musikk opp til et akseptabelt volum selv om kreftene ikke akkurat driver basselementene i retning verneombudet"

mens det står dette om 2014 dvd&hjemmekino nr2:

"det å strekke denne forsterkeren til maks volum, anbefales kun i svært korte sekvenser.Særlig vist målet er å ha full hørsel til etter men har passert femti"

forklar det den som kan!

:roll:

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har jo litt å si hvilke høytalere som er koblet til og!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1014/2014 og AX5ai-s er like kraftige på papiret i Watt, men det er forskjeller på 1014/2014 og AX5ai-s i oppbyggingen av forsterkerne.

Strømforbruket er likt på 1014 og 2014 430W mens AX5ai har 600W :roll: Forskjellene på 1014 og 2014 er minimalske på forsterkerdelen, hoved forskjellen er i-link og litt ekstra av stiving på strømforsyningen på 2014+andre små detaljer dette skal ikke ha noe å si for maks trykket slik jeg ser det :wink: På AX5ai har man 2 kondensatorer som gir et lite puff ved høye belastninger vil tro at den er kraftigere en 2014/1014. Selv om displayet på min AX5ai blinker ved ca -8 på vol. Har ganske tungdrevne høytalere da

Active Idiss sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjøl en 2014 og er veldig fornøyd, bruker bi-amping funksjonen til å driver mine Infinity Beta 50 høyttalere 8)

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2014 har også bildekonvertering til komponent fra kompositt og s-video.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: pioneer 1014\2014

Sitat Opprinnelig postet av tterje
    er disse like kraftige 7*120 ?

leser i dvd&hjemmekino nr 1 om 1014:

"har krefter nok til å formidle musikk opp til et akseptabelt volum selv om kreftene ikke akkurat driver basselementene i retning verneombudet"

mens det står dette om 2014 dvd&hjemmekino nr2:

"det å strekke denne forsterkeren til maks volum, anbefales kun i svært korte sekvenser.Særlig vist målet er å ha full hørsel til etter men har passert femti"

forklar det den som kan!

:roll:
    2014 skal ha bedre stabilisering av strømforsyningen sammenlignet med 1014. Jeg har sett en effektmåling av Pioneer Elite VSX52TX som er en forsterker for det amerikanske markedet som ser ut til å være i nær slekt med 1014/2014. http://www.hometheatermag.com/receiv...er/index2.html

Den har en meget pen måling, der er også effektmålinger av flere andre receivere slik at man kan sammenligne. Men det er på papiret effekt, og forteller ikke hele sannheten om lyden. AX5 hadde også noen svært pene effektmålinger, men den ene gangen jeg har hørt en syntes jeg den spilte tynt. Jeg har ikke hørt 1014/2014 så det kan jeg ikke uttale meg om.

Angående disse to testene skulle det vært interessant å vite om de ble utført av samme person?

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sier seg selv:med max forbruk på 430w kan den ikke levere 7x120w
    samtidig på alle kanaler :?
    Min effekt på 2x125 trekker max 420.

Active Idiss sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pioneer.no
    Power Consumption 430 Watt
    Der er vel snakk om effekt ved normal drift ikke max?
    Min levere ihvertfall nok effekt

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her tror jeg det er effekt måling av tilsvarende som AX5ai i sammeblad: Pioneer Elite VSX55TXi har faktisk mindre effekt enn 2014?? :roll: Er enig at AX5 spiller tynt særlig hvis den står i "Direct" funksjonen. Hvis man derimot spiller med 3D romkorreksjon på så blir lyden mye fyldigere og varmere og betydlig bedre spredning fra høytalerne. Kjører BI-Amp selv nå på min AX5, det ga noe bedre trykk men ikke mye :wink: Er meget fornøyd med min AX5

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror 55TXi tilsvarer gamle AX5i, ikke den nye AX5ai

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, har sett en effekt måling i Hemmabio der AX5ai ble målt til ca 130 Watt i 8Ohm og ca 200 Watt i 4 ohm, leverte mest strøm 32A og effekt i den testen. Kuben så meget bra ut til 4 ohm ikke så bra på 2 ohm. De andre deltakerne var Denon AVR 3805 og Harman Kardon DPR 2005.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nemesis
    Det sier seg selv:med max forbruk på 430w kan den ikke levere 7x120w
    samtidig på alle kanaler :?
    Min effekt på 2x125 trekker max 420.
    Man kan ikke se på baksiden og si noe om hvor mye de trekker på maks. Yamaha oppgir 1/8 av hva de trekker på maks.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strømforbruket gir en indikasjon om hvilken effekt forsterkeren kan avgi, men at et høyt strømforbruk er det samme som høy effekt ut er langt i fra sant. Min forrige forsterker var en Harman Kardon AVR 430 som hadde høyere oppgitt strømforbruk enn den Yamaha RX-V 1500 jeg har nå. Men det er en annen vesentlig forskjell de to i mellom. HK'en ble så varm at du kunne lave mat på den, Yamahen avgir ikke mere varme enn et skotørkestativ. Varme=tap og gir ikke en bedre lydopplevelse.

RS_banditt: Har du nummeret at Hemmabio, og muligheten for å scanne inn den testen? Hvis ikke kan du på beste måte beskrive effektkubene for de 2 andre forsterkerene?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manic Miner: har ikke hemmebio nr for hånden, men kommer på at effektkuben til AVR3805 var helt plan i alle retninger 0,60,0 grader osv helt ned til 1 Ohm, men den nådde ikke idet hele tatt "taket" dvs dobling på halvert impetanse. Tror den leverte ca 25A :roll: .Tror den leverte ca 160-170 Watt i 4ohm. Meget pen kube, men liten effekt.

DRP2005 leverte bra ned til 4ohm ca 180-190Watt, men sitat "stengte av i praksis under 4 ohm og for strømmåling" dramatisk fall under 4 ohm ikke så pen kube spiss og ujevn særlig under 4 ohm.

Skal skanne inn testen så snart jeg får igjen bladet av en kompis som har bestilt seg AX5ai etter ha lest denne testen :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •