Zachry D250

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Zachry D250

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Zachry D250

Noen som kjenner denne. Er ute etter å bruke denne som en forforsterker inkl det aktive delefilteret.

Trenger mer kraft til å drive noen høytalere men vil helst slippe å kjøpe flere D250 forsterkere men heller en stor PA forsterker og somsagt bruke delefilter og volum knotten ifra Zachryen. Noen som skjønner hva jeg mener, eventuellt noen tips.

På forhånd tusen takk.

mvh
    Per Thomas

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en billig preamp og en eller to subforsterkere av litt kvalitet?

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A ha.. takk Snickers is, men får man en billig preamp med aktivt delefilter da.. skal drive 6 stk 15" det beste hadde jo være en preamp med aktivt delefilter og eq forså et par heftige PA forsterkere eller noe.

Takk for tips.

PT

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo aktivt filter i de fleste subforsterkere. Preamp kan du for eksempel kjøpe fra Cambridge til 1598.

Hva slags 15-tommere skal du drive da?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang zakry'en kikka i en slik, knappe 100va trafo, enkle billige konstruksjoner. Personlig ville jeg gått til siden eller dukka om det kom en slik i min retning. Da ville en Gainklone være like bra eller bedre. Filtret... Det finnes da masser av filter på markedet. Det handler vel heller om budsjett ?

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ronny D
    Ang zakry'en kikka i en slik, knappe 100va trafo, enkle billige konstruksjoner. Personlig ville jeg gått til siden eller dukka om det kom en slik i min retning. Da ville en Gainklone være like bra eller bedre. Filtret... Det finnes da masser av filter på markedet. Det handler vel heller om budsjett ?
    Hm.. vekt er oppgitt til 8 kilo.. kan ikke være så utrolig "spinkel" sak da, noen som har en slik forsterker og kan ta bilde av innmaten, får nemlig tak i en d250 nå, til 1300kr (+110kr i frakt...), og lurer litt på om jeg kanskje har kjøpt katta i sekken :-|

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Hm.. vekt er oppgitt til 8 kilo.. kan ikke være så utrolig "spinkel" sak da, noen som har en slik forsterker og kan ta bilde av innmaten, får nemlig tak i en d250 nå, til 1300kr (+110kr i frakt...), og lurer litt på om jeg kanskje har kjøpt katta i sekken :-|
    Jeg har en, den er ikke veldig bra akkurat, men duger til feks en mindre sub.
    Min er for tiden pakket godt inn og ligger på loftet, hadde det ikke vært rehabilitering av bad på gang hjemme hos oss så kunne jeg kanskje knipsa noen bilder av innmaten.
    Men jeg har vært inni den :-P og det ser helt greit ut, men du må ikke forvente deg allverdens fra denne lille tassen.

Er det en sort utgave du har kjøpt deg? Eller en av de nyere som har sort skall med alu front?
    Dersom du vil kvitte deg med deg igjen (og den er sort) kan du høre om jeg vil kjøpe, blir straks litt mere praktisk med to; selv om de ikke er så veldig bra.

jeg kjøpte forresten min for 1000,- SEK, omtrent i perfekt stand, bare et teit klistremerke som forrige eier hadde satt på fronten.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Jeg har en, den er ikke veldig bra akkurat, men duger til feks en mindre sub.
    Min er for tiden pakket godt inn og ligger på loftet, hadde det ikke vært rehabilitering av bad på gang hjemme hos oss så kunne jeg kanskje knipsa noen bilder av innmaten.
    Men jeg har vært inni den :-P og det ser helt greit ut, men du må ikke forvente deg allverdens fra denne lille tassen.

Er det en sort utgave du har kjøpt deg? Eller en av de nyere som har sort skall med alu front?
    Dersom du vil kvitte deg med deg igjen (og den er sort) kan du høre om jeg vil kjøpe, blir straks litt mere praktisk med to; selv om de ikke er så veldig bra.

jeg kjøpte forresten min for 1000,- SEK, omtrent i perfekt stand, bare et teit klistremerke som forrige eier hadde satt på fronten.
    Min er sort ja, har titta inni, og synes ikke trafoen og kondensatorbanken er så gal for en så billig sak, driver hvertfall MTX 12"ern min i 62L kasse helt greit (og mye bedre enn å "låne" en kanal på hjemmekinoforsterkeren, og da miste senterkanalen).

Betalte 1400 inkl. frakt fra trøndelag, og den er så godt som strøken

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min er sort ja, har titta inni, og synes ikke trafoen og kondensatorbanken er så gal for en så billig sak, driver hvertfall MTX 12"ern min i 62L kasse helt greit (og mye bedre enn å "låne" en kanal på hjemmekinoforsterkeren, og da miste senterkanalen).

Betalte 1400 inkl. frakt fra trøndelag, og den er så godt som strøken
    Heisann... Godt at du er fornøyd ikke skremmende pris heller.

Jeg syns min gjorde en bra jobb på en liten pioneer sub. Hadde tenkt til å bygge om denne sub'en kraftig, med bedre elementer og stive opp litt, men de planene har blitt lagt på hylla da familien på to plutselig ble tre ;-)

Nå bruker jeg bare tannoy CPA subben drevet av en denon monoblokk, som er litt bedre enn zachry'n for å si det sånn. Men zachry blokken har en veldig praktisk størrelse, skulle ønske denonblokkene mine var litt mere plasseringsvennlige.

Kult å se at det er andre med tannoy her kjører selv 5xTannoy reveal og en CPA5 SB reinforcement sub. Har lyst til å bytte sub, men ting tar tid.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Heisann... Godt at du er fornøyd ikke skremmende pris heller.

Jeg syns min gjorde en bra jobb på en liten pioneer sub. Hadde tenkt til å bygge om denne sub'en kraftig, med bedre elementer og stive opp litt, men de planene har blitt lagt på hylla da familien på to plutselig ble tre ;-)

Nå bruker jeg bare tannoy CPA subben drevet av en denon monoblokk, som er litt bedre enn zachry'n for å si det sånn. Men zachry blokken har en veldig praktisk størrelse, skulle ønske denonblokkene mine var litt mere plasseringsvennlige.

Kult å se at det er andre med tannoy her kjører selv 5xTannoy reveal og en CPA5 SB reinforcement sub. Har lyst til å bytte sub, men ting tar tid.
    Er veldig godt fornøyd med tannoyene mine, veldig god lyd for den prisen jeg ga for hele settet brukt (2000kr, hirr )
    MTX elementet mitt er veldig lettdrevet, så jeg antar at det er derfor zachryen ikke sliter

Er lett å plassere Zachryen ja, den er jo ikke stor.. må bare finne igjen noen av kablene mine, så jeg får plassert den unna allfarvei

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig godt fornøyd med tannoyene mine, veldig god lyd for den prisen jeg ga for hele settet brukt (2000kr, hirr )
    MTX elementet mitt er veldig lettdrevet, så jeg antar at det er derfor zachryen ikke sliter

Er lett å plassere Zachryen ja, den er jo ikke stor.. må bare finne igjen noen av kablene mine, så jeg får plassert den unna allfarvei
    En skulle jo nesten tro at zachry'n er laget for å drive en 4ohms last, siden navnet henspeiler på 4ohms effekten, eller husker jeg heeelt feil nå kanskje?

Oi, du var heldig med prisen på det settet da :grin: Håper jeg er like heldig nå som jeg må se etter nytt surround sett, må bytte innen et år eller to siden de jeg har nå ikke akkurat er barnevennlige... fins ingen beskyttelse foran elementene.

Are

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •