Har NAD mista "taket"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 81
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har NAD mista "taket"?

Julen 2003 fikk jeg en NAD T742 av kona, og for å gjøre en lang historie kort, ble denne "oppgradert" til en NAD T753 når denne kom i feb 2004. Dette pga. klikkelyder i NAD'en når jeg prøvde å bruke min Electrocompaniet som effektrinn.

Men T753'en måtte på serive etter 2-3 dager hjemme, dette pga. suse lyd i senterkanalen, som var visst en barnesykdom den gangen..

Men nå er NAD'en inne på service igjen..:evil: Denne gangen fader displayet ut, først delvis, så helt... En liten stund virker fjernkontrollen, men så kutter også den. Og det hele ender med at jeg må trekke ut stikk-kontakten for å få slått det hele av. Og da kommer jo det et kjempesmell i alle mine høyttalere.

Heldigvis gikk det bra den ene gangen jeg gjorde dette.

Jeg angrer nå veldig på valget av NAD... Jeg burde bare sagt til kona, at beklager, du burde nok kjøpt Yamaha istedet for NAD, siden de har mer peiling på hjemmekino enn det NAD har... Men siden kona også liker god lyd, og har hatt NAD selv, ble jo valget enkelt.

Nå sier klubben at dette er en opplagt garantisak, men allikevel.. Slikt skal jo ikke skje etter kun 1 år..

Nå skal det sies at jeg har fått kjempeservice hos "klubben" i Drammen, fått låne en Denon sak så lenge min forsterker er på rep.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel jeg har hørt så mye drit om nad at det ikke er ett alternativ for meg i det hele tatt! ikke er de akkurat først ute med nye ting heller!

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    vel jeg har hørt så mye drit om nad at det ikke er ett alternativ for meg i det hele tatt! ikke er de akkurat først ute med nye ting heller!
    Det er synd du bruker tiden din til å lytte på "drittprat" enn å lytte til produktene. :wink:

NAD har vel egentlig ALLTID hatt en Rema1000 filosofi - og den funker.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er sannt, men jeg har dårlig økonomi og har ikke råd til å bytte forsterker 2 ganger i året! hørte på 773v2 til rolf når jeg var der, og det var ikke noe å utsette på lyden egentlig. hvis man ser bort i fra suselyden(han skal bytte den). forrige forsterkeren hans datt jo lyden i senter ut rett som det var... bare ett eksempel!

men det er sikkert mange som ikke har problemer og!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    NAD har vel egentlig ALLTID hatt en Rema1000 filosofi - og den funker.
    Tja, vet nu ikke om filisofien om billigste mulige komponenter, null funksjoner og minimal kvalitet er den beste veien å gå i hifibransjen.

NAD=HiFi
    NAD<>Hjemmekino.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    null problem å finne noe som varer og i tilegg har bedre lyd...216, s200 blabla...når designet er fælt på samme tid er vel valget enkelt.

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en NAD 2200 som fyller 19 eller 20 år. Duger enda den. Litt reperasjoner opp gjennom årene, men ikke noe stort.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD sine surrerundt produkter har vel vist seg å være under pari. Ellers så er jeg enig i at de soler seg litt i glansen fra tidligere dager, men det hjelper ikke når dagens produkter ikke holder mål (surrerundt produkter).

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel litt av min følelse rundt det hele også. Men inntil videre kan jeg ikke skuffe kona og si at NAD'en skal selges... Fordi jeg skal kjøpe Yamaha..? Og jeg klarer nok ikke å heve kjøpet hos klubben nå et år senere!

Så vi får håpe at de oppgraderer min T753 til v2, og at ting blir bedre da.

Det virker jammen som denne Denon (1705) gir mye mer trøkk i bakhøytt enn min NAD noen gang har gjort. Kanskje jeg burde foreslå å bytte til Denon?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 stereoforsterkere er tingen. såfremt man har en grei dvd

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en NAD 216 THX effektforsterker som jeg har hatt siden 1996, ikke siste skrik i oppløsning, men har tålt mye juling oppigjennom, og har fungert veldig bra!

Dette er kanskje kjent for dere, men jeg fant ut for ikke lenge siden hva NAD står for.....

New Acoustic Design

....så vet dere det iallfall nå....

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glenn_osterud
    Det er vel litt av min følelse rundt det hele også. Men inntil videre kan jeg ikke skuffe kona og si at NAD'en skal selges... Fordi jeg skal kjøpe Yamaha..? Og jeg klarer nok ikke å heve kjøpet hos klubben nå et år senere!

Så vi får håpe at de oppgraderer min T753 til v2, og at ting blir bedre da.

Det virker jammen som denne Denon (1705) gir mye mer trøkk i bakhøytt enn min NAD noen gang har gjort. Kanskje jeg burde foreslå å bytte til Denon?
    Får du ikke bytta NAD'en med en DENON da? Det virker jo som du har hatt mye problemer og jeg tror nok at HFK i Drammen er interessert i å ha deg som kunde samt å gjøre deg fornøyd.

Spør om det i allefall. Blir jo billigere å legg i mellom litt istedefor å tape paneger på brukt salg for så å legge mellom til en Yamaha.

Blir bare 2500 i mellomlegg opp til en AVR2805, skulle du selge 753 brukt får du ikke mer enn 3000 igjen for den pluss 2500 er det 5500 å handle for.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke til AVR2805.. Men den koster altså 2500 mer enn det klubben tar for T753 i dag?

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glenn_osterud
    Jeg kjenner ikke til AVR2805.. Men den koster altså 2500 mer enn det klubben tar for T753 i dag?
    Jepp det stemmer 2805 er lillebroren til 3805 som har fått veldig bra skussmål.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge man bor i Norge er nok Denon å foretrekke fremfor Yamaha da sistnevnte er grovt overpriset her hjemme. Sammenlign prisene med Sverige, Danmark og Tyskland så vil du finne ut av at prisforholdet de to i mellom er et helt annet enn i Norge.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt NAD surroundreceiver (T-770) og kjenner 3 andre par som har (T-762, T-752)...... og ikke noe å utsette på hverken det ene eller andre..... alle kan jo være uheldige å få et "mandagsprodukt"......

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke helt til å komme i fra at man sitter med et inntrykk av at det er flere mandager i uken hos NAD enn andre produsenter . Temaet om NAD's sviktende kvalitet går igjen i forum over hele verden, så helt tilfeldig er det nok ikke. Men det er heller ikke til å komme i fra at NAD leverer noen solide watt og etter prisnedgangen også til en rimelig penge

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenligner man prisforholdet mellom Yamaha og Denon der HFK ikke har monopol på Denon finner man det motsatte :wink:

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri hatt noe problemer med min T752, den gir skikkelig punch i hjemmekinoen.
    Nå skal de sies at jeg ikke har det største rommet heller men jeg kan ikke helt skjønne all denna peppern NAD har fått p.g.a signal støyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Har selv hatt NAD surroundreceiver (T-770) og kjenner 3 andre par som har (T-762, T-752)...... og ikke noe å utsette på hverken det ene eller andre..... alle kan jo være uheldige å få et "mandagsprodukt"......
    Tydeligvis var min T753 et skikkelig mandagsprodukt. Etter endt tur på service virka den som normalt i ca 20min...

Nå har jeg fått bytta den hos klubben til en helt ny T753 med v2 OS på... Så all honør til HiFi Klubben for god service.

Håper at denne boksen er av de bedre.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •