Har NAD mista "taket"? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 81
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dersom man lurer på om NAD driver å mister taket er det bare å ta en lytt til den nye Master serien...

Men det har vært mye problemer med NAD's billigreceivere. Jeg hadde 3 stk som det ble noe feil på. NADs stereoforsterkere er derimot skikkelig robuste.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp har en 319, eneste problemet med den er at den er så holdbar.. skulle ha byttet den ut for lengst.. p.b.a lydkvaliteten ikke var helt på topp.. Fikke ikke lov av kona å kjøpe ny før Nad'en røk, det gjorde den aldri, men kjøpte meg noe nytt likevell, så nå er jeg glad for at naden ikke røk.. Topp for ungene som vokser opp.. :-D
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en hel del produkter av NAD og det begynnte bra men endte dårlig. T753 var noe møkk som måtte inn på service og bytte frontpanelet. 1900,- Nå må den inn på service igjen da den skrur seg av da det er noe galt med pre-out front. Skal ikke kjøpe NAD surramegrundt produkter. Derimot er de suverene på forsterkerene. Designet ser ut som 1992.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du har nok vært uheldig.. (eller kanskje jeg har vært heldig)

Jeg hadde en NAD C320 BEE i over 3 år, og hadde aldri problemer, bank i bordet.

Hva angår surroundforsterkerne, så er der sikkert flere komponenter som kan ta kvelden, og som bidrar til høyere feilrate.

Mine erfaringer med NAD er utelukkende positive, og cd-spilleren jeg hadde, C521 BEE, var også totalt knirkefri.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For lenge siden hadde jeg en NAD 306(?), ihvertfall en integrert forsterker med 2x50 watt (8 ohm). Det spilte bra synes jeg. Det ble bedre lyd enn min daværende technics forsterker på 2x50 watt som jeg spilte på noen jbl høyttalere. Etterhvert kom Cerwin Vega At100 inn i hus og jeg kjøpte en NAD effektforsterker for å brokoble begge og få 2 x 100 watt. Men det funka ikke så jeg endte opp med en Denon som spilte helt RÅTT! Fikk lite sansen for NAD etter dette. Men likevel var vel NAD før bedre enn det er nå, synes jeg også. Bedre kvalitet. NAD high end serie får jo mye skryt da, men aldri i verden om jeg hadde valgt det. Kjøper liksom ikke en Toyota Lexus heller når jeg kan kjøpe en Porsche eller BMW istedet. NAD kommer jeg aldri til å kjøpe igjen de ser så billige og simpe ut (de skulle vel gjort noe med designet), men DENON blir det hvis jeg skal kjøpe en hjemmekino engang tror jeg.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde aldri i livet kjøpt Porsche eller Bmw heller jeg da om man snakker High End biler

Da snakker vi Lamborghini, Bugatti,Koenigsegg, Mclaren,Saleen etc

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å spore helt av, men en Porsche Carrera GT er da virkelig en "High End" bil Drar vel det meste av standardbiler på bane iallfall.

Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Hadde aldri i livet kjøpt Porsche eller Bmw heller jeg da om man snakker High End biler

Da snakker vi Lamborghini, Bugatti,Koenigsegg, Mclaren,Saleen etc

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer vel helst an på hva man har bruk for og verdsetter, ikke minst hva man skal kombinere forsterkeren med. Noen er fornøyd og andre ikke med NAD, sånn blir det jo bare.
    Det virker ikke som at de har skutt gullfugl med sine surr. forsterkere, spesielt mtp barnesykdommer og funksjoner, men synes selv at dem likevel leverer mye god lyd per krone i tillegg til godt med krefter. Men prosessordelen i deres surr. forsterkere mener jeg dem burde gjort bedre...... hifiklubben har selv sagt at NAD ikke vektlegger prosessordelen noe særlig, helst strømforsyning og eff.del. Synes jeg er litt synd siden de hadde fått større utbytte av eff.delen i sine receivere med god pre-amp. Det blir ikke bedre enn det svakeste ledd :smile:

Stereoproduktene deres derimot har jeg veldig sansen for. De leverer veldig mye for pengene, spesielt mtp krefter og hvordan det låter til prisen. God erfaring med dem og, har en 12år gammel integrert 306 her fremdeles som leverer masse god lyd. Den låter også vesentlig bedre enn Yamaha r-xv1400 på B&W 630'ene vi bruker den på til vanlig. Det har heller aldri vært behov for reparasjon eller service på den, selv om den er blitt brukt mye til fest.

Men smaken er som baken, og erfaringene likeså

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min første (og nåverende) forsterker ble en NAD C350.. Har holdt med meg et par år nå og er like sterk! Leverer sakene sine.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nad silverline s100 og s200

Sitter og leser litt på forumet og fikk lyst til å dele noen erfaringer med nad.

Jeg har hatt nad s100 og s200 i ca tre år. Synes dette forsterkerkonseptet spiller utmerket. Mine erfaringer med settet er at det er alfa og omega hvilke kabler en bruker mellom for og effekt-trinn, men også skifte av nettkabler er nødvendig. Jeg har ikke brukt balanserte kabler mellom disse komponentene, men kimber timbre med nextgen konnektorer. Synes dette låter glatt og feiende flott. Jeg har også Supra nettkabler på alle komponentene i anlegget.

Jeg vet at det finnes mange meninger om dette forsterkerkonseptet, men etter min mening er det svært trist at det ikke lenger er mulig å kjøpe dette stereosettet. Når dette anlegget matcher resterende utstyr, så skal en etter mitt skjønn betale en god del mere kroner for å få en betydlig oppgradering. Settet var vel ikke egentlig billig,men alt er relativt, rimelig sett i forhold til andre sammenlignbare forsterkere når det gjelder effekt og byggekvalitet. I dag er settet mitt koblet opp til JBL 260 tl og med Rotel 1072 cdspiller som drivverk og Elektrocompaniet dac. Synes det låter utrolig fint, og at det lydmessig nærmer seg det virkelige highend sjiktet. :-D

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også en NAD T753. Jeg har aldri merket noe som helst problemer eller feil med den, og er generelt kjempefornøyd...

Displayet fungerer perfekt, samme med fjernkontrollen, alle utganger osv.

Du har nok vært uheldig, og fått et dårlig eksemplar.. Bytt den, og bli kjempefornøyd

en ting, og kun èn er jeg misfornøyd med. Det er manglende intergrert EQ..

Derfor kjøpte jeg et ordentlig lydkort og en bra coax kabel, og spiller platene mine fra pcen...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har kjørt nad c272 på cvene mine. men etter jeg byttet til yamaha ns777 så ble all susing/støy i høytallerene borte som jeg da hadde med cvene. kan ikke klage på effekt delen til nad ihvertfall..

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine NAD'er vil ikke mute når jeg skrur lyden helt ned.. Dvs hvis cd-spilleren går, så hører jeg fremdeles lyd i høyttalerne når volumet står i bunn.. Normalt? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 216 på et sett med Dynavoice M-65, det funker bra (mye lyd for pengene) Liker NAD sin mellomtone veldig godt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad er konge xD

Syns ikke at det er noe gale med NAD i det hele tatt. Spesielt ikke de billige stereoforsterkerene Har selv C372 og er VELDIG fornøyd! Supert trøkk og helt ok lyd Nad fokuserer nok mest på kraft, ikke fullt så mye på "vakker" lyd
    Men det gjør liksom ikke noe siden jeg har Cerwin Vega Ve-15F såklart

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ops, Dobbeltpost ftw..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Mine NAD'er vil ikke mute når jeg skrur lyden helt ned.. Dvs hvis cd-spilleren går, så hører jeg fremdeles lyd i høyttalerne når volumet står i bunn.. Normalt? :P
    Helt normalt Trykk på den fine Muteknappen på fjernkontrollen du,

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD mistet taket etter de laget den fantastiske forsterkeren som heter 3020.
    Den lå mange hestehoder forran konkurrentene på forholdet mellom pris og (lyd)kvalitet.
    Etter det har NAD fortsatt vært et godt produkt, men må kunne sies å være i samme gruppe som det meste annet fra bl.a. japan, på pris/kvalitet.
    De ligger ikke lengre hestehoder forran alle andre. Men side ved side.

Har hatt mye NAD, men en gang forsøkte jeg med en Cyrus 2 forsterker, og den overgikk så til de grader NAD at jeg aldri gikk tilbake til NAD igjen.
    Siden den gang har det både vært Luxman, Nakamichi, Electrocompaniet, Tandberg, Adyton m.m. Og jeg kommer nok ikke til å gå tilbake til NAD.

IMM

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi først har en NAD tråd gående:

Er det noen som har prøvd Master-serien til NAD?

Hvordan er den i forhold til andre produsenter i samme prisklasse??

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny modeller fra NAD, http://avvr.com/t175/NAD.pdf