Har NAD mista "taket"? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 81
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Definer riktig utstyr. På mine B&W CM4 er bassen litt for fraværende. På jazz og klassisk er det ganske så bra. Men på rock og pop (som det og blir hørt på her i gården) er det heller en kjip forforsterker. Lydkvaliteten på Jazz og klassisk gjør forøvrig at jeg ikke vil kvitte meg med den.

Det kan godt være at jeg har "helt feil" effektforsterker og at det er derfor den er slapp i bassen. har en NAD 218THX.

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Bass og treble brukes ikke på godt utstyr . S100 var jo NAD sin "highend" forforsterker. S100 er rimelig nøytral gjennom det hele. Uansett er det en god forforsterker (syns jeg da). Bare synd den mangler balanserte innganger.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av proteque
    Definer riktig utstyr. På mine B&W CM4 er bassen litt for fraværende. På jazz og klassisk er det ganske så bra. Men på rock og pop (som det og blir hørt på her i gården) er det heller en kjip forforsterker. Lydkvaliteten på Jazz og klassisk gjør forøvrig at jeg ikke vil kvitte meg med den.

Det kan godt være at jeg har "helt feil" effektforsterker og at det er derfor den er slapp i bassen. har en NAD 218THX.
    Denne er nok bygget for å matche NAD S200 ja... Men det som er enda mer viktig mot S100, er cdspilleren, fordi det er den som spiller inn på hvordan S100'en oppfører seg. Jeg måtte gå for Arcam på den..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Når var det vi begynnte å stole på utlendinger?

HAHAHA . Godt skrevet !!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aha! Takk for tipset. jeg har tenkt litt på Cambridge Audio sin og. hvem selger arcam?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Nad 314, og 218, og har fremdeles 216 og c270. Alle har fungert som bare det i all den tiden jeg har hatt dem. Meget fornøyd.

Mest fornøyd med 218 forsterkeren men det er nok ikke så overraskende.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av proteque
    aha! Takk for tipset. jeg har tenkt litt på Cambridge Audio sin og. hvem selger arcam?
    http://www.akustikk.no/forhandlere.htm.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

veldig fornøyd jeg :)

Jeg har hatt...

Nad 3155 (mer enn 12år gamle tror jeg)
    Nad 2155 (mer enn 12 år gammel den også)
    Nad 214
    Nad 216
    Nad 370
    Nad 218

Og de 4 sistnevnte har blitt brukt ganske så hardt opp i gjennom tidene og den eneste feilen jeg har hatt med alle er at den grønne dioden på 'SpeakerA' på Nad370 forsterkeren har slutta å fungere.. ellers har de funkert ganske fett og har fortsatt lyst på en NAd til.. =) en 218...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Nad 319, synes det er en god forsterker til den prisen (6000,-) Masse kraft, og spiller overbevisende i både høy og lav frekvens, den kunne vært en smule mer detaljert, men det plager meg ikke.. Veldig fornøyd med hvordan min nad gjør jobben...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer e3d sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ehm

Sitat Opprinnelig postet av eXa
    vel jeg har hørt så mye drit om nad at det ikke er ett alternativ for meg i det hele tatt! ikke er de akkurat først ute med nye ting heller!
    Der må jeg nok si meg uenig.
    NAD har nok flere meritter enn de fleste.
    Feks. i 2002: Første DVD-spiller med Progressive Scan i PAL-format
    osv.
    Sjekk feks Hi-Fi Klubben's produktkatalog 2004 / 2. utgave.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    vel jeg har hørt så mye drit om nad at det ikke er ett alternativ for meg i det hele tatt! ikke er de akkurat først ute med nye ting heller!
    Finns det i det hele tatt noen andre merker som leverer mer pulver til samme pris? ...

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jøss så mye jeg blei quota her da. trokket visst noen på tærne her... :razz:

den utalelsen virker kansje litt sterkere når man leser den enn jeg mente! poenget mitt var vel att det er andre merker jeg ville valgt før nad!

e3d: vi lever ikke i 2002 lenger! dvdspilleren t-562 har ikke digital bildeutgang engang! og 753v2 ligger litt etter utstyrsmessig i forhold til mange andre. men de tar det kansje igjen på lydkvalitet istede... eller kansje ikke?

spørsmålet i den tråden her er om nad har mistet taket? og så kommer mange og sier at, nei det har de ikke, min 218, eller min 3155 osv. har funket utmerket bla bla... men dette er jo eldre utstyr. det er jo det som er spørsmålet her, var nad bedre før?

Shercko: ja det gjør det sikker! sheng ya kansje? jeg har ikke oversikten. mange som nevner H\K(i tilleg til nad) når man snakker om power! (men hørt mye negativt om H\K og da!)

Rolf: Det var bra du ble kvitt problemet da! og at det bare var en "bagatell" som strømnettet!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Finns det i det hele tatt noen andre merker som leverer mer pulver til samme pris? ...
    2 stk Embla Eana monoblokker på 250W/4ohm til 5390,- pr par,må da være en mye bedre løsning rent lydmessig og ikke minst levere mer "pulver" enn en NAD C272 effektforsterker som er på 2x150/4ohm til 4998,-.

Cayin 153B 6500,- fortjener nesten ikke å bli sammenlignet,når det gjelder lydkvalitet,med NAD C372 5998,-.Vil også tro at den driver alt av høyttalere på en bedre måte enn C372.

XTZ har også mange gode pris/kvalitet produkter,NAD sliter stort med å holde følge med.

Det gjelder bare å få øynene opp og vekk fra selvskrytkatalogen,Hifiklubben deler ut. :!:

...og en B52 og da!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heeey, jeg kjenner igjen den signaturen!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe,jeg syns den er bra!Skal ikke herme på signaturen,men jeg kommer til å fortsette med å bestille Jack&Cola med to isbiter når jeg er på by'n,og en B52 i ny og ne.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare herm du, jeg syns det var morsomt!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Det gjelder bare å få øynene opp og vekk fra selvskrytkatalogen,Hifiklubben deler ut. :!:
    Den er jeg enig med deg i, men ikke så mange "ufrelste" har hørt om Cayin eller Embla og slikt da. Når grønninger kommer inn på klubben fra komfen, og får hørt CLSC-215 med 372 og 272 har de aldri hørt råere, og det kan heller ikke finnes noe råere etter det betjeningen i butikken forteller dem. De har sine salgstriks ja. Men sett ifra den allmenne oppfatning, hvem forsterker kan matche S200 til samme pris?

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes den effektforsterkern NAD tilbyr i Norge nå (NAD 272) er noe søppel forhold til når NAD produserte 218 og 208. S200 selges bare i utlandet nå vell...

Newcomer mrhardware sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har akkurat fått meg NAD T 753v2 surround receiver i hus, og i forhold til min tidligere Onkyo 747 så er den mye bedre!

Istedenfor å paste veldig mye, så legger jeg heller en link til mine første tanker om valget mitt av T 753v2.

Dette er mine tanker etter en dag med lytting til musikk:

Sitat Opprinnelig postet av meg selv fra den andre tråden min
    Oj!
    Jeg hører kvalitetssvikt i mp3ene mine som jeg aldri før har lagt merke til!
    Har lest i hele dag med musikk i bakgrunnen og plutselig så hører jeg at div sanger har bakgrunnstøy, hakk, skurrer ol. Med en gang tenkte jeg, "f**n er det noe galt med receiveren eller er den rett å slett så dårlig til å reprodusere lyd, uff jeg har blitt lurt...". Tok mine Westtone UM2 4000kr-klasse-ørepropper for å høre om det faktisk var mp3ene som var kilden eller om det var receiveren (eller høytallerene for den saks skyld), men etter litt kritisk lytting (koblet direkte til PCen) så hørte jeg jommen de samme "feilene" med proppene (testet også med Sony MDR-V700 settet, hørte de der og)!

Wow, denne NADen klarer virkelig å reprodusere lyden (nesten for) bra, selv med minne "jalla" høytallere! Har prøvd både å kjøre de samme sangene både digital og analogt, uten at det er noen forskjell.

Ytterst imponert over denne receiveren!
    Har ikke fått testet denne skikkelig på hjemmekinodelen ennå, men stereo/musikk delen liker jeg altså MEGET godt, mye bedre enn den gamle Onlyo 747'en! Selv om surround gjengivelsen er viktig så er jeg mer kritisk til hvordan den håndtere musikk. Hvorfor? Vel, personlig så kan jeg sammenlikne det med "Crispo" reklamen, "lyden er halve opplevelsen", men ved kun musikk så er det jo hele opplevelsen. Så hittil kan jeg ihvertfall sterkt anbefale denne til musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handler også mye på hifi klubben drammen min nad T753 begynnte og slå seg av og kutte i displayet.
    Ned på hifi,n leverte den på service.
    Fikk med meg en denon på låns.
    14 dager etterpå var nad,en ferdig.
    Hifi klubben drammen driver kjempe service og nad,en min fungerer som aldri før

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt så mye av nyere nad,men feks 218 virker som en pingle i forhold til 208. Har selv to av disse,en til senterdrift og en til bakhøytalere.Funker fett til kino og det skal mye til for at jeg bytter ut 208 med det første!

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •