Yamaha 650 / 750

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha 650 / 750

Maser litt igjen jeg

Gikk til innkjøp av Proson HFC10 (Ja jeg vet elendig møkka høytaller)
    Men jeg ble faktisk fornøyd da disse leverte mye lyd til en billig penge iforhold til det jeg hadde.

Jeg måtte ut med noe deler til bilen også så budsjettet mitt ble drastisk borte. Men nå er det jo på tide med lønning igjen ($$$) Så da må jeg få bøkket inn en oppgradering.

Har vært og sett på Yamaha 650 / 750 og jeg synes disse ser bra ut og låter helt okay. Prisforskjellen er ikke stor så jeg lener meg mot 750 akkurat nå. Men problemer er jo om denne leverer nok til mine Proson HFC10 og etterhvert så vil sette inn mer utstyr og en BenQ 5120 tenker jeg.

Hva synes folken? får jeg mye for penga av den eller er det noe annet jeg burde gå for? Den kommer til og bli hovedsaklig brukt i stereo med det første da jeg må planlegge litt når ting skal komme i hus.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke påberope meg store kunnskaper om receivere og forskjellene på dem.
    Men jeg har uansett opparbeidet meg et inntrykk av at Yamaha gir mye pr. krone.
    550\650\750 kommer jo også godt ut i tester. Vet godt at det blir stilt spørsmål ved testene i bl.a "lyd og bilde", men det finnes også mange andre der Yamaha imponerer.

Du finner selvfølgelig større\bedre\sterkere\penere\mer vellydende receivere, men som du er inne på; det har med pris å gjøre.

edit:leif

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville gått for 750 til de høytalerne, den leverer vel litt mer strøm tror jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gjør jeg nok det.. hvis ingen andre har noe forslag

Newcomer PKD sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i markedet for å kjøpe forsterker selv, og vurderer denne forsterkeren opp mot Denon AVR-2105.

Prisen er ca den samme, men Yamahaen yter litt mer på papiret.
    Jeg har imidlertid blitt fortalt at Denon likevel er sterkere, og dersom jeg tvilte på det kunne jeg bare sammenligne vekten.
    Dersom dette er tilfelle så kan vel Denon AVR-2105 også være et alternativ?

Jeg har ikke anledning til å få sammenlignet disse forsterkeren, men det er sikkert mange her på forumet som vet hvordan disse forsterkerene er i forhold til hverandre.
    Det hadde vært fint om noen kunne dele av sin kunnskap angående dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er ikke lett ;(

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PKD
    Jeg har imidlertid blitt fortalt at Denon likevel er sterkere, og dersom jeg tvilte på det kunne jeg bare sammenligne vekten.
    :roll:

Newcomer PKD sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Sitat Opprinnelig postet av PKD
    :roll:
    Hva mener du med det? Prøver du å si at det er et latterlig argument, eller prøver du å bekrefte utsagnet?
    Det vedkommende hevdet var at Yamaha oppga "skrytewatt" og at Denon var kraftigere fordi den hadde sterkere strømforsyning, og at dette kunne sees på vekten.
    Jeg har ikke peiling, derfor spør jeg her.....

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med hvem som har mest skrytewatt er vel en evig krangel, om det kunne avgøres ved å løfte på en forsterker hadde det jo vært greit, men her er det nok andre ting som bestemmer. Jeg synes argumentasjonen lukter selgervissvas.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det hadde vært så enkelt, så er isåfall v650 og v750 nøyaktig like kraftige.

Begge forbruker 440W og begge veier 12,5 kg.

Ikke det at det er så stor ytelses-forskjell på dem; mange hevder at v750 ikke er verdt de ekstra kronene, men v750 er oppgitt å skulle yte 7X150 DIN i 4 ohm. v650 gir 7X145W.
    Men i 8 ohm er begge oppgitt til 7X95W.

Les mer her:
    http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=10775
    og her:
    http://www.yamaha-hifi.com/index.php...e&idcat1=1
    review's finner du her:
    http://www.homecinemachoice.com/reviews/

Har stadig lyst på ny receiver selv. Denon 2105 har vært aktuell, samme med mange andre. (H\K, marantz, sony, pioneer, yamaha....)

Når det gjelder denon 2105 så tror jeg ikke den gir nevneverdig noe mer enn yamaha V750. Dessuten så er den stygg. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke 750 er noe særlig kraftigere enn 650. Jeg har just kjøpt meg 750 selv og den funker fint den.

Det eneste er at den er fryktelig flat i lyden.... :x
    Men jeg tror dett er en trend blant surround forsterkere, har hørt på Denon 2105, Harman Kardon + NAD også, og jeg syns alle var flate.
    Jeg bruker en gammel Sansui(?) intergrert forsterker (fra 1975 eller deromkring) til bassene på fronthøyttalerne mine (QLN 604) pluss en eq. imellom for å booste bassen en del... 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •