Bytte ut Marantz med annen Marantz. Noe vits?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte ut Marantz med annen Marantz. Noe vits?

Jeg tenkte å kanskje skifte ut min Marantz SR-9200 http://www.marantz.com/new/index.cfm...9&type=avr med en annen type Marantz. Tenkte enten den nye SR-8500 http://www.marantz.com/new/index.cfm...p&type=avr eller Marantz SR-9300 http://www.marantz.com/new/index.cfm...p&type=avr. Er det noen som ser noe poeng i dette byttet? Er det jeg må betale i mellomlegg verdt dette? Jeg er kjempefornøyd med oppsettet og lyden som den er i dag, har kobblet inn en effektforsterker av type Rotel RB-991 så jeg har krefter i massevis. Grunnen til jeg vurderer bytte er fordi jeg altid vil finne noe annet å prøve.

Newcomer C0bra sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er noe vits kan vel diskuteres.. Du taper sikkert en del penger på å bytte. Og da må du mesten prøve forsterkerene mot hverandre for å se om DU mener det er verdt pengene..

Personlig ville jeg ikke degradert til en 8000 serie når du har en fra 9000 serien, så for meg hadde valget vært å bytte ut i 9300..

Jeg har ikke hørt noen av disse forsterkerene, men jeg vil ikke tro forskjellen er ENORM..

Litt ot: Hvis du bytter, hvor mye skal du ha for den forsterkeren du har nå?

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt ot: Hvis du bytter, hvor mye skal du ha for den forsterkeren du har nå?
    Kjøpte den ny for bare fire mnd siden men til en sterkt redusert pris. Butikken hadde en "overligger". Vet ikke hva jeg skulle tatt for den nå. Så du mener det blir å gradere ned hvis jeg velger 8500. det er jo ikke jeg interessert i så det hadde vel blitt en 9300 da

Newcomer C0bra sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det er jo litt forskjellig specs på de to forsterkerene..

8500 har:

THX Select
    THX Surround EX
    DTS
    DTS ES ( matrix & Discrete)
    DTS 96/24
    Dolby Digital
    Dolby Digital-Ex
    Dolby Prologic, DPLII, DPLIIx
    Circle Surround II

9200 har:

THX Ultra
    THX Surround EX
    Dolby Digital
    DTS ES
    Dolby Pro Logic II
    Circle Surround 5.1

Også er jo 9200 en del kraftigere.. Bruker du ikke THX,vil jeg si at å bytte til 8500 kan være fordelaktig siden du i tillegg har effektforsterker..

Men uansett hva du bestemmer deg for, ville jeg lånt hjem de aktuelle forsterkerene og sett om det var en merkbar forskjell..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •