Denon 3805 vs. Yamaha RX-V2500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47
    Newcomer Mithrandir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 3805 vs. Yamaha RX-V2500

Jeg skal kjøpe meg hjemmekino forsterker og hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe meg en Denon 3805. Men så var det en kompis som anbefalte Yamaha RX-V2500. Han sa at den skulle være like god som Denonen på surround lyd, men litt bedre på musikk. Stemmer dette? Og kan noen fortelle hva som er de stor forskjellene mellom de to?

EDIT: Har Dali Blue 6006, C1000LE og R1000 høytalere og Denon 1910 DVD

Newcomer Wicked sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har også lurt på den reciveren. men jeg ble fortalt at yamaha og klipsch ikke gikk så bra sammen ettersom jeg skulle ha den til å drive klipsch r-35 serien. jeg har ikke testet yamaha'en med høyttalerene selv, men er flere som har sakt at dette ikke var en bra kombinasjon.
    Så det er vel litt så som så hva som er best. Men kjenner en som har en RX-V2500 og er MEGET fornøyd med den. han bruker den på noen Proson høyttalere.
    jeg vet desverre ikke hvordan den vil fungere på dine høyttalere.

Newcomer Mithrandir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Er det virkelig ikke noen som kan si noe om forskjellene på de to recieverene? :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I siste Lyd&Bilde er 3805 testet mot bl.a Yamaha rx-v1500. Der når ikke 1500 helt opp, så de anbefaler å legge på et par tusenlapper og kjøpe rx-v 2500, som er helt på høyde med Denon 3805. Det er ikke store forskjeller på disse når det gjelder kvalitet og ytelse. Jeg står foran samme valget, og velger Yamaha fordi man får den billig i Sverige og den passer bra sammen mine B&W høytalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo den yamahaen burde klare og drive de klipsch veldig godt den, Men de klipsch høyttalerene kan du mate nesten så mye du vil....... Så yamahaen holder i masse vis men jo mere krefter du har jo bedre spiller de.......

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør også tenke på Pioneer VSXD2014(ca11K) evt AX5ai som blir noen dyrere(15k) men også bedre enn Deonon 3805 da den er mer strømsterk. Har AX5ai selv og er meget fornøyd. Kan bi-ampe begge pioneerene så da får du mer kontroll på frontene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bbiman
    I siste Lyd&Bilde er 3805 testet mot bl.a Yamaha rx-v1500. Der når ikke 1500 helt opp, så de anbefaler å legge på et par tusenlapper og kjøpe rx-v 2500, som er helt på høyde med Denon 3805. Det er ikke store forskjeller på disse når det gjelder kvalitet og ytelse. Jeg står foran samme valget, og velger Yamaha fordi man får den billig i Sverige og den passer bra sammen mine B&W høytalere.
    Hva er begrunnelsene for at 2500 er å foretrekke over 1500?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Sitat Opprinnelig postet av bbiman
    Hva er begrunnelsene for at 2500 er å foretrekke over 1500?
    Egnentlig ikke så store forskjeller bortsett fra noen få watt, en og annen inn/utgang, equaliser i YPAO`en og bedre OSD. Det de spesilet nevner i testen er en heving av lydkvaliteten. Kjøp bladet å les :-) (kul film følger med)

Active pølsemaker sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med rs-bandit!!! Sjekk ut Pioneer du, funker døds bra både til film & musikk. 2014i gjor det veldig bra i siste D&H :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre lyd i 2500? Det høres underlig ut, men det er nok til at oppgraderingsdjevelen begynner å leke med meg.

Uansett, my 5 cents om temaet er at 3805 nok er det mest komplette valget. Hvis du også sjekker prisene i feks Tyskland vil du også finne ut at 2500 og 2014 er mye billigere enn 3805, det er bare i Norge at prisene er opppustet. 2014 har også 2 mangler, den har kun 5.1 inngang, ikke 7.1. Det er ikke en hindring i dag, men i morgen vil det kunne hindre deg i å få fullt utbytte av lyden fra hddvd/blueray. Det andre er at den mangler lipsync, det er kun en ulempe hvis du har eller skal ha plasma/lcd fjernsyn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="Manic Miner"]Bedre lyd i 2500? Det høres underlig ut, men det er nok til at oppgraderingsdjevelen begynner å leke med meg.

Det sto noe i testen om at 1500 ikke helt "hang med" like bra som 3805, men det gjorde 2500. Mer informasjon og klarhet i diskant/mellomtone og noe mer bass med bedre kontroll.
    Et normalt menneske må nok muligens teste de to ved siden av hverandre for å høre forskjell, men det er nok til at jeg går for 2500.

Mener å huske at 2500 har lipsync og ikke 1500.

Ellers har jeg aldrrig vært noe særlig glad i Pioneer, som sikkert er bra(sykisk sperre tror jeg), men når man får Yamaha 2500 for 7900,- i Sverige er valget mitt enkelt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen grunn til å stoppe i Sverige

http://www.technikdirekt.de/main/pag...mp;history=add

Her sparer du ytterlige noen kroner, og de er en av de få tyske webshops som tar Visa

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Ingen grunn til å stoppe i Sverige

http://www.technikdirekt.de/main/pag...mp;history=add

Her sparer du ytterlige noen kroner, og de er en av de få tyske webshops som tar Visa
    Har du noen erfaring med å handle derfra?
    Må man ikke betale toll når det kommer fra Tyskland og koster over 6000,- ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal betale 25% moms, men du skal også ha tilbake 16% tysk moms. Hvordan dette løses i praksis aner ikke jeg da jeg bor i Danmark. Jeg har ikke handlet med de selv ennå, men jeg har lest en del positive erfaringer fra fornøyde kunder.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at norsk forbrukelov som gir 5 års reklamasjonsrett går i dass hvis du kjøper i utlandet. Jeg har selv "elektriske" problemer med en HK 5500 og det er stress å ikke ha en butikk å henvende seg skikkelig til i Norge . En kan fort "spare" seg fattig, husk hvor mye elektronikk det er i de nye forsterkerne....og for å spare noen få tusen ville jeg tenkt nøye igjennom.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et viktig poeng som man alltid bør ta med i vurderingen. Det jeg har kommet frem til er at jeg ikke vil bestille merker som jeg vet er mere feilbefengt enn andre, derunder går NAD og HK. De aller fleste produkter har verdensgaranti slik at du kan levere den inn for reperasjon i Norge, men den bruker ikke å være mere enn 1 eller 2 år lang.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quiksilver
    Husk at norsk forbrukelov som gir 5 års reklamasjonsrett går i dass hvis du kjøper i utlandet. Jeg har selv "elektriske" problemer med en HK 5500 og det er stress å ikke ha en butikk å henvende seg skikkelig til i Norge . En kan fort "spare" seg fattig, husk hvor mye elektronikk det er i de nye forsterkerne....og for å spare noen få tusen ville jeg tenkt nøye igjennom.
    Innen EU/EØS gjelder lovene for det landet varen blir solgt til. D.v.s. at Tyske og Svenske butikker, hvis de velger å selge til Norge, må følge norske lover og regler. Tror du til og med du kan sende norske forbrukermyndiheter på dem.

Vel.. det var i hverfall teorien. Hvor godt dette vil fungere i praksis, vet jeg ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Denon 3805 vs. Yamaha RX-V2500

Disse er svært like i spec. med tanke på inn- og utganger. Selv har jeg en Denon AVR-3805. Min forrige var en NAD T-770, etter å ha sett noen filmer på/med 3805'en synes jeg lydbildeter noe mer dynamisk (les "trøkk"). Har en kompis som har Yamaha RV-X2500. Han er fornøyd og jeg er fornøyd...... så hva som blir best for deg tror jeg blir en litt smak sak i forhold til design..... det kan nevnes at YPAO systemet til Yamaha er mye mer "fancy" enn Denon sitt autokalibreringssystem. Altså OSD menyen.

"Dag Johnsen" er meget fornøyd og overrasket over 3805'en med tankepå å drive hans noe "tungdrevne" høytalere (Dali Helicon 800 hvis jeg ikke husker helt feil).....

Uansett, dette er meget gode receivere i denne prisklassen. Du blir nok fornøyd uansett valg vil jeg tro......

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    "Dag Johnsen" er meget fornøyd og overrasket over 3805'en med tankepå å drive hans noe "tungdrevne" høytalere (Dali Helicon 800 hvis jeg ikke husker helt feil).....
    Såpass fornøyd at han har solgt dem igjen og kjører nå på Audio Pro Black Diamond v2 igjen..... 8) 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Såpass fornøyd at han har solgt dem igjen og kjører nå på Audio Pro Black Diamond v2 igjen..... 8) 8)
    OK, var fornøyd...... det nytter jo ikke å følge med på hva disse gutta har tid enhver tid.... de bytter jo ut komponenter raskere enn jeg bytter underbukser..... men han har fortsatt 3805 eller?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •