Surround forforsterker som spiller bra i stereo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surround forforsterker som spiller bra i stereo

Er det noen som vet om en surround forforsterker som spiller bra i stereo og som koster under 20.000 kr.

Jeg kjører i dag en Electrocompaniet EC4 forforsterker, og ønsker ikke å ende opp med dårligere lyd enn denne leverer.

Hvordan er for eksempen Rotel 1068 til musikk?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcam receiverene skal vist være meget bra i stereo også..... om dette gjelder både avr-200 og 300 vet jeg ikke, men det er flere "her inne" som har 300 og er kjempefornøyde med den.... Denne koster ca 12k.....

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thule hadde en som visstnok var utrolig god.

Gunnar Brekke testet en i Audio i sin tid og kommenterte at bare stereo-forforsterkeren kunne kostet 20000 alene. I tillegg fikk du en rå surroundforforsterker. Han kjøpte den...

Tipper du får denne for 10000 brukt idag.

Hvis du vil handle brukt, så se etter div. fra Lexicon, de dukker opp på bruktmarkedene fra tid til annen.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Thule hadde en som visstnok var utrolig god.

Gunnar Brekke testet en i Audio i sin tid og kommenterte at bare stereo-forforsterkeren kunne kostet 20000 alene. I tillegg fikk du en rå surroundforforsterker. Han kjøpte den...

Tipper du får denne for 10000 brukt idag.

Hvis du vil handle brukt, så se etter div. fra Lexicon, de dukker opp på bruktmarkedene fra tid til annen.
    Ja, det var vel Thule PR250, med Thule PR350 får du video switching og gode D/A konvertere også.
    Min Thule IA350B spiller som en drøm, stram kraftfuld lyd.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Jeg skulle til å anbefale Arcam FMJ AV8 surround forforsterker, fordi jeg er så innmari fornøyd med min Arcam AVR300 i stereo... Men så så jeg at FMJ AV8 koster 45000,- :cry:

Men Arcam låter bra ihvertfall.

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en Primare A 30.1 stereoforsterker som jeg var svært fornøyd med lydkvaliteten på. Så fant jeg ut at jeg skulle bygge hjemmekino og solge denne til fordel for Rotel 1068 og 1075. Lyden i dette oppsettet var grei noki stereo (NB! Jeg sier ikke at det på noen måte var dårlig lyd...), men jeg følte at noe manglet og det ble derfor til at jeg ikke spilte så mye musikk som tidligere.

Etter mye grubling frem og tilbake fant jeg ut at jeg tross alt bruker mye mer tid med musikk enn film, og valgte å selge Rotel-pakka, og bestillte en AVI integrert forsterker istedet. Den kom idag så jeg har ennå ikke fått hørt på denne

Active pølsemaker sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med Pioneer AX5ai-s :?:

har selv bestilt en som kommer i slutten av mnd.
    flere her på forumet har den & er velidg fornøyd med hvordan den spiller i stereo. rs-bandit har den & han har energy veritas 2.4 til høyt. og den spiller veldig brai følge han.
    jeg skal på besøk til han en dag å høre selv, da jeg ikke har sånn kvalitet høyt selv. :!:

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Primare P30 eller SP31.7 fungerer også bra til dette formål. Begge er gode forforsterkere... Disse lages ikke lenger, så de må eventuelt kjøpes brukt. Koster ca. 10K++

Eventuelt kan du undersøke en brukt, eldre utgave av Meridian eller EAD.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er noen som har noe de vil selge så er det bare å sende meg en epost: olepetn@stud.ntnu.no

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som blant annet er svært avgjørende er hva det skal kombineres med av annet utstyr. Spesiellt har det en del å si for effekttrinnet sin del.

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Surround forforsterker som spiller bra i stereo

Sitat Opprinnelig postet av harryharry
    Er det noen som vet om en surround forforsterker som spiller bra i stereo og som koster under 20.000 kr.

Jeg kjører i dag en Electrocompaniet EC4 forforsterker, og ønsker ikke å ende opp med dårligere lyd enn denne leverer.

Hvordan er for eksempen Rotel 1068 til musikk?
    Nå må du høre godt etter for her får du din livs største sjangse.Jeg vet om en Marantz til ca overkant av 20000.- Den står som demo hos hifiklubben her i Stavanger og er en kraftig sak på 2x140W i 8 Ohm,husker ikke i farten om det var en ren surround amp,men det gjenstår å se .. du får den hverftall for 10.000.- rett på bordet.Det er en kongeamp fra Marantz,et tungt beist med solide kobberskinner over alt innvendig.... Gjennomsiktig glass på toppen som viser de heftige komponentene på innsiden....veldig kul sak hvertfall :P

Obs ! Missforstod jeg deg ? var d en preamp du ville ha ?syns du sa du hdde 4,7 ... Jeg har 4,7 og 1068 funker bra sammen !!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

surroundprosessor til stereo

heisann

kjenner ikke så veldig godt til de andre som er nevnt her, men :

jeg er meget fornøyd med min fra parasound.

dette er en dinosaur fra før de lanserte halo serien sin, men den fungerer meget bra. mener den er bedre enn mange andre spesielt på holografi(microdynamikk) og renhet (les fjerning av slør mellom deg og artisten)

av svakheter blir det av noen hevdet at den ikke utnytter all info i den nederste oktaven. dette er jeg dypt uenig i ,like bra som det som er vanlig.

lykke til videre

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for en brukt Primare SPA 20. Kommet ny model nå (SPA 21) så du finner den "gamle" til ca 15 000,- tenker jeg. En kjempe bra forsterker som konkuerer med forsterkere i 30 000,- krs klassen. Masse god omtale i alle hifi magasiner. www.primare.net

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •