Surr. reciver, hva skal jeg velge? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    bestiller du fra et land som er medlem i EU og får den sendt til sverige tror jeg ikke det er noe mer enn det som står på nettbutikken du skal betale, bortsett fra frakt, ikke noe mer moms... tror det er frihandel innenfor EU...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vil foreslå at du holder deg unna yamaha(vaskeekte piss)
    det at harman/kardon ikke er så extremt god på musikk kan man vel egentlig ikke si. en surround reciever skal kanskje ikke være så god til musikk!!h/k har jo stereoforsterkere også... så ser du mye på film og skal ha en forsterker til under 10k så finner du vel ikke noe bedre enn harman/kardon:P

Newcomer redfox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trollet
    det at harman/kardon ikke er så extremt god på musikk kan man vel egentlig ikke si. en surround reciever skal kanskje ikke være så god til musikk!!h/k har jo stereoforsterkere også... så ser du mye på film og skal ha en forsterker til under 10k så finner du vel ikke noe bedre enn harman/kardon:P
    Oi, det var stikk motsatt av det jeg fikk høre av en jeg jobber sammen med

Han har stort sett lest tester i lyd&bilde på at yamaha var vinneren i mange tester..
    Men jeg får i bunn og grunn bare å gå å lytte for å gjøre meg opp en mening tror jeg.. Selv om jeg antageligvis ikke vil bli noe klokere da det som regel er slik at man hører forskjellene når man sitter hjemme å tester anlegget i månedsvis.

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol: Det du skriver er bare piss mener du vell? :lol:

Jeg kan i allefall trygt anbefalle Yamaha eller for den saks skyld også Onkyo, Denon, Pioneer og ellers en del andre merker og faktisk Harman Kardon også. :wink: Men det er langt i fra slik at det er Harman Kardon som er best, til under 10k. Det finnes mange alternativer, gode alternativer i den prisklassen, og under den prisklassen. Og Yamaha er definitivt en av dem.

Tenk litt før du skriver "Trollet". Det er godt mulig at Harman er det rette merket for deg selv. Men det betyr ikke at det er det beste merket på moder jord. Og hvor har du det fra at Yamaha er "vaskeekte piss" om jeg tørr spørre? Har faktisk ikke hørt så grove uttalelser om Eltax engang her på forumet. :roll:

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg hørte 750 på RF 25. Det var ingen heldig kombinasjon. Lyden ble veldig hard og kald. Tror Marantz passer bedre til Klipsch. Kanskje Onkyo er verdt å sjekke også.
    Hei,

Vet du om det er Yamahaenes sluttrinn eller forforsterkerdelen som gir dem en litt skarp lyd? Vurderer RXV-2500 pga. utstyrsnivået (oppgr. fra AVR7000), men frontene skal drives av separat effekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

yamaha vs proson

okei, lenge siden jeg skrev det der, MEN. liker fortsatt ikke yamaha. de sier de har en effekt på f.eks 6x150W... hvordan vil dette være mulig om de har en trafo på 360W ? vet ikke hvordan de er til musikk men jeg var ikke spesielt imponert når det gjelder til kinobruk. tror mer på h/k Watt der det f.eks er 5x50W og en ringkjernetrafo som gir 580W og mye større kondensatorer.

noe av det harman/kardon er kjennt for er at de ikke er noe særlig til musikk men ledende innen hjemmekino. dette sier jeg meg enig i. har selv h/k og en kompis har yamaha. ser man mye film er h/k noe man VIRKELIG burde satse på.. spesiellt til under 10 000. men vil også si at Denon 2805 dugger bra til musikk og greit nok til hjemmekino.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

yamaha vs h/k

i forrige inlegg mente jeg selvfølgelig på overskriften "yamaha vs h/k" og ikke "yamaha vs h/k" :P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville brukt en pioneer vsx 1015 den er meget bra til rundt kr 6-7000kr select 2 THX
    den har jeg selv på et jamo thx ultra system dette er veldig bra!! bra oppsett med romkoreksjon etc.... god femmer!!!!

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

okei, lenge siden jeg skrev det der, MEN. liker fortsatt ikke yamaha. de sier de har en effekt på f.eks 6x150W... hvordan vil dette være mulig om de har en trafo på 360W ? vet ikke hvordan de er til musikk men jeg var ikke spesielt imponert når det gjelder til kinobruk. tror mer på h/k Watt der det f.eks er 5x50W og en ringkjernetrafo som gir 580W og mye større kondensatorer.

noe av det harman/kardon er kjennt for er at de ikke er noe særlig til musikk men ledende innen hjemmekino. dette sier jeg meg enig i. har selv h/k og en kompis har yamaha. ser man mye film er h/k noe man VIRKELIG burde satse på.. spesiellt til under 10 000. men vil også si at Denon 2805 dugger bra til musikk og greit nok til hjemmekino.
    Ok, du har meg der altså. Er ikke helt sikker på hvilke modeller du referer til her nå, men siden den gitte Harman modell har en oppgitt maks forbrukseffekt på 580watt mot Yamaha sin oppgitte gjenomsnittlige forbrukseffekt på 360watt, må jo Yamaha være helt elendig, det sier jo seg selv. Bra du er så smart og har funnet ut det og kan anbefale andre å ikke velge Yamaha da.

Hvordan vet du foresten om kondensatorene er større i Harman sin modell? Har du skrudd opp begge og sett eller?

En av oss har tydeligvis problemer med å se mulighetene med ett produkt, kontra mulige(fantasi?) problemer. Og det er ikke meg...

Ja ja, ha en fortsatt god dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i at HK låt mer eller mindre forferdelig på musikk for noen år siden. Men tiden har forandret seg. De nye receiverene har løftet seg mange hakk og leverer lydkvalitet over hele fjøla. Skal noen ha seg en receiver til 10k så må jeg nok en gang ta fram kvalitetene til H/K DPR2005 som overrasker meg gang på gang. Den går nå for 10k (ord. 19k). Den spiller utrolig bra og er dere opptatt av strøm, kan jeg fortelle at den leverer max 1,1KW (7x120w ALLE kanaler drevet). Forøvrig uten å bli varm:-)

God helg alle sammen

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en gammel tråd, og Yamaha låter fremdeles ikke noe bedre med Klipsch så vidt jeg har lest (er teoretiker på denne komboen).

Videre kan en ikke lese seg til noe fornuftig bakpå et power supply. Det brant jeg meg på mange ganger før jeg skjønte hvordan strømforsyninger virker.

1. kontinuerlig effekt (koster mye penger og vekten på forsterkeren øker)
    2. maksimal effekt (kondensatorene, koster ikke fullt så mye, men kvalitet koster)
    3. effektkuber (eller hva jeg nå skal kalle det. Viktig å vite hvor mye en forsterker yter ved forskjellig motstand/impedanse)

Tror kanskje det skal være et punkt 4 også, men dette er som sagt mere komplisert enn det står bakpå power supply.

EDIT: Dette var først og fremst et svar til Trollet dah.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking hehe

ja, har stor tro på den h/k DPR2005. selvfølgelig er det mer en strømforsyninga som har noe og si, noe av det som er viktig er at det er en ringkjernetrafo som gir ut mye mindre støy og har et varmetap på 25% mindre en de gammle vanlinge transformatorne. og alle nye h/k'er har ringkjernetrafo.

JAN A M: i databladene til de fleste forsterkerne står kondensatorne betgnet med f.eks (F) for Farad eller (uF) for microFarad.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med denne?

Arcam sin AVR-200? Se link til OHC: http://www.oslohificenter.no/tilbud/index.htm

Just a thought...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, har stor tro på den h/k DPR2005. selvfølgelig er det mer en strømforsyninga som har noe og si, noe av det som er viktig er at det er en ringkjernetrafo som gir ut mye mindre støy og har et varmetap på 25% mindre en de gammle vanlinge transformatorne. og alle nye h/k'er har ringkjernetrafo.

JAN A M: i databladene til de fleste forsterkerne står kondensatorne betgnet med f.eks (F) for Farad eller (uF) for microFarad.
    Du kan jo se hvordan AVR640 står seg mot RX-V2400 feks: http://www.milleraudioresearch.com/avtech/index.html

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På klipsch ville jeg sett nærmere på denne : http://avforum.no/avtorget/showprodu...at=13&mypage=1

Det er om du ikke har bruk for DVI el.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en eldgammel tråd. La oss la den være i fred?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er besøks adressen til