Litt mer om råskinnet! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hm. kan aldri huske å ha hevded at vincent er verdens beste forsterker. om du hinter til en eller annen cayin tråd så kom jeg bare med et innspill om hvorfor cayin ikke burde være så mye bedre.....
    hevder fortsatt det er en helt grei forstereker. koster tross alt å lage power som den leverer ganske enslig i den prisklassen - så om den ikke eksellerer i mellomtonen og oppover så tar jeg det; logisk...
    ice har nok en utrolig fremtid. men om den er så high end så undrer jeg på hvorfor den ikke har en high end pris også.
    ;keyword er iallefall luft, detaljer og dynamikk som sikkert er vanskelig eller umuli å matche i sin prisklasse med normal klasse "ab". -utfra skummleste fagskrifter. noe som virker å gjelde alle formene, tripath ice pwm...
    tror likevel mellomtone er noe rør kommer til å selge på i evigheter.
    :roll:

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Det blir vell samsung som skal selje den, men om den er kommen i butikkane enda er vell uvisst.?
    Er det en butikk som heter Samsung og nå??
    Jeg kan lese, men om denne havner hos Elkjøp er vel lite trolig :?
    Om Elkjøp fører samsung, så må vell dei kunne skaffe den og da vell eller...? Og beklaga. Du kan lese og samsung er ingen butikk. Er du HAPPY no :?:

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    ice har nok en utrolig fremtid. men om den er så high end så undrer jeg på hvorfor den ikke har en high end pris også.
    Jeg lurer på hvorfor folk tenker slik jeg? Teknologien går som regel jevnt og trutt fremover, prisen for det man trenger blir stort sett lavere og lavere. Av og til tar teknologien små "hopp" som gir enda mere for pengene. Velger å tro at "ICE gjorde et byks" og at det nå er veien og gå...

DrE

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at ICE er billig, er jo at de er satt sammen av komponenter som ikke koster mange kronene. Hadde ikke B&O hatt patent på den, ville prisen sikkert vært en fjerdedel eller mindre. Det kommer sikkert "kopier" fra Kina om ikke alt for lenge, og da tipper jeg forsterkerne kommer til å koste langt under 1 krone watten. Det vil si under tusenlappen for en 1000 watt monoblokk. Om kvaliteten er like høy, det er selvsagt et annet tema.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jeg garantere deg at ikke skjer Gorm, for det er en del ting i teknologien de ikke kan kopiere. Dessuten er det komponenter for en del kroner på disse kortene.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jeg garantere deg at ikke skjer Gorm, for det er en del ting i teknologien de ikke kan kopiere.
    Er det? Jeg trodde strengt tatt ikke den kinesiske industrien brydde seg om det?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De må også infinne seg med patenter. Imidlertid er det ingen tunge komponenter på disse kortene, men allikevel veier 1000-watteren 2 kg. Med andre ord er de ganske tettpakkede.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    ...for ikke å snakke om at alle skribenter som har testet ice foretrekker det gode gamle. b&o selger modulene ens pga størrelsen og spesifikasjoner.
    Dette er vel faktisk ikke tilfelle i det hele tatt. Både skribenter i Lyd&Bilde, DVD&Hjemmekino og fidelity har testet produkter basert på ICEpower (B&O, Embla, Midgard), ZapPulse, S-master (Sony) og andre teknisk beslektede moduler, og de aller fleste testene jeg har lest konkluderer med at disse produktene er kupp til prisen. Det hevdes ikke at det er verdens beste forsterkere uansett pris. Men at det som populært kalles "klasse D" er i ferd med å gjøre en revolusjon i effekttrinnverdenen når det gjelder lydkvalitet for pengene er vel hevet over de flestes tvil.

Dette er typisk produkter hvor man ikke uten videre kan stipulere kvalitet ut fra pris eller vekt.

Mange kaller klasse D for en umoden teknologi. Hvis DET er tilfelle, tør jeg ikke tenke på hvilken fantastisk lyd vi har i vente fra utstyr basert på denne teknologien. Jeg vil likevel hevde at dette er en teknologi som nettopp nå er i ferd med å bli voksen. Selve prinsippene er nemlig ikke nye, men teknologiutviklingen har nå kommet til et punkt der revolusjonen er et faktum: Klasse D leverer bedre lyd enn tradisjonell teknologi i samme prisklasse (som stort sett dreier seg om effekttrinn til mellom 10000 og 20000 kr for to kanaler). At den er mer effektiv, veier mindre, tar mindre plass og krever langt mindre kjøling er bare ekstrafordeler i tillegg til den lydmessige gevinsten.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •