pioneer i-link og video converter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

pioneer i-link og video converter

Vurderer å kjøpe Pioneer vsx-1014 men ser at storebroren -2014 har noe som kalles i-link og video converter. Er nybegynner i faget så hvis noen kunne forklare meg hva dette er og om det er verdt å svi av noen ekstra lapper på?

Eller er dette ekstra fungsjoner som en vanlig filmtitter ikke blir å bruke? :?:

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I-Link: Digital overføring av høyoppløslige musikkformater. SACD og DVD Audio. Denne trenger du ikke hvis du ikke har tenkt å benytte deg av disse formatene.

Video converting: La oss si at du vil ha bare en kabel mellom receiver og proj/plasma (som regel komponent). Da kan du feks koble til playstation vha s-video, x-box vha kompositt i receiveren, og de konverteres dermed til komponent og du har bare en kabel ut fra receiveren.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: pioneer i-link og video converter

Sitat Opprinnelig postet av kollis
    Vurderer å kjøpe Pioneer vsx-1014 men ser at storebroren -2014 har noe som kalles i-link og video converter. Er nybegynner i faget så hvis noen kunne forklare meg hva dette er og om det er verdt å svi av noen ekstra lapper på?

Eller er dette ekstra fungsjoner som en vanlig filmtitter ikke blir å bruke? :?:
    Heisann

Har selv 1014 og forskejllen er som du nevner i-link og video konvertering.

i-link er en digital forbindelse mellom eks. DVD-spiller og receiver. Til nå ser det ut til at det er de dyre DVD spillerne som har dette.

Video konverter (bilde) gjør at ved bruk av eks. projektor slipper med en forbindelse (komponent) mellom receiver og pj. Tilkoblinger som kompositt (eks. spillmaskiner/VHS) og s-video (eks. parabol) oppgraderes i 2014 til komponent. Fra DVD til receiver må da også bruke komponent for å oppnå en kabel videre. Det var fordelen, ulempen er at flere og flere går over til digitale signaler også for bilde og da vil ikke denne funksjonen gjøre noe nytte. Ved bruk til TV så brukes som regel direkte tilkoblinger (utenom receiver).

Vurderte det samme som deg men fant ut at pengene ikke forsvarte merkostnadene til mitt bruk.

Kan du si noe mere om du skal bruke pj/tv hvilke kilder du har tenkt å tilkoble?

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for god info,ble litt klokere. Recieveren jeg kjøper blir nok brukt på tv,de nærmeste årene ihvertfall. Ellers er det dvd-spilleren som skal brukes.

BIDDA, er du fornøyd med 1014 (tror jeg går for den)

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer godt hos meg, passe med krefter og godt med tilkoblinger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •