Classé - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 60

Tråd: Classé

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    skal nok være "barn"
    Og det betyr?
    Når en moderator slenger seg på diskusjonen og forsøker å si noe, så hadde de jo vært veldig greit at vedkommende sier det på en måte som det går an å forstå.
    Jolly, hva var det du forsøkte å si?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnum
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Sitat Opprinnelig postet av Vega!
    Mye bedre å lodde xlr innganger og høyttalerutganger på en annens produkt og kalle det sitt eget..
    Har du grunnlag for å si noe sånt?

Ang ASP modulene til ICEPOWER, er det bare å lodde på innganger og utganger, så er man klar til å kjøre.

Tvilsomt at Snickers modder disse noe særlig, og i tilfelle han bytter 1 komponent eller 2., så er det jo fortsatt en ferdig ICE modul. Det blir ikke hans "eget". Ikke for å snakke stygt om ICE. Ifølge deltakere på hifi4all låter disse nye asp modellene i stock form mye bedre enn de gamle trekantmonoblokkene til AR f.eks som kostet flesk. Dette er vel grunnlaget Vega måtte ha. For min del må Snickers bare kalle det sitt eget produkt, jeg har verre ting å irritere meg over
    Det er ikke et godt nok svar. Snickers har meg bekjent aldri kalt ICE-teknologien for sin egen.

Og hvis det er så enkelt som å lodde på innganger og utganger skjønner jeg ikke hvorfor ikke du eller Vega selv har gjort dette for lenge siden.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Det var eit forsøk på å få dere til å slutte med tullet og komme tilbake til tema

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolly
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Det var eit forsøk på å få dere til å slutte med tullet og komme tilbake til tema
    Sorry, skal la det blåse vekk :wink:

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Classe er noe av det mest oppskrytte greiene jeg har vært borti. Ikke låter det bra, og når cd-skuffen kommer ut skulle du tro det var en dvd-spiller til 299,- på rimi du hadde kjøpt. Skranglete, skjøre plastsaker som bråker og ikke funker som det skal. Noe som gjenspeiler seg i lyden.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ikke helt hvorfor man skal rote til et i utgangspunktet bra produkt bare for å øke sin egen ære over å ha bygget noe fra bunnen? Jeg tror ikke jeg kan tilføre Karsten Nielsens konstruksjon noe særlig så derfor kødder jeg ikke med den heller. De fleste som har gjort noe med dem har endt opp med kvalitetsforringelse.

Imidelrtid består et ferdig produkt av selve elektronikken, et kabinett, en rekke skruer, en rekke kabler, en rekke kontakter, en hel del andre små ting, en oppfølging i etterkant, kvalitetskontroll, manual, nettkabel (og et par nye ting jeg har til test for Oberon), og til slutt en prislapp. Men det er i hovedsak bare 4 ting som betyr noe for brukere flest:

Ytelse
    Design
    Pris
    Kundebehandling

Så lenge Hr Nielsen har utviklet noe som passet så bra inn i mine planer ville jeg vært dum om jeg skulle prioritere å gjøre en egen vri, bare for å brenne av 4-500 000 til liksom. Så mye verdt er det ikke å kalle en teknologi for sin egen. Faktisk er det ikke verdt stort i det heletatt.

Se på VW som fortsatt lager pumpe-dyse-motorer som trenger 25-30 hk mer målt effekt enn sine commonrail konkurrenter for å gi samme opplevde effekt. Allikevel tviholder de på egen etablert teknologi. Jeg synes det er tåpelig å produsere så gammeldagse motorer i dag uansett, men enda værre hadde det vært om ikke en gang merket og TDI-teknologien var kjent i markedet. Da hadde de ikke hatt de garvede entusiastene som snart kaster seg over tastaturet for å nekte for at dette er tilfellet (selvom de aldri har kjørt en commonrail diesel) eksistert. Ikke hadde de hatt tillit bygget opp gjennom mange år heller. Ingen hadde villet ha dette.

Jeg har også tidligere understreket at høyttalere er min greie i større grad enn forsterkere, og det var søken etter en forsterker som var bra nok, og som kunne representere høyttalerne i en demosituasjon som gjorde at jeg endte opp med dette.

Dersom noen prøver å utvikle noe eget, men mislykkes, brenner av noen hundre tusen, CE-godkjenner, lanserer produktet, og da til en høy pris, mens de kunne gjort det langt bedre bare ved å benyttet disse modulene, ja da mener jeg vi snakker om en strategisk tabbe.

Når noen prøver å fremheve Classè ved å tråkke på Midgard Audio er det kanskje viktig å ta følgende med i betrakningen:

Classè eies av B&W.

Delta er utviklet etter at B&W tok over med Nautilus som referanser.

Allikevel er kombinasjonen Nautilus og Delta dømt nedenom og hjem av mange med respektabel faglig tyngde og erfaring. Det gjelder også nye D-serien. Classè fungerer bedre med helt andre høyttalere og B&W fungerer bedre med helt andre forsterkere.

Jeg synes det minner om en strategisk tabbe. Skal jeg forstå skribentene rett, min egen erfaring, og B&W sine egne uttalelser er B&W på vei over til en mer fyldig mellomtone og strammere midbass. Dette er altså egenskaper som B&W ønsker å fremheve med sine nye produkter, men som altså ikke Classè evner å fremheve i disse høyttalerne. Det kan derfor diskuteres om ting er bra/dårlig, evt en bra/dårlig match, men det avviker kraftig fra det B&W selv fremhever i sin "nye" profil.

Audiopax låter himmelsk når du kombinerer firmaets egne forsterkere med firmaets egne høyttalere. Men det forventer folk også. Da skal alle de egenskapene merket legger vekt på i sin markedsføring være tilstede.

Skal man selge noe så må man markedsføre noe folk vil ha. Markedsfører man noe folk vil ha så skaper man forventninger, og da nytter det ikke å levere noe annet.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Og hvis det er så enkelt som å lodde på innganger og utganger skjønner jeg ikke hvorfor ikke du eller Vega selv har gjort dette for lenge siden.
    eh...har du vært kompis med snickers så lenge uten å ha kiket inni forstererkeren hans?

dette er et komplett effektrinn, selv jeg kan putte sammen det på en kveld...men ice modulene er ikke akkurat lett tilgjengelig for DIY folket, iallefall ikke til "konstruktør-priser". derfor har ikke vega gjort dette...
    menmen...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kenti, jeg må le

Hvis det ikke er bra nok svar så vet ikke jeg heller.

På den annen side:
    Selfølgelig har ikke Snickers kalt Ice'en for sin egen, men siden han kommenterer en Classe som han er i bunn og grunn ikke burde (vet ikke hva policyen er på dette hos Avforum riktignok), så skal han tåle litt drittslenging selv. Snickers vet dette godt selv, og jeg ser ingenting iveien for dette, da Avforum er temmelig uformelt til tider, og da nytter det ikke å se kun isolert på meldingene men også notere seg hvem som skriver dem.. og tross alt legger Snickers litt opp til dette selv.. selv om du sikkert ikke ser dette.

Og skal man flisespikke dette, så har jo Vega rett. Han sier jo ikke at Snickers kaller ICE sin egen tekonologi, men måten disse ellers fritt tilgjengelige modulene plutselig blir til "MIDGARD AUDIO OBERON XX"
    etter litt lodding av kontakter og slikt. Det er liksom for lett...med på tanken? Men dette er altså ikke Snickers sin feil, han gjør jo bare det alle ville gjort i samme situasjon. Og de låter ikke spesielt dårlig de ICE greiene...

Den der trafoen kan man droppe forresten med de nyeste modulene einis. Det er vel bilde av de gamle modulene.

Jeg kunne bestilt 2 stk 1000asp moduler til samlet pris av rundt 3000, stappet det i et kabinett og loddet kontakter etc, og endt opp med en total kostnad av 3500-4000, og fått akkurat samme lyden som Snickers ville tatt 14000 for. Dette er fakta Kenti ..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vega!
    Mye bedre å lodde xlr innganger og høyttalerutganger på en annens produkt og kalle det sitt eget..
    Men i følge Magnum skrev han altså ikke det:

Og skal man flisespikke dette, så har jo Vega rett. Han sier jo ikke at Snickers kaller ICE sin egen tekonologi, men måten disse ellers fritt tilgjengelige modulene plutselig blir til "MIDGARD AUDIO OBERON XX"
    Disse modulene brukes etter hvert av ganske mange. PSaudio, Embla, Acoustic Reality, Bertram, Sanyo, Samsung, Philips... Det er bare noen av de som benytter disse. Mener du at de burde hete Bang Olufsen ICE-power (montert av snickers) da eller?

Selfølgelig har ikke Snickers kalt Ice'en for sin egen, men siden han kommenterer en Classe som han er i bunn og grunn ikke burde (vet ikke hva policyen er på dette hos Avforum riktignok).
    Hvorfor skal ikke jeg kunne svare på innlegg på lik linje med alle andre? Det står i signaturen min hva jeg holder på med og da er det opptil hver enkelt å legge hva de vil i det jeg skriver. Men det er et faktum at jeg skriver mine oppriktige meninger uavhengig av hva andre måtte mene. Og hvorfor skulle AVforum nekte meg å ha fritid på lik linje med deg?

Jeg kunne bestilt 2 stk 1000asp moduler til samlet pris av rundt 3000, stappet det i et kabinett og loddet kontakter etc, og endt opp med en total kostnad av 3500-4000, og fått akkurat samme lyden som Snickers ville tatt 14000 for. Dette er fakta Kenti ..
    Du bør kanskje tenke deg litt bedre om før du skriver. Hvem skal montere det sammen? Hvor får du tak i et skikkelig kabinett til den prisen? Skal du ikke ha strømkontakter, signalkontakt, terminaler, kabler, skruer, embalasje osv osv? Du kan jo prøve å produsere litt, så sniker du deg unna MVA, så driter du i å betale transportselskapet, så prøver du å skaffe deg forhandlere som ikke skal ha fortjeneste... Ikke en gang varianten til Bertram (som de selv sier de har brukt et stygt og billig kabinett på) har en så lav kostpris.

Hva tror du en Classè koster i løsdeler? Tror du selve elektronikken i en Classè til 50k koster mer enn 3-4k?

Mener du at det er moralsk feil å bruke deler og teknologi produsert av andre i sine egne produkter?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og hva er det som blir laget som ikke inneholder deler som andre har laget?
    jeg kommer ikke på noe i farta!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    einis: Har aldri sagt at forsterkerene til isen er ultrakompliserte innvendig, men det er andre faktorer som spiller inn når det gjelder produksjon av utstyr, her forsterkere. Les innlegget til isen litt over.

Magnum: Så, så. Ingen grunn til å bli usaklige her. Jeg skjønner at du mente godt med innlegget ditt lenger oppe her, og prøvde å være saklig. Men det ble for meg helt feil i og med at du svarer for Vega!, og i grunn ikke svarer på det jeg spør om.
    Selvfølgelig er det ikke Vega! som sier at isen kaller ICE for sitt eget. Det er det du som som nevner.

Men uansett. Jeg har ingen planer om å lage en stor diskusjon ut av dette. Om du mener det er såpass enkelt som å kjøpe to asp1000 som "amatør" og sette de sammen skal jeg ikke nekte deg å mene det. Det er mange andre faktorer som også spiller inn her.

Ha en god dag videre, nå skal jeg snart dra å hente meg noen ICE-Power forsterkere

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vel aldri sagt at Snickers lodder og kaller produktet sitt eget. Om Snickers oppfatter det slik, er ikke min sak. Om han tar seg nær av en generell uttalelse, er vel det et tegn på at han til en viss grad sier seg enig.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skjønner liksom ikke helt når det er påtide å legge fra seg tastaturet du Vega. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Disse modulene brukes etter hvert av ganske mange. PSaudio, Embla, Acoustic Reality, Bertram, Sanyo, Samsung, Philips... Det er bare noen av de som benytter disse. Mener du at de burde hete Bang Olufsen ICE-power (montert av snickers) da eller?
    Nei det mener jeg ikke. Som jeg skrev, det er jo ikke din feil at forsterkerkonstruksjon med ICE har blitt så sjelløst.

Hvorfor skal ikke jeg kunne svare på innlegg på lik linje med alle andre? Det står i signaturen min hva jeg holder på med og da er det opptil hver enkelt å legge hva de vil i det jeg skriver. Men det er et faktum at jeg skriver mine oppriktige meninger uavhengig av hva andre måtte mene. Og hvorfor skulle AVforum nekte meg å ha fritid på lik linje med deg?
    Jeg er hverken mot eller for deg. Hva du er skriver er jo opp til deg, og hvis AVforum tillater det så er jo den saken biff. Men f.eks på Audioasylum hadde du ikke sluppet unna med 1% av det du skriver engang. Om det er riktig eller galt kan vi alle nok krangle en evighet om. Jeg tviler ikke på at uttalelsene er oppriktige men det er ikke poenget.

Du bør kanskje tenke deg litt bedre om før du skriver. Hvem skal montere det sammen?
    Meg selv, eller kanskje du kan komme over?
    Hvor får du tak i et skikkelig kabinett til den prisen?
    Nei jeg har noen kaffekartonger.
    Skal du ikke ha strømkontakter, signalkontakt, terminaler, kabler, skruer, embalasje osv osv?
    Trenger riktignok kontakter og terminaler og noen skruer, men ikke mer enn det. Fås billig hos nærmeste biltema.
    Du kan jo prøve å produsere litt, så sniker du deg unna MVA, så driter du i å betale transportselskapet, så prøver du å skaffe deg forhandlere som ikke skal ha fortjeneste... Ikke en gang varianten til Bertram (som de selv sier de har brukt et stygt og billig kabinett på) har en så lav kostpris.
    Tenkte ikke på masseproduksjon. Kun 1 eksemplar til meg selv. Bra worst case scenario btw

Hva tror du en Classè koster i løsdeler? Tror du selve elektronikken i en Classè til 50k koster mer enn 3-4k?
    Man kan dekomponere kostnadene ned til 0kr om man vil. Poenget er at ICE er så enkelt å klone. Man kan ikke klone en Classe sånn uten videre. Det er jo derfor så mange begynner/har begynt å bruke ICE, og derfor det er så hard priskonkurranse og mer vil det bli. Tror nok tiden er gått fra f.eks AR hvor de tok 100 000 for et par eAR extreme monoblokker..

Mener du at det er moralsk feil å bruke deler og teknologi produsert av andre i sine egne produkter?
    Nei.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men f.eks på Audioasylum hadde du ikke sluppet unna med 1% av det du skriver engang. Om det er riktig eller galt kan vi alle nok krangle en evighet om. Jeg tviler ikke på at uttalelsene er oppriktige men det er ikke poenget.
    Nå skriver ikke jeg der, men dersom det stemmer at man på et uavhengig diskusjonsforum ikke skal kunne mene noe om kommersielle merkers prestasjoner så er det kanskje heller ikke så mye å gråte for.

Er det lenge til du begynner å selge ICE-power i kaffekasser med biltemakontakter BTW? :lol:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det magnum kanskje ikke er klar over, er at Snickers var rimelig aktiv på forumet lenge før egenproduksjonen startet. Meningene hans har alltid kommer rett fra leveren, og jeg kan ikke se at han på noen måte har forandret syn eller meninger etter at ”grynderspiren” begynte å vokse i ham.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kenti.

Hvis du skjønte hva jeg mente, hvorfor later du som du ikke skjønner det da? (Dvs ikke godt nok svar)

Og plutselig er det blitt meg som sier at Snickers kaller ICE for sitt eget.

Det er nok ikke "så" enkelt å lage sin egen sin egen ice, og det er andre faktorer, dette bestrider jeg ikke, det er "alltid" andre faktorer og alltid er det "noen" som skal "påpeke" dette. Men resten skjønner jo at det jeg skrev var å beskrive essensen i hvor enkelt dette egentlig er.

Fint du redigerte innlegget ditt forresten. Det forrige var jo nesten usaklig

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Det magnum kanskje ikke er klar over, er at Snickers var rimelig aktiv på forumet lenge før egenproduksjonen startet. Meningene hans har alltid kommer rett fra leveren, og jeg kan ikke se at han på noen måte har forandret syn eller meninger etter at ”grynderspiren” begynte å vokse i ham.
    Jo dette er jeg klar over, og jeg liker Snickers jeg , mest fordi alt preller av på'n

Men skal Snickers være privatperson så må vel alle andre i bransjen også få lov å være private uansett sin egen tilknytning til bransjen, uten at moderatorer begynner å hinte om markedsavdelingen i en kjent norsk hifi kjede.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ordens skyld:

Uttalelsen om at jeg kalte ICE-power for "mitt eget" kom fra Vega, og ikke fra Magnum. Magnum fremhevet selv i ett av sine tidligere innlegg i tråden at jeg ikke har kalt dette for "mitt eget".

Som Gorm sier har jeg deltatt på forumet som entusiast, og gjør det fortsatt. Det er vanskelig for meg å unngå å svare på direkte innspill som er tydelig myntet på meg, men det er også med delte følelser jeg gjør det.

Når det står "Jeg driver Midgard Audio" i min signatur er dette ikke for å skryte, men rett og slett fordi det er et ønske (krav) fra admins side at de som har bransjetilhørighet identifiserer seg og går åpent ut med dette. Det er det samme som gjelder på HiFisentralen. Jeg synes også det er bedre enn de som dukker opp fra tid til annen som skryter uhemmet av kjempeservice og knallpriser ett eller annet tilfeldig sted, også viser det seg senere at de har seilt under falskt flagg og driver denne sjappa selv.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Men f.eks på Audioasylum hadde du ikke sluppet unna med 1% av det du skriver engang. Om det er riktig eller galt kan vi alle nok krangle en evighet om. Jeg tviler ikke på at uttalelsene er oppriktige men det er ikke poenget.
    Nå skriver ikke jeg der, men dersom det stemmer at man på et uavhengig diskusjonsforum ikke skal kunne mene noe om kommersielle merkers prestasjoner så er det kanskje heller ikke så mye å gråte for.

Er det lenge til du begynner å selge ICE-power i kaffekasser med biltemakontakter BTW? :lol:
    Jmf. audioasylum. En som het Tekunda gjorde det til sin livsoppgave å finne noen kabler som var bedre enn Valhalla, når han endelig fant de, så ble det til at han ble USA importør av dem. Først var det bare for å gi andre "gleden" av disse kablene, uten at han tjente noe særlig på dette. (rite) Det endte med at han ble ekskludert av Audioasylum fordi alle innleggene hans hintet om disse kablene som selfølgelig var verdens beste etc etc . Absolutt alle etiske regler ble overtrådt kan man si.
    Alle forsto jo tegningen etter hvert, at mannen ikke var særlig objektiv akkurat...

Ray Kimber er også personlig på forumet der, men svarer kun om konkrete spørsmål som omhandler hans egne kabler, eller generelle spørsmål. Han er vel prototypen på hvordan en moralsk bør oppføre seg om en er i bransjen.

Vet ikke hva jeg vil selv med dette innlegget, bare kom på det i farten, så ta det som dere vil

Heldigvis for deg så har jeg ikke tenkt å masseprodusere Ice forsterkere i nærmeste fremtid nei. .

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •