Midgard Effekforsterker? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 72 av 72
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bare de er på plass i løpet av sommerferien er jeg fornøyd

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ooh, sikler mektig på de 600watterene jeg og.. men snufs.. mye utgifter fremover . må nok spare til andre ting fremover. Som bil og slik. En som tipsa meg om 5000kr på bil og 15000kr på anlegget . Men tror jeg satser på en litt grei bil . Men Midgard ampene blir vel bare bedre og bedre så...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå selv fått PM250 på mine Helicon. Skrev noe i en annen tråd her som jeg føler hører litt hjemme her også.

Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Uansett er forsterkeren du har alt for liten for Helicon 400. Jeg har disse høyttalerene selv og vet at de krever veldig mye krefter. Jeg har allid "visst" at de ville spille bra med mye kraft, men trodde ikke det var så stor forskjell som det er.

Jeg hadde de først på Arcam AVR 200. Det låt fint på lave volum, men var ganske slapt på film får å si det slik. Hvertfall om man skulle se noe annet enn dramafilmer.

Kjøpte så Arcam FMJ P35 effektforsterken. Det er en forsterker oppgitt til "kun" 2x100w/8ohm (170w/4ohm), men med en bra strømforsyning på 800VA. Dette er en forsterker til 12.500kr.
    Jeg var veldig fornøyd med denne. Den føltes ganske kraftig og spilte meget pent. Jeg mener fortsatt at den spiller veldig pent selv etter at jeg har solgt den og skaffet meg nye effektforsterkere.

Nå i dag bruker jeg et sett monoblokker fra Midgard Audio. Disse yter 2x500w/4ohm (2x250w/8ohm).
    Filmlyden får en helt annen dimensjon når disse høyttalerene får skikkelig med krefter. Mye bedre trykk, dypere og kraftigere bass, hurtighet og hele pakka. Skikkelig moro å se film nå!

Skal jeg være ærlig trodde jeg faktisk ikke jeg trengte så alt for mye mer krefter på disse høyttalerene, men der tok jeg grundig feil. Det er en hets mot disse høyttalerene å ikke gi de en verdig forsterker.
    Med andre ord er jeg veldig fornøyd med mine blokker.

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er lyden på disse digital-blokkene? Mørk, lys, tørr, leken osv?

Jeg ser det er flere som har byttet ut sine anerkjente forsterkere til fordel for MA-blokker i hjemmekinoen sin, men hvordan fungerer de i et rent stereo-oppsett hvor musikken står i fokus?
    Er det mest muskler for en billig penge, eller tåler de glatt en sammenligning med mer tradisjonelle stereo-forsterkere?

Jeg er litt nysgjerrig på MA-blokkene, men jeg må innrømme at så mye effekt til en så rimelig penge gjør meg litt skeptisk til musikaliteten på disse...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    musikkegenskapene er faktisk den beste grunnen til å ta disse nærmere i øyesyn. De har i mine øyne(ører) stålkontroll på høytalerne. kontant og rask bass, samtidig som detaljene i de lysere toner er der i fullt monn. men hvis du synes de gir for mye effekt i forhold til prisen, så finnes de i Jeff Roland innpakning også. da koster de 70k eller no. er det en mer passende pris :wink:
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, 70k ja... Ikke akkurat nice-price :wink:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får du et kabinett som er frest ut av et massivt stykke aluminium, samt en front som er minst 20mm tykk.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zyon: Jeg byttet ikke for å få mer krefter i en hjemmekino. Jeg byttet med tanke på stereo. Her låter de veldig bra, og de låter dertil veldig bra i hjemmekinosammenheng.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan vel regne med at jeff rowland`n ikke er særlig standard.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selve modulet skal være 100% standard. Men det skal sitte en Lundahl signaltrafo i serie med signalet inn, og en Lundahl 1:1 utgangstrafo på høyttalerutgangen. Altså takk og farvell til kontrollen i bassen.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det være dumt å koble et par MA blokker til en Yamaha Dsp-az2? Tenker på om forforsterkeren i denne er av en altfor dårlig kvalitet, eller vil stereo opplevelsen bli styrket uansett?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet den (men ikke mot Oberon) og den virket å være av ganske god kvalitet.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •