Tact SDAI 2175 i forhold til Primare I30?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tact SDAI 2175 i forhold til Primare I30?

Vurderer å kjøpe en integrert forsterker igjen, og har sett litt på Tact 2175. Har hatt denne hjemme og var ganske imponert over kontrollen i bassen, og det støyfrie lydbildet. Men så ser jeg at Primare har kommet med en ny integrert forsterker I30, arvtager til A 30.1, dermed var kverna igang...

Har planer om å kjøre forsterkeren på B&W 803S når de kommer

Noen som har noen tanker om denne kombinasjonen? Eventuelt andre integrerte i noenlunde samme prisklasse..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Primare er det beste valget. Men har noen du også burde sjekke ut:
    http://hificenter.no/shop_item.cfm?p...,80&id=279
    Cayin S-200 (finner ingen web som har den men, denne er GOD)
    Også den nye superforsterkeren :
    AVI Labaratory saken på 2x175watt.. Denne er VILL!
    http://www.audes.no/avi.htm

Lykke til. BW 803 fortjener noe skikkelig. Mitt tips er AVI forsterkeren. Men mellom tact og Primare er valget klart primare!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, den AVI-forsterkeren så interessant ut. Men det er ingen som forhandler den der jeg bor, så det kan blir vanskelig å få hørt på den

Men testene er jo ganske entydige så det går jo an å ta en sjanse og bestille

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør også sjekke T+A og Densen. ASR har også en "rimelig" integrert på gang.

(T+A og Densen = Oslo HiFicenter)
    (ASR = Stereofil)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene

Snickers-is: Når blir det integrert Midgard?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg håpet du ikke skulle spørre om

Jeg aner ikke. Det er ikke 100% sikkert at den kommer noen sinne.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får nok litt "lytte" tid.. bestiller du over nett, så har du vel 10dager retur uansett .

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jo en mulighet

Ser Norsk Hi-Fi Center selger Musical Fidelity A5 tli 22900,- inkl frakt. Noen som har noen formening om denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVI kan nesten kjøpes uhørt. Her er min oppfatning av den: Den har vanvittig dynamikk, spiller klokkerent og har full kontroll i bassen. Største forskjellen fra andre forsterkere er det vanvittig store og gjennomsiktige lydbildet. Og den leverer enhver watt den er oppgitt til, med gode strømressurser. Jeg har til dags dato ikke hengt meg opp i NOEN svakheter. Eneste må være at den kanskje er FOR nøytral for noens smak, men den oppfører seg ikke "matematisk analytisk" i så måte. Jeg vil tro at den blir enkel å selge igjen, skulle du av en eller annen merkelig grunn ikke like den.

Da jeg i min tid testet RF-7, ble jeg håpløst forelsket. Skjønner at du gikk for disse. Jeg testet dem da med Hegel P4A og H4A, og det trøkket helt sinnssykt!!! AVI er ikke like kraftig som Hegel-komboen, men RF-7 kan biampes, så da er det bare å kline til med effekttrinnet i samme serie. Jeg har testet den integrerte med effekttrinnet i biamp modus, og det eneste det gir kontra å kun bruke den integrerte er mer kraft når man spiller høyt. Headroom ved normalt lydnivå er det nok av med kun den integrerte, så det forandrer seg ikke merkbart. Det du får er rett og slett 3 dB mer før forvrengning. Og da er det høyt, i hvert fall med RF-7, som har en følsomhet på 102 dB!

Det beste med AVI er at den er liten og ikke veier så mye, så den går antakelig med Norgespakka fra Horten (tror det koster 100 kroner). Til 20.000 kroner er den et kupp! Jeg har ennå ikke hørt noen bedre integrert forsterker, uansett pris. Men så har jeg heller ikke hørt T+A-en som er redaktørens favoritt. Dette burde jeg kanskje ikke si, men fristelsen ble bare for stor...

Jeg vet ikke om Vario AS (www.audes.no) selger rett til kunde, men snakk med Are Andreassen om det, eller om hvor du evt. kan få tak i et eksemplar. Hør om du kan returnere forsterkeren om du ikke liker den.

Av andre forsterkere vil jeg anbefale å prøve ut en av de nye integrerte fra PSAudio, med Ice Power strømforsyning. Jeg har hørt litt på den rimeligste av dem, og det lover bra. Rotel er greit nok, men tror ikke jeg personlig ville valgt Rotel til RF-7. Cayin S-200 er et bedre kjøp etter min mening, eller kanskje til og med den integrerte Vincent SP-238, som er kraftigere og varmere i klangen enn Cayin. Til syvende og sist blir det smak og behag som avgjør.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-7? Det er vel Klipsch du tenker på? Mulig jeg har uttrykt meg klønete, men jeg tenkte å bruke forsterkeren på B&W 803s når de kommer

AVI forsterkeren blir mer og mer interessant...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg rota visst. Men joda, AVI vil fungere glimrende på 803S også. Sørg for å få en prøvelytt på AVI 21S. Og da mener jeg ikke på en messe med dårlige hotellrom.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i kontakt med Are på www.audes.no som gav meg dette tilbudet:

"Vi kan tilby deg en avtale der du kjøper forsterkeren av oss og får full returrett. Vi spanderer gjerne frakten begge veier. Du kan da teste den mot Primare og skulle du like Primare best kan du returnere forsterkeren i den stand du fikk den og få alle pengene i retur."

Det kaller jeg god service

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla

"Vi kan tilby deg en avtale der du kjøper forsterkeren av oss og får full returrett. Vi spanderer gjerne frakten begge veier. Du kan da teste den mot Primare og skulle du like Primare best kan du returnere forsterkeren i den stand du fikk den og få alle pengene i retur."

hva slags måte er dette å drive butikk på? de er jo på ingen måte sikra at du kjøper noe fra de overhodet. god service, ja, men hvor formålstjenelig er dette i lengden hvis det kommer retur etter retur? :roll:

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis de får retur på retur, skjønner de vel at noe må forbedres da!

Newcomer C0bra sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Marantz PM-11? Den fikk ganske god omtale i siste lyd og bilde..

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze

hva slags måte er dette å drive butikk på? de er jo på ingen måte sikra at du kjøper noe fra de overhodet. god service, ja, men hvor formålstjenelig er dette i lengden hvis det kommer retur etter retur? :roll:
    Det hadde garantert ikke operert med slike servicetilbud som dette om de hadde hatt dårlig erfaring med det. De får sikkert færre produkter i retur enn de selger.
    Dessuten tviler jeg på at de gir slike tilbud med mindre de er ganske sikre på at de har et veldig bra produkt.

Dette viser jo at de har ganske bra service i tillegg, slikt husker kunder.

Men jeg forstår hva du mener, dette kan så klart misbrukes. Får håpe at det ikke er så mange som er så dumme, og ødelegger for alle andre. Det er jo veldig bra for oss forbrukere med slik service.

Heia Audes

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, nå bor jeg slik til at jeg ikke kan låne AVI-forsterkeren hjem før jeg eventuelt kjøper den, så dette er jo et enestående tilbud synes jeg. Dessuten viser det vel at de ikke frykter sammenligningen med andre forsterkere i den prisklassen, hadde de gjort det hadde de vel neppe turt å sende utstyr avgårde på en slik måte..

Så jeg tror jeg skal slå til og bestille

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva slags måte er dette å drive butikk på? de er jo på ingen måte sikra at du kjøper noe fra de overhodet. god service, ja, men hvor formålstjenelig er dette i lengden hvis det kommer retur etter retur?
    De får nok ikke så mange returer. Jeg leverte ikke fra meg mitt testobjekt igjen...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betalte forskudd på den idag, håper det ikke tar for mange dager før den kommer :P

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betalte forskudd på den idag, håper det ikke tar for mange dager før den kommer :P
    Gratulerer :P

Blir spennende å høre hva du synes om den.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •