Varmeproblem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Varmeproblem

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Varmeproblem

Hei

Jeg har Dali Concept 10 høytalere med Acurus 2x250 watt forsterker og AMC forforsterker. Inntil nylig har dette funket kjempefint (høytalerne er 2 mnd gamle, forsterkern kjøpt av en venn) men for ett par dager siden gikk 2 sikringer i forsterkern ved spilling av mp3 på lydvolum ca kl 13-14, luktet også elektrisk svidd i rommet. Sikringene var på 6.3A og jeg byttet dem med 6.0A.

Høytalerne funker helt utmerket, men jeg merker at varmeutviklingen til forsterkern er ekstremt høy nå, 2 ganger idag har forsterkern kuttet signaler til høytalerne fordi den ble for varm å måtte kjøle seg ned og dette er snakk om 15-20 minutter med volum på ca kl 11-12 med 75% windows bass. Hva er skjedd med varmeutviklingen? Har satt CD spiller/forforsterker ved siden av, istedet for oppå for øke lufttilførsel.

Skal sies at den ene sikringen er festet med en jalla løsning, pinnene som holder dem sammen holder på å knekkes så måtte presse dem sammen over sikringen ved hjelp av sytråd, dette har funket utmerket hittil alikevel.

Forsterker/CD spiller deler strømuttak med ett P4 system som har 8 harddisker og en god del andre strømsugne enheter, ikke at dette burde hatt noe å si på varmeutvikling?

Er fortsatt ganske ny på høytalere, men skal prøve å skaffe de detaljene jeg kan om det skulle bli behov for nærmere forklaring.

På forhånd takk!

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det kan høres ut som om biasen er stilt for høyt. Det var problemet med en forsterker jeg har. Sendte den til service og fikk stilt med biasen. Nå holder den riktig temperatur.

Og skaff det en sikring med riktig verdi.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •