Yamaha RX-V650. Kjøre bilde gjennom Reciever til PJ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V650. Kjøre bilde gjennom Reciever til PJ?

Har pr. i dag koblet DVD spilleren min (Yamaha DVD s550) direkte til PJ, og jeg kjører Progressiv scan.
    Ettersom jeg har hørt, er det mulig å koble bildet fra DVD spiller til Recieveren, og fra recieveren til PJ.
    Er det noe å vinne eller tape på dette, eller er det like greit å kjøre det rett fra DVD spiller til PJ ?
    Er det noen som har erfaringer med dette, eller kan forklare meg hva som er best, og hvorfor ?!

På forhånd takk !

FA

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er vel noen som mener at det er best å kjøre signalet direkte opp til projektoren uten noe form for mellomstasjoner/mellomledd, men likevel higer folk etter hdmi-switching som nettopp muliggjør dette.

jeg kjenner ikke til recieveren din desverre.

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Recieveren fremstår som et ekstra ledd, ja. Men samtidig fungerer den som en switch - du kjører alt inn i recieveren - (VHS/DVD/TV-tuner/Spill-konsol etc.) og så går det bare en kabel fra recieveren til PJ.

Men da må forsterkeren din kunne konvertere forkjellige videosignaler.
    Jeg har ikke kjennskap til Yamaha RX-V650, så...
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oppkonvertering av signal er vel standard på de fleste nye recievere/pre-amper.

i praksis betyr vel dette at man kan bruke en syltråd av en komposittkabel fra xbox til recieveren, for så å mate projektoren med komponentsignaler fra recieveren/pre-ampen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    650'en støtter konvertering fra composit til svideo og motsatt, men ikke konvertering opp til komponent. For å få det må du opp på 750 eller høyere i yamaha sin produktserie.

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Killi
    650'en støtter konvertering fra composit til svideo og motsatt, men ikke konvertering opp til komponent. For å få det må du opp på 750 eller høyere i yamaha sin produktserie.
    Da blir det to kabler til projector.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •