yamaha rx-v 2500 vs Denon 3805

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer AlfaThor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

yamaha rx-v 2500 vs Denon 3805

Noen som har testet disse to opp mot hverandre?
    Vurdrerer begge som gode kandidater til min hjemmekino, og vil gjerne ha noen innspill!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg fikk Yamaha 2500 rett før jul og har nå fått lekt en del med den. Jeg har ikke testet den mot Denon, men føler at den gir bra valuta for pengene på de fleste områder.

Det eneste negative jeg kan komme på er at forsterkeren er noe ujevn i dypbassen, og den matchet ikke mitt eldgamle oppsett med TCA 3008 og 2 stk. brokoblede Citation 24. Om dette skyldes at høyttalerne (JMR også 80 tallet) ikke passer Yamahaen vet jeg ikke. Den bassen som tidliger bare kunne anes dypt der nede er flyttet oppover og blitt mer ullen. Dette er kun merkbart på musikk. Som kinoforterker er den ypperlig. Dette skyldes trolig at jeg vet hvordan en kontrabass skal høres ut, mens filmeffekter ofte ikke kan relateres til erfaringer.

Når jeg kjøpte Yamahaen hadde jeg forhåpninger om at jeg kunne kassere mine gamle Citation sluttrinn, da mange jeg har snakket med sier at nye forsterkere spiller skjorta av mitt gamle oppsett. Min erfaring er derimot det stikk motsatte og jeg har valgt å bruke Yamahaen som forforsterker så lenge plassen og kona tillater det :-)

Ellers har jeg bare godord om Yamahaen, lett å sette opp, bra utstyrt, og bra med innganger, egentlig fler enn annonsert om du kobler fornuftig. Dette går fordi du kan omadressere enkelte inn og utganger og derfor koble f.eks. en analog og en digital lydkilde til en inngang. Slår du av et apparat med digital utgang, kan Yamahaen stilles til å skifte til analog inngang. Videodelen er også bra, og jeg kan ikke si at jeg evner å se forskjell på et kompositt signal som går gjennom forsterkeren eller utenom.

Forforsterker delen synes jeg fungerte så bra at jeg ikke savner Tandbergen i det hele tatt, har ikke sjekket phonotrinnet skikkelig ennå så der vil jeg ikke uttale meg.

Alt sett under ett er denne forsterkeren et god kjøp, dersom du ønsker å oppgradere fra en mindre reciever. Om du skal erstatte et bra stereosystem, bør du teste den med dine favorittplater først.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå aner jeg ikke hva slags effekt forsterkere det er snakk om, men hvorfor ikke bruke de sammen med yamahaen? de kan jo drive frontene dine(som de tydelighvis gjør godt) og så kan yamahaen ta seg av resten!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    nå aner jeg ikke hva slags effekt forsterkere det er snakk om, men hvorfor ikke bruke de sammen med yamahaen? de kan jo drive frontene dine(som de tydelighvis gjør godt) og så kan yamahaen ta seg av resten!
    Godt tips, og leser du innlegget mitt en gang til, ser du at det er akkurat det jeg gjør. Og slik står det oppkoblet så lange kona tillater det :-)

Forsterkerne er fra siste halvdel av 80-tallet. HK kjørte tidligere spesielle produkter under navnet Citation. Spesielle produkter ofte bygget på lisens hos ande produsenter som f.eks. Mark Levinson og Marantz.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er derimot det stikk motsatte og jeg har valgt å bruke Yamahaen som forforsterker så lenge plassen og kona tillater det Smile
    ah så det nå. er ikke helt frisk og ser litt dobbelt, så det ble litt mye skrift på en gang. da overså jeg noe :lol:

ble det bra da forresten?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="eXa"]
    ble det bra da forresten?
    Det ble meget bra. Det ble så bra at jeg ikke savner min gamle Tandberg TCA 3008.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •