Yamaha RX-V740 vs Onkyo TXSR602

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V740 vs Onkyo TXSR602

Har nylig gått til innkjøp av nye surroundhøytalere.

jeg har 5 av disse
    http://www.mamut.com/homepages/Norwa..._set_brosj.pdf
    og en slik

http://www.mamut.com/dynabel/subdet164.htm

Har tilbud på en Yamaha og en Onkyo forsterker, Onkyoen er da nesten doble prisen i forhold.

Noen som har erfaring med disse forsterkerene og hva jeg trenger til overnevnte høytalere ?
    Er det kanskje andre forsterkere som passer seg bedre ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I linken din er det flere høyttalere. På bildet er det en senter høyttaler.

Du har vel ikke fem senterhøyttalere??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 5 "senterhøytalere" ja. Er ikke noe problem det. Er ikke slik at fronthøytalere blir laget for å være fronthøytalere, de bare passer seg best til det

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du er klar over at Yamaha'en (740) er dinosaur og erstattet med RX-V750. Rotel'en er et nyere produkt, derfor en god del prisdifferanse. Bl.a. så har Rotel'en mulighet for romkorreksjon som 740'en ikke har (men kom på 750).

Newcomer Focalmann sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Regner med at du er klar over at Yamaha'en (740) er dinosaur og erstattet med RX-V750. Rotel'en er et nyere produkt, derfor en god del prisdifferanse. Bl.a. så har Rotel'en mulighet for romkorreksjon som 740'en ikke har (men kom på 750).
    Dinosaur var vel å ta i litt? Og hvilken Rotel er det du refererer til :?: :roll:
    Han nevner vel en Onkyo, som forøvrig har fått svært god omtale og virker spennende

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel ? Hvilken Rotel? uups ops: her ble det rot(el). Sorry, I stand corrected. Ikke nok morgenkaffe. Angående dinosaur: Er nok preget av å jobbe i IT, alt som er pakket ut av eskene er utgått på dato. Men det er ikke å stikke under en stol at Yamaha'en er erstattet av nyere model.

Begge merker har jo fått god omtale og jeg har begge i tankene når jeg (forhåpentligvis) skal skifte ut en tilårskommen Harman Kardon ved neste bulende lommebok. Det er mange på Forumet her som sverger til Yamaha, mens det er lite omtale av Onkyo.

Newcomer Focalmann sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Rotel ? Hvilken Rotel? uups ops: her ble det rot(el). Sorry, I stand corrected. Ikke nok morgenkaffe. Angående dinosaur: Er nok preget av å jobbe i IT, alt som er pakket ut av eskene er utgått på dato. Men det er ikke å stikke under en stol at Yamaha'en er erstattet av nyere model.

Begge merker har jo fått god omtale og jeg har begge i tankene når jeg (forhåpentligvis) skal skifte ut en tilårskommen Harman Kardon ved neste bulende lommebok. Det er mange på Forumet her som sverger til Yamaha, mens det er lite omtale av Onkyo.
    Da er vi enige :lol: Rot(el) he he

Onkyoen har fått svært god omtale i b.l.a. Lyd & Bilde, og er nok en bra sak. Holdt på å kjøpe den selv istedenfor min Yamaha rxv-1400, angrer faktisk litt uten å være sikker på om det er noen vits 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •