Hei!

Jeg har følgende utstyr:
Electrocompaniet ECI-3, Patos Lyric 402, Marantz CD-63 MKII Signature, Tara Labs Prism 11 signalkabler og Kimber 8VS høyttalerkabler.

Føler at jeg har et brukbart anlegg for en relativt rimelig sum, men nå begynner behovet for oppgradering å melde seg, både med tanke på lydkvalitet og økt effekt.

Dermed er mitt spørsmål: Hvordan vil ECI-3'en fungere som forforsterker til f.eks en høykvalitets 2x200W effektforsterker?

Oppgradering av ECI-3'en vil koste ca 3000 kr. Er det noen av dere som har gjort dette, og som kan si om det er verdt pengene?

Jeg har også vurdert å kjøpe en aktiv sub, som f.eks Yamaha YST SW-1500. Noen som tror at det ikke vil passe til mitt anlegg?

Signalkablene er vel det svakeste leddet, så de burde kanskje bli byttet ut med et par sølvkabler til 1500-2000? Kom gjerne med forslag...

Har en stue på ca 30kvm, og hører mye på pop, rock, blues og akustisk.

Jeg vet det er mange av dere som sitter inne med mye kunnskap og erfaring om emnet, så jeg er svært takknemlig hvis dere kommer med noe konstruktivt som kan forbedre anlegget, slik at jeg fortsatt kan få frysninger på ryggen når jeg hører på bra musikk! (det begynner å bli en stund siden nå.....)