vincent vs Mark Levinson - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ja da så. da skjønner jeg litt mer. så cayin er ikke så dårlig alikevel

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marius|
    ja da så. da skjønner jeg litt mer. så cayin er ikke så dårlig alikevel
    Jeg er hvertfall veldig fornøyd med min Cayin cd-spiller. Og ut i fra det jeg har lest av tester i fagblader og av forbrukere av både forsterkere og cd-spillere fra Cayin virker det som et veldig oppegående merke.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cayin er ikke dårlig fordi einis sier det.
    Du må ikke la andre bestemme om du syns annlegget ditt er bra eller ei... :wink:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eh. ja dere vet virkelig å prate for andre...cayin er dårligere enn vincent ja mener jeg, alle som har foretatt litt research har sett hvor mye pølsevev cayin har komt med. bare se på hele produktspekteret.."toppmodellene" av cd spillere også er overpriset til de grader.

det har ikke en drit med hva jeg har eid å gjøre...

utrolig overaskende at begge cayin eierne på forumet spratt inn i tråden nå :lol: :lol:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du er jo den rette til å dra slike konklusjoner du, einis. Du som alltid har så mye belegg for det du sier.

Men, men. Saken hadde nok hatt en annnen vending om det var Cayin du tilfeldigvis hadde.

Og vi er nok ikke de eneste Cayin-eierne. Men det var jo bare enda et utsagn som føyer seg inn i rekken over argumenter du ikke har noe belegg for.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Ja, du er jo den rette til å dra slike konklusjoner du, einis. Du som alltid har så mye belegg for det du sier.

Men, men. Saken hadde nok hatt en annnen vending om det var Cayin du tilfeldigvis hadde.
    nei, for cayin kjøper jeg ikke av prinsipp etter å ha hørt utallige eiererfaringer.

ta et par cayin produkter;

252 "oppfløger" til 251, eneste forskjell større trafo...
    denne har 1stk veldig enkelt kretskort bestående av 5-6utgangstransistorer per kanal, 30.000uF ladebank. -lang kabling både for signal, høyt. og nettledning, trafon er ikke engang adskilt, bare montert rett ved komponentene.. til en pris av 8500,- den er IKKE balansert og har bare innganger.
    sammenligner man med vincent f.eks og åpner lokket ser man med en gang at designet er en forlengelse av komponentene, alt er helt logisk fremstilt med så praktisk og god utnyttelse av plass og chsasisplater. her er ingen kabler, alt kommer fra kretskortet rett til der det skal leveres/inntas. strøminntak/bryter og potmeteret er forlenget med en stang så de kan monteres og brukes nøyaktig hvor de bør stå. RETT på kretskortet. i tilegg er selvsagt trafoen godt kapslet inn i eget bur.
    denne har blandt annet dobbelt så stor lyttebank, 33% større trafo, 14 utgangstransistorer per kanal- op-amper fra burrbrown, solen kondensatorer...denne har balanserte innganger som et pluss.

noe helt annet og godt gjennomtenkt fra første stund.

så kommer vi til cd spiller i samme serie cd251/252. denne sliter veldig med drivverk og styring av dette. når de i det hele tatt finner cd sporet og kveler seg forbi alle ripene så klarer de ikke spore rett. man får med seg 1sekund av slutten på alle de forrige låtene hver gang man skifter spor. :lol: dette er noe en discman til 200kr klarer helt fint! i tilegg legges digitalutgangen flytende på hvert sporskifte, kobler du denne digitalt til en receiver eller dac uten mute funksjon, vil den støye eller resetè evt. dekoderkort.
    vet om flere som har byttet laser på desse drivverkene opptil flere ganger, dette er naturlig nok laget av philips men cayin burde ha kontroll på hva de putter i uansett..

her er et produkt som taler helt for segselv man ser lett at de fleste deler i chassiset er kjøpt delevis fra andre leverandører. ingen symbiose over noenting. bryteren er også "lånt" fra et annet kinesisk merke.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både Cayin og Vincent jeg Einis :wink:

Uansett hva du syns om Cayin i forhold til Vincent er ikke cayin noe dårlige greier.

Dessuten har den en utgang 8)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har slaktet min CD-S3. Den er ikke akkurat noe skoleeksempel på hvordan det skal gjøres selvom den har mye bra. Volumkontrollen er ubrukelig. Den er full av OPA 2134. Den bruker råttne kondiser, den har strømstrekk gjennom hele spilleren, den har fake balansering, billige regulatorer, billig drivverk, kun en trafo...

Det at du disser Cayin einis, er litt teit siden du fremhever Vincent som bra i samme åndedrag. Det er samme ulla og representerer ingen kjemperevolusjon i de respektive prisklassene noen av dem.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmmmmmm