HK AVR 7000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24

Tråd: HK AVR 7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HK AVR 7000

Er dette en bra forsterker?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ikke den "erfaringen" som de fleste har her inne men jeg synes H\K låter vannvittig bra, kraftig og klar lyd. Har selv en av de mindre H\K modellene AVR 3550 (bare for å komme igang).

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel kommet nye modeller etter denne, men uansett, ja det er en god forsterker.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer LemonDog sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt denne før, og det er en god forsterker med overraskende mye krefter i forhold til mange receivere i samme prisklasse. Hvis du ikke trenger de aller nyeste surroundformatene, så er en brukt H/K AVR 7000 til 6-7000 et meget godt kjøp.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en H/K 7500, syntes den var bra på knall og bang i actionfilmer, totalt ræva på ALT annet. Ingen atmosfære, diskanten var langt tilbaketrukket, og virket fjern. ellers syntes jeg lyden virket veldig "stram", og klarte ikke skape noen atmosfære i hverken film eller musikk.
    Passer bra om du KUN er ute etter trøkk.

PS: dette er min mening.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Har hatt denne selv jeg også, men har gått over til AVR8500, er MEGET fornøyd. Selvfølgelig er det mye knall og bang som de skriver her, skal være litt trøkk i ting syns jeg. Men min mening er at den også spiller rent og fint når det er behov for det, selv om ikke jeg selv hører så mye på klassisk og sånne ting.
    Men det er en bra sak, er ikke farlig å kjøpe denne.
    Jeg kommer ikke til å bytte ut min på lenge ihvertfall, har absolut ingenting å klage på!

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HK har tidlige vært kjent for mye trøkk og lite annet. Med deres senere serien er dette blitt mye bedre. Det er difor betydelig kvalitet forbedringer mellom eldre og nyere. Jeg tror 7000 kommer i kategorien eldre.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei

Jeg tror dere bør lytte til en H/K 7000 før den klassifiseres som eldre... Har selv hørt både 7500 og 8500, og synes ikke forskjellen er så enorm som det høres ut her... Det var H/K 7000 som vant en hel rekke tester i bl.a. Lyd og Bilde i sin tid, og jeg har brukt denne mot JBL SVA-1800 høyttalere med svært godt resultat. Har de av dere som kommenterer denne forsterkeren faktisk testet den med skikkelige høyttalere (bare lurer, fordi vi i så fall har såpass ulik erfaring med den), og i så fall hvilke høyttalere har dere testet med?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sagt at den er så enorm jeg for min del, det var vel så mye lysten til å fornye litt hos meg. Poenget mitt er ihvertfall at de er veldig bra etter min smak begge to, jeg anbefaler de uten problemer.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnOopy
    HK har tidlige vært kjent for mye trøkk og lite annet. Med deres senere serien er dette blitt mye bedre. Det er difor betydelig kvalitet forbedringer mellom eldre og nyere. Jeg tror 7000 kommer i kategorien eldre.
    7000 er fra 2000 den kommer nok muligens i kategorien nyere det er en stund siden jeg hørete den tror det var i 01. Jeg har bare hørt 8500 for uten den fra Harman kardon.

Jeg vurdere den gang faktisk å kjøpe en 7000, men det ble ikke noe av. Jeg synest den gang jeg fikk litt forlite for pengene eller muligens den ikke var rett for meg.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del har jeg hørt H/K 7500 opp mot MArantz SR5200, Marantz MM9000 og NAD218.
    Til musikk synes jeg H/K kommer langt etter alle disse, på film slår den kun SR5200.
    Ellers mislikte jeg veldig at man ikke kan justere delay forskjellig på bakkanalene, synes også den var dum å styre innstillinger på menyen med.
    Etter min mening er det mye lurere å kjøpe en MM9000 fra brataas hifi, om man har en receiver fra før.Mye kraftigere, og dypere bass+ høyere kvalitet på musikk.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hvilke høyttalere testet du da mot, Burre (om du husker det, da...)? Jeg mener, nå som jeg har solgt mine JBL SVA-1800, og kun benytter noen mindre Mirage FRX-3 høyttalere, høres jo selvsagt lyden helt latterlig ut! H/K forsterkeren er klar i diskanten, og passer dermed ikke med disse høyttalerne i det hele tatt. Bassen synes heller ikke er upresis, men de er selvsagt ikke spesielt presise på Mirage høyttalerne, selv om dette er høyttalere til 5.000 paret veiledende (selv om jeg håper ingen noensinne har vært så uheldige å måtte betale såpass for de, men :? ). Poenget mitt er uansett, AVR 7000 passer godt til gode høyttalere, og jeg har selv har mye glede av denne forsterkeren mot SVA-1800 høyttalerne. Har tidligere hatt både Yamaha forsterkere (toppmodellen, A1 tror jeg den het, kostet en gang i tiden 15.000), Sony (da den gullmodellen, tror den het 777 eller noe sånt), og AVR-7000 spilte langt bedre på SVA høyttalerne mine enn disse. Har det skjedd så mye på forsterkerfronten siden mine glansdager?? Marantz har jeg for øvrig aldri sett gjøre gode testresultater på forsterkere, men det kan jo hende de har kommet med nye modeller som er bedre. Uansett, mener dere jeg bør kvitte meg med AVR-7000'en min, selv til f.eks. 6000, og heller kjøpe en Marantz / Yamaha / Pioneer? Tenker litt på den toppmodellen til Pioneer til veil ca. 30.000. Får skikkelig god deal på den direkte fra Pioneer, men da jeg hørte denne sist, med høyttalere til ca. 15.000, syntes jeg lyden var langt dårligere enn hva min AVR-7000 / SVA-1800 kombo klarte utrette. Husk at jeg IKKE skal spille musikk, men KUN film (er helt filmslave, musikk gidder jeg egentlig nesten aldri høre på).

Gi meg gjerne konkrete råd med kombo (da høyttalere + forsterker som dere mener passer).

På forhånd takk!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiopro Stage 6, men da også samme høyttalere på alle forsterkere jeg nevnte..
    Uansett, H/K og Marantz er jo de rakeste motsetniger, og det er mulig jeg har litt motsatt smak i forhold til de andre her.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du får en bra pris på Pioneer AX10i f eks. Skal det mye til å finne noe som kan mache denne. Alle produsenter har "state of art" produkter der det "nesten" ikke er spart på noe. Det er her bare å finne den DU liker i henhold til lyd, betjening osv. De fleste ønsker en med god lyd, men det er også greit at den er ok å bruke. Den bør de funksjoner man ønsker med hensyn til oppsett, tweaking.

Yamaha, Denon, Pioneer, Marantz og Rotel er noen. Du kan også se på separat forforsterker og effektforsterkere. Marantz blir ofte siste man blant disse gjerne pga litt lite kraft. Yamaha og Denon leverer som oftest nok trykk og kraft. Pioneer har på noe produkter vært litt tilbakeholdende på forsterke siden. Etter det jeg har hørt gjelder ikke dette AX10/i.

Etter min smak virker det som disse kan mache det beste fra HK på film. Det er mulig HK8500 er det rette for deg.
    Jeg kan bare bekrefte at HK8500 har nok krefter, spørsmålet er om du liker den.

Det også mulig du ikke trenger å bytte forsterker. Det er bare vilje og penger som sier stopp. "the sky is the limit"

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv fremdeles H/K 7000. Den kan anbefales på det varmeste. Har enda ikke funnet en som gjør det fristende å bytte den ut.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz blir ofte siste man blant disse gjerne pga litt lite kraft
    Vel, de scorer ofte også høyest på oppløsning og diskant. har man en aktiv sub kan jo det kompensere en del, + at man får høy kvalitet i de høyeste frekvensene.
    Den jeg anbefalte tidligere, MM9000, går dypere, og har mer kraft enn H/K 7500, til omtrent samme prisen, om ikke billigere.(9998kr)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv vurdert å kjøpe MM9000, men jeg tror jeg går for en 3ch i samme pris klasse. f eks. Thule IA100/3B

En annen mulighet er 3 stk Vincent 996 tilk ca 7500,-.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er som andre her også mest opptatt av film, og der har jeg null problemer med å anbefale H/K 8500(eller 7000 for den del). Den har masse krefter og gjør min opplevelse mer enn bra nok for mine ører. Bruker min 8500 sammen med Patos Lyric 501 MKII foran,og de minste i basic serien i senter og bak, fungerer veldig bra. Er strålende fornøyd med Patosene, de funker glimrende med H/K syns jeg.
    Det eneste jeg kan pirke litt på etter min smak er vel at finish/utseende på H/K sine modeller vel kunne hatt godt av en ansiktsløftning, blir kanskje litt mye lys og farger, er jo ikke så veldig forandret opp igjennom. Men bra, det er de. Det gjelder jo å velge noe man er fornøyd med selv, det er det som teller. Hadde vært kjedelig hvis alle hadde det samme vel?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HK AVR 7000

Hei

Jeg hører mye på musikk og ser også mye på film. Jeg ville, da mitt nåværende anlegg ble kjøpt inn, ha et anlegg som har en åpenhet som i alle fall minnet om min tidligere kombinasjon av Quad ESL 63 og Electrocompaniet, men som også kunne brukes når vi har fest.

Musikken leveres fra en Hush PC og ekstern firewire HD hvor alt ligger i lossless kompresjon. Jeg liker alt fra klassisk til blues og rock. DVD/CD leveres fra en Pioneer DVD 717 (skal nok byttes ut etterhvert)

Så til poenget, dette drives av en HK 7000 som jeg har hatt omtrent siden den kom på markedet. De driver to B&W 804 fronthøyttalere, B&W HTM2 senter, Audiopro Sub Bravo og to minipod satelitter bak.

Dette fungerer glimrende både til film og musikk, og HK'en spiller etter min mening meget bra både når det fest og på lavt volum. Jeg vurderer en ekstra kraftig stereo forsterker til å drive 804 alene, men det er egentlig ikke nødvendig, selv om disse ikke er de enkleste å drive og er glad i mye strøm.

Min erfaring er mao at HK 7000 fungerer meget godt i 2003 til både musikk og film, og det i et ganske krevende anlegg. Så erfaringen kan tydeligvis være ganske forskjellig.

mvh
    Chrds

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det selges en HK7000 og en HK5500 på salgsidenen her på forumet. Begge til 6000 kr. Slik jeg ser det har 5500 en del ting som 7000 mangler, men jeg er ingen ekspert så jeg lurer på hvilken dåkk ville valgt?? Betyr høyere tall nødvendigvis bedre?? eller er det berre en betegnelse på kraften???

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •