NAD C352 eller C372? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Cayin kan du vel importere selv fra Kina (catylink.com) Mye lyd for pengene uansett.

Newcomer Audifil sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har hatt Doxa og har i dag Densen B-200 og B-300. Var veldig fornøyd med Doxa, og til prisen er det et varp brukt. Men da jeg gikk over til Densen åpnet verden seg, flust mer med detaljer, sykt flott mellomtone og dyp/stram bass.
    Jeg har et sett "Psb Stratus Gold i" som er relativt tunge høytalere og drive men Densen peiser på uten å miste pusten. Lånte denne uken med meg et sett fra Rotel, RC-1070 og RB-1080. Tenkte kanskje det hadde gjort noe med lyden å få litt mer power, men jeg leverte det faktisk tilbake dagen etterpå selvom jeg hadde lånt det resten av uken. Manglet mye i toppen og var ikke så stram og dyp i bassen som Densen selv med dobbel power.

Skal du ha hjemmekino og med tiden er Densen fin fordi den har en "Prosessor" inngang slik at du kan koble til en surr.pross og bruke effekt delen og fronthøytalerene på film med et knappetrykk. Du kan også bruke fjerniss på Densen, fet tung sak i sort matt børstet alu til 3000,- spenn..

Men Densen blir vel litt dyrt, ligger rundt 10-12 lapper for et sett med 200/300 som jeg har, brukt..

Jeg vurderer kanskje og selge mitt, men sliter med å finne hva jeg skal ha igjen uten at det koster skjorta og samtidig er bedre..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen..

Da jeg ikke har funnet noe spesielt på bruktmarkedet, har jeg bestemt meg for å gå for en integrert NAD forsterker. Jeg liker lyden i NADs forsterkere og synes NAD og Dali passer godt i sammen. Har også bestemt meg for ikke å bruke så mye penger som jeg hadde tenkt i utgangspunktet. 6000kr er det meste jeg er villig til å spytte i en ny forsterker. Vil en C352 holde til 5005LE eller burde jeg gå for en C372 for å utnytte potensialet i høyttalerene for fullt?
    Takker for mange gode svar i denne tråden, men det er ikke lett å bestemme seg... ops:

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av løven
    Hei!

tror ikke du velger feil hvis du går for Cayin! Valgte selv denne til fordel for Hegel h1 og Arcam a32...som er forsterkere i mye høyere prisklasse! Hadde alle tre på hjemlån og Cayinen var klart bedre med tanke på bassgjengivelse og spesiellt diskantområdet...oppløst og superdetaljert...Har selv dali høytalere...

Tror du kan få problemer med å få tak i Cayin...måtte vente i 2 mnd på min..

Mvh
    Løven
    Vurderte både Hegel og Arcam A90 før jeg gikk for Cayin 252B.
    Både A90 og H1 er svært gode forsterkere, meget bra oppløsning og dynamikk. Men Cayinen ligger ialelfall i samme klasse når det gjelder lydkvalitet, en klasse over i design og den er mye billigere.

NAD C372 er en helt grei forsterker, den er ganske kraftig men litt grovkornet i spesielt diskanten.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville nesten trodd en 320bee kunne holdt til 5005'ene jeg? mulig jeg tar helt feil nå, men.. minnes å ha hørt den kombinasjonen en gang.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •