Software til Arcam AVR300

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Software til Arcam AVR300

Jeg har en Arcam AVR300 med software versjon 2.78.

Jeg har lest bl.a. denne tråden på AV Forums. Her kommer det fram at Arcam ikke sender ny software på direkte henvendelse fra kunder i England. I stedet må de kontakte sin forhandler, som igjen kontakter Arcam og ber om at ny software sendes til kunden.

Er det noen som vet hvordan praksisen er på dette feltet i Norge? Er det noen som har fått tilsendt ny software fra den norske importøren eller fra forhandler?

Om noen forumbrukere skulle ha siste versjon (3.0.8) liggende, hadde jeg satt pris på å få den tilsendt. Ta i så fall kontakt via PM.

Edit: Har redigert litt som følge av en trykkfeil i en annen tråd.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke sende en mail til Arcam i England å spørre da? De pleier å være villige til å svare på mail. Skader ikke å prøve.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager - det var en liten trykkleif i innlegget mitt i den tråden: det er versjon 3.01 jeg har.

Men altså allikevel en del nyere.
    Husk at det muligens er den amerikanske versjonen som er på den siden du linket til, og at den kan være annerledes enn den vi skal bruke(vet ikke om det er forskjell, men mener jeg leste noe om det, kanskje på den siden faktisk).

Hvis du snakker med Hi-Fi Center kjeden, kan de sikkert gjøre det for deg.
    Men på den annen side, er det vel ikke nødvendig med mindre du opplever at den ikke fungerer som den burde på et eller annet punkt.

"If it ain't broke, don't fix it" som de sier.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sendt e-post til Arcam i England. Men de har visst en svartid på to-tre dager. Jeg har også sendt e-post til den norske importøren. Mens jeg venter på svar, tenkte jeg bare å sjekke om det var noen her inne som visste noe eller allerede hadde siste versjon.

Jeg skal oppdatere denne tråden når jeg får svar fra Arcam England og norsk importør.

Når det gjelder versjon 2.90 som jeg linket til i en annen tråd, har jeg ikke tenkt til å oppgradere til denne. Ut fra det jeg har lest på AV Forums, inneholder denne feil som jeg selvsagt ikke ønsker å få.

Jeg er i utgangspunktet enig med John P. i at man ikke skal fikse noe som ikke er ødelagt. Jeg opplever ingen problemer med versjon 2.78 og det er derfor i utgangspunktet ingen grunn til å oppgradere.

Men jeg er av den typen som i datasammenheng alltid oppgraderer til siste BIOS og alle mulige slags drivere. Føler at dette smitter litt over til det med å oppgradere receiveren. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har så langt ikke fått svar på min henvendelse om software fra verken Arcam England eller den norske importøren.

Men etter å ha spurt etter software på avforums.com, tok en engelsk forhandler kontakt med meg. Han sendte meg software versjon 3.08, så nå er jeg klar til å oppdatere.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest at Arcam er så gode på kundebehandling og service - - men hvorfor kunne de ikke bare ha en side på nettet hvor de skrev hvilken versjon som er den nyeste, og hva oppdateringen inneholdt av fikser? Jeg kan jo skjønne at de helst ikke vil at brukeren selv skal oppdatere i øst og vest, siden det vel ville kunne føre til en del problemer for folk ved "feil flashing". Men en oversikt hadde vært fint.

Så 3.08 er den nyeste? Vet du hva de har fikset siden 3.01 i så fall?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter 3.01 kom først 3.06. Til sist 3.08. Dette er hva som er fikset:

V3.06
    1. A separate lip-sync setting for every source. So for example if you are on DVD and set the lip-sync delay to 50mS to correct the DVD player, you can also have a separate lip-sync delay for the satellite input of for example 90mS. This is because sources often need different delays to be corrected.
    2. Centre channel redirection. With a Digital input signal (Multichannel Bitstream) applied and the centre speaker set to not present in the speaker setup menu. If the PLIIx Movie or Music mode is selected the centre channel audio is not redirected to the front Left and Right speakers as it should be.

V3.08
    1. Fixes the wrong input information being shown on the OSD when selecting inputs.
    2. Stops the FX button being used when 'Main Screen Menu' and 'Setup Menu' are displayed.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •