Nad 214 VS Nad 216

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nad 214 VS Nad 216

Hei,
    Jeg har fått et tilbud om å bytte en nad 216 mot to stk nad 214 forsterkere, å lurte på om dette er noe lurt, jeg skal drive 2 stk Cervin Dc 15. Noen som har noen forslag hva jeg skal gjøre?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Nad 214 VS Nad 216

Bytt til en større forsterker.... min. 2 x 200w. Nad 218 f.eks.... 216 brokoblet på AL-1000 var ikke vellykket etter dp's mange forsøk..... tror vel derfor heller ikke 214 blir noe bedre..... med ikke vellykket menes det at de gikk i stykker..... evt. få deg en 216 til og kjør bi-amping....

Har selv et par CV S-2 (A-324) med 2 x Nad 216, det fungerer fint, men disse høytalerne er muligens ikke så tunge å driver da de er 4-8 ohms mens DC / AL er 4 ohm..... det betyr vel kanskje at min motstand blir en del lavere og knekker forsterkerne.....

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke DC serien 8 ohm da? Er de 4ohm kan 2xNAD i bro kobla bli problem. Er vel nesten bare NAD 218 som takler det best, etter hva jeg ser av erfaringer på nettet her. Har selv hatt 2x216!! mot AL1000(4ohm), og det har fungert ganske bra, men har lest endel som har opplevd problemer. Nå kjøpte jeg NAD 216 like før de forsvant, kan være at de var mere stabile eller noe?!.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •