Bildet kommer ikke gjennom denon 1905

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bildet kommer ikke gjennom denon 1905

Hei!

Jeg er nybegynner, og har en aldri så liten hodepine:
    Har kjøpt ny Benq 5120 projektor og en Denon AVR 1905 surround-reciever.

Planen var å koble mine spillemaskiner med kompositt-signaler og dvd-spilleren med digital koaks inn i recieveren, som igjen sender s-video-signal til projektoren.

Dette får jeg til å funke med kompositt-signalene, men ikke med koaks-signalet. Det vil si, jeg hører lyden, men ser ikke noe bilde.

Det er sikkert noe med innstillingene i recieveren, men jeg har lest bruksanvisninga på kryss og tvers, og skjønner ikke en lyd.

Er det noen som gidder å gi meg et tips? Hvordan får jeg Denon-recieveren til å videresende koaks-signalet fra dvd-spilleren min?

På forhånd takk.

-abo

Newcomer r3mark sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg gjør akkurat det samme med min 2105, kjører com-piss-sitt video fra vhs spillern og svideo fra recievern og opp til prosjektøren. Det funker helt fint på 2105. Er du 100% sikker på at 1905 faktisk switcher comp til svideo?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, egentlig. I hvertfall insisterer hifi-klubben-mannen på det.

Dessuten, med ps2-spilleren (kompositt) så funker det utmerka. Det er det digitale koaks-signalet (veit da faen hva man kaller det) fra dvd-spilleren som ikke kommer gjennom. Og det _bør_ funke, for den kabelen var ikke billig

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Coax sender ikkje bilde fra dvd spelaren din. Berre lyd. Bilde blir kun sendt via: Component,kompositt,s-video,scart og DVI/HDMI.

Edit: Velkommen til forumet. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aiai. smart.

--fikle, fikle, prøve litt mer...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaggu. Da funka det, gitt. Litt kompositt i tillegg var alt som skulle til, jeg visste det var en teit nybegynnertabbe.

Det er vel sikkert smartest å bruke en vanlig scart-kabel, dog, framfor kompositten, eller hva?

(tusen takk for hjelp, forresten. Jævlig digg med et forum som svarer så fort og greit)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

heisan :)

er i samme "båt" som deg egetlig har ikkje så mye peling på det men ein bra siden og lære er http://www.hjemmekino.no (se her får "kvalitet" koblinger http://www.hjemmekino.no/guide/kobli..._projektor.asp) og søke på forumet så er de utroling hva man lærer konklusjonen min er hverfall så langt det er mulig ungå composite merker god forskjel på composit i svideo "in the real world" og merke god på component HDTV vs svideo anbefaler på det sterkes kjøp gode kabler det har du hverall lenge og det er ei "billig" invistering får og "oppgradere" utstyret dit

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •