Receiver som surround forforsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer esp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver som surround forforsterker?

Hei!
    Jeg sitter her med en Cayin d806 (6 kanals effektforsterker) uten forforsterker. Jeg er klar over at denne effektforsterkeren nok fortjener en helt allright forforsterker, men det endrer ikke fakta at jeg er student (med økonomien det medfører).

Som et alternativ til en ren forforsterker (disse begynner vel på ~15000kr nye fra butikk) har jeg sett for meg å bruke en yamaha RX-V650, denon AVR-1905 eller lignende i denne prisklassen. Dette er selvfølgelig ikke en like god løsning, men jeg har aldri hørt et slikt oppsett og vet derfor ikke i hvilken grad hvor mye dårligere det er. Vil gjerne høre andres (med mer erfaring) synspunkter på min "geniale" plan Gjerne også forslag til receivere (feks med kraftig utgangssignal)

Dersom det er mulig å kjøpe en ren forforsterker brukt er selvfølgelig det veldig interessant, men jeg har ikke kommet over noe så langt.

PS: Høyttalerene jeg bruker er 4stk proson twin 1000 (2x10") som er rimelig modne for utskiftning, så ikke ta hensyn til disse. Dette er steget etter forforsterker naturligvis.

Ellers takk for et suverent forum

Edit: Fant en lignende tråd her

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den tråden tar vel opp hovedpunktene. Men de du oppgir vil jo gjøre en grei jobb i forhold til prisen. Jeg har selv receiver + effekt og er meget godt fornøyd med denne løsningen. Neste trinn er selvfølgelig separate komponenter, men det kan man ta etterhvert.

Lykke til

Mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •