Åssen forsterker passer best?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Åssen forsterker passer best?

Som dere ser så er jeg ny her. ikke det at jeg akkuratt poppa innon, for jeg har da lest en del, og ut i fra det jeghar lest så virker det som om en del av dere har ganske god peiling. Så derfor tenkte jeg at kanskje noen av dere kunne hjelpe meg.
    En kamerat av meg har akkuratt kjøpt seg nye høytallere. Det er et par Cervin Wega til ca 10k som inneholder 2*15" bassere, 1*6,5" mellomtone plassert i horn og en horndiskant. Han er veldig begeistret for høy lyd, men legger ikke så mye vekt på noe annet utenom det og grom bass. Han ba meg om å hjelpe han med å finne en god effektforsterker / monoblokker til disse beistene. Er det noen som har noen lure forslag? rundt 10k er han villig til å gi, og brukt går fint. Ville satt veldig pris på litt hjelp her.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en brukt tact sda 2175 eller 2 nypris på den er 9000..Kobler du et par av de på Cerwin vegaene så skal de kunne dra høytalerene helt ut. Du får god lyd som en bonus... Ingen sier nei til det

http://www.hifiklubben.com/no/produk...er.htm?id=4747

Velkommen til forumet foresten....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk for så kjappe svar! Selv er jeg ikke opptatt av fult så ekstrem lyd hjemme i stua, selv om jeg har valgt klipsch. Så det er glimrende at dere kommer med råd om forskjellige modeller. Jeg tenkte kanskje at en slags PA forsterker eller noe i nærheten var det som skulle til før jeg spurte, og innenfor det området er jeg grønn, så setter stor pris på hjelpen.
    Tact har jeg ikke hvert borti tidligere, men det virka jo som en god macth. Jeg så også at i en av de andre trådene at det var fler som brukte takt sammen med CV'ene. Trur du det er mulig å støte på et par av de brukte da? Ellers så virka jo det effekttrinnet fra carver ikke så dumt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er altså på jakt etter et effekttrinn med vannvittig trøkk i. Det er det eneste som teller for han, så har lyst til å finne noe som vill gi han bakoversveis!

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel RB 1090. Da får du ein meget bra amp med ekstreme krefter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, takk skal du ha!=)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dere, hva med en Parasound HCA-3500? ser ut som den er til salgs for 14000 brukt, selv om jeg ikke vet om den er solgt ennå eller ikke da. Har ikke spurt. Tenkte jeg skulle høre hva dere mener først bare...?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •