TACT SDAI2175 er det noen som har erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 77
    Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TACT SDAI2175 er det noen som har erfaringer?

Jeg vurderer i nermeste fremtid å kjøpe meg en ny forsterker...skal bytte fra min NAD C372..Jeg bare lurer på hvordan denne forsterkeren er i lyden er den varm i klangen osv... den skal bli brukt med klipsch RF7 hvis den kjøpes. Er det noen som kan hjelpe meg litt her som har erfaring med denne Tacten?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tact har bra kontroll i bassen, men oppover iregisteret så syns jeg den er tam og tynn. Klipsch er skikkelig sær på forsterkere, så her kan du fort skyte gullfugelen med rett kombo, eller ende opp med noe skikkelig dårlige greie. Jeg tror Rotel 1080 til 12500kr er et mere sikkert valg til RF7. rotel +klipsch er ganske "mainstream", men det er en kombo som fungerer meget bra. Rotel 1080 har en god trafo på 1000va, noe som burde få fart i RF7 sine 2x10" og fortsatt holde diskant/mellomtone intakt.
    Lykke til med Klipsch RF-7, en utrolig morrsom og velspillende høyttaler(med rett forsterker).

mvh
    Rob

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det er jo mange som anbefaler rotel til klipsch....Men jeg kunne tengt meg å høre tacten i mitt oppsett...Det skader jo ikke å prøve...Det kan jo hende at det er konge kombo/eller ikke...Vil prøve rotel også...

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da foreslår jeg at du prøver begge to på hjemlån

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe...ja det skal nok prøves det Thomas...Noen som vet forhandlere av Rotel ikke så langt fra Arendal som jeg kan låne Rotel hos? audiokompaniet er jo en mulighet...Men du snakka jo om at de bare hadde nettbutikk Thomas...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan skrive til meg senere idag, vi tar ikke forhandlerprat i denne tråden

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå lånt TACT SDAI 2175,,, må si jeg syntes denne forsterkjeren gir utrolig mye for pengene...Den spiller åpent og luftig på mine RF7 det er stor forskjell fra C372 til den ja, på min gamle forsterker var diskanten slitsom, nå er diskanten bare lekker .. Jeg skjønner ikke at noen kan være negative til denne forsterkeren...(har jo lest litt rundt her) Det har vel med riktig match å gjøre tenker jeg. Leste i testen på audiophile at den kunne være litt kjedelig i bassen ikke nok punch...det må være på lave volum det da. Når jeg skrur opp volumet på tacten er det en vanvittig kontroll å her slår det så det holder.. I tacten er det heller ikke støy å spore...Her er det Cd spilleren som setter grenser.. Jeg syntes ivertfall at der var en stor opplevelse...

bare en ting jeg lurer på volume på TACT går fra 000-99.9 kan jeg skru opp til dette eller er det som vanlige analogforsterkere at jeg ikke kan kjøre helt fult på at jeg må dra av litt?

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte denne forsterkeren på et par B&W 804 Nautilus. Synes det låte MEGET bra, oppløst i toppen som bare det! Det kan også tilskrives høyttalerne, som jeg liker meget godt. Men bass var det fint lite av, men dette kan jo skyldes rommet også..

Jeg spilte som regel på volumet godt over 90, noen ganger var det 96... og en gang dro jeg opp til maks... og synes liksom at det fortsatt var litt mangel på trykk, akkurat som det aldri ble ordentlig høyt.... men det kan igjen skyldes at rommet jeg hørte dette oppsettet i var meget stort...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Jeg hørte denne forsterkeren på et par B&W 804 Nautilus. Synes det låte MEGET bra, oppløst i toppen som bare det! Det kan også tilskrives høyttalerne, som jeg liker meget godt. Men bass var det fint lite av, men dette kan jo skyldes rommet også..

Jeg spilte som regel på volumet godt over 90, noen ganger var det 96... og en gang dro jeg opp til maks... og synes liksom at det fortsatt var litt mangel på trykk, akkurat som det aldri ble ordentlig høyt.... men det kan igjen skyldes at rommet jeg hørte dette oppsettet i var meget stort...
    Så forsterkeren kan gi ut 99 uten forvregning altså....Ja jeg tror nok rommet var for stort ja her klarer jeg ikke ha 96 lengere enn 1minutt maks,,,mine høytalere er jo veldig følsomme da..Mulig det trøkker mer med Klipsch kombo enn B&W skulle ihvertfall tro det....Her føltes det ihvertfall som jeg hadde fått dobbelt så stor forsterker enn den jeg har fra før... Selvom det bare er 50watt mer.. det er jo også et pluss

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare en ting jeg lurer på volume på TACT går fra 000-99.9 kan jeg skru opp til dette eller er det som vanlige analogforsterkere at jeg ikke kan kjøre helt fult på at jeg må dra av litt?
    Det er bare å prøve det, du hører jo når du bør stoppe

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde akkuratt nå kenti,, den klarte 96. eller noe før høytalerene begynte å smelle..da skrudde jeg ned til 94 for å være på den sikre siden.. Testa med en techno sang med ekstremt mye bass... Tacten står på pluss 6db...
    Det her er seriøst helt sykt.. Det river mer enn mange av bilene jeg har kjørt med 15" subb ...Jeg har 13 kvaderatmeter rom

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det her er seriøst helt sykt.. Det river mer enn mange av bilene jeg har kjørt med 15" subb ...Jeg har 13 kvaderatmeter rom
    Hehe. Det er bra du er fornøyd da! Gratulerer. Du har tydeligvis funnet en god match til Tacten i Klipchene dine.

Tror på at du får trykk med de i et 13m2 rom.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Hehe. Det er bra du er fornøyd da! Gratulerer. Du har tydeligvis funnet en god match til Tacten i Klipchene dine.

Tror på at du får trykk med de i et 13m2 rom.

Jeg har ikke kjøpt den enda da kenti det er jo snakk om en del penger..
    Så jeg må nok tenke litt på det.. Men det var diskanten jeg ville ha bedre å det syntes jeg at jeg har oppnådd..Samtidig ble bassen mye bedre også...I grunn så ble alt bedre... NAD watt HAH... MYE mer power i TACT selvom den bare viser 50watt mer i specs....

Lånte foresten også Tara-Labs Axiom likte de kablene ja...Har ikke sammenligna med andre... Tenke jeg skulle ta mine prism500i VS Axiom...hehe lurer på hvilken kabel som vinner jeg...

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan fint vri opp til 99.9, boost gjerne med 6 db i menyen også om du vil.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takker for svar Vega...Men syntes det var litt skummelt når høytalerene lagde en sånn knekkelyd i bassen (hvis du skjønner hva jeg mener?) Det kan jo ikke være bra...Da pressa jeg forsterkeren noe sykt, spilte den villeste techno sangen jeg hadde med utrolig hard bass...måtte jo teste hva den var god får :lol: (spiller vanligvis ikke så mye techno,, men grei musikk å teste hvor god kontroll forsterkeren har over elementene,, siden technobass er utrolig krevende for forsterkeren.. Men det viste sikkert de fleste.....) :P

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott å høre at det er flere som har positive erfaringer med tacten her - det er nemlig enkelte som hardnakket påstår at det er et eller annet seriøst galt med denne kremforsterkeren!

Det kan hende det er som ole nevnte lenger oppi her, at den har vært brukt sammen med en signalkilde den ikke likte

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassen lager knekkelyder? :?
    Hvor høyt spilte du da? Du begynner å blø i øra føre disse høyttalerne begynner å vrenge, da tror jeg faktisk at det er forsterkeren din som forvrenger og ikke høyttalerne.....

For disse skal tåle VANVITTIG mye power, så jeg syns du skal prøve en annen forsterker og! Har du snakke med han jeg nevnte for deg?

PS! Vi bringer ikke opp navnet her!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Flott å høre at det er flere som har positive erfaringer med tacten her - det er nemlig enkelte som hardnakket påstår at det er et eller annet seriøst galt med denne kremforsterkeren!

Det kan hende det er som ole nevnte lenger oppi her, at den har vært brukt sammen med en signalkilde den ikke likte
    Den er nok mer følsom for ulike høyttalere enn ulike signalkilder. Det sies at RF7 er ekstremt lettdrevne (ikke bare følsome), noe som burde passe TacTen bra (eller egentlig en hvilken som helst forsterker.

At det hele spiller høyt er vel ingen overraskelse, men det er allikevel ikke mindre gøy av den grunn

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er meget mulig. Men signalkildene kan jo også ha noe å si på lydgjengivelsen...uansett er det nå forskjellige personer på forumet som kan vitne om positive erfaringer med SDAI 2175 på alt fra klipsch til b&w og til dali-høyttalere - noe som skulle tilsi at den ikke er verken sær eller kresen, men kan være en god match med så mangt

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis folk lurer på hvilken signalkilde jeg bruker så er det Marantz cd-32... Sammen med Tara-Labs Axiom kabel...Det er CD spilleren som setter hindringer her....Med f.eks cayin eller Rega kunne det blitt enda bedre.. Skal ha cd spiller etterhvert også...men det blir nok en god stund til...

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •