TACT SDAI2175 er det noen som har erfaringer? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 77 av 77
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lukket kabibett gjør den lettere å drive også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9.2 HAR watkins kredsløb i sig.

CPH-R fra h4a.dk;
    En Infinity KAPPA 8.1 benytter sig af et kredsløb i bassen der hedder Watkins! "dette gør at man kan få dyberer bas fra et relativt lille kabinet" En form for passiv eq. Men det betyder også at der kommer et dramatisk fasedrej i højttaleren! hvilket betyder at din forstærker skal leverer strøm og spænding på to forskellige tidspunkter!?.. "det kan en transistor IKKE" Den eneste måde at få nogenlunde styr på dette, er ved at have mange udgangstransistore og en STOR strømforsyning. "Men det kræver også at forstærkerns sikrings kredsløb ikke er for konservativt opbygget" Beklager men dine Signature har transistore og strømforsyning, men sikrings kredsløbet er ikke glad hvis den får det man typisk kalder en reaktion retur fra højttalerne.

Grunden til at Infinity beholdt Watkins bas! var at en Japansk anmælder mente at dette var hvad verden havde ønsket. Og det Japanske marked ville have Watkins i bassen. Men vær glad for at der er 8 du har og ikke 9 for de kunne aflive selv de sejeste forstærker, eller den sidste Gamma eller Omega.
    http://www.hifi4all.dk/forum/forum_p...12003&PN=6

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men var det ikke forskjell på 9.1 og 9.2 der også da?

Imidlertid høres dette ut som noe jeg har vært borti. Det er en enkel kondensator i serie med elementet som "inbiller" elementet at det har litt høyere Mms (Forenklet oversatt: membranvekt).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassene som sitter i IRS Omega og Renaissance 90 er Watkins basser ifølge Infinitys manualer, Kappa 9.2i (og 8.1 / 8.2) har ikke Watkins basser ifølge Infinitys manualer, mener du at det likevel kan være et Watkins kretsløp i konstruksjonen? (delefilteret?)

Jeg vet at Kappa 9.2i i "extended" posisjon simulerer et større kabinett og dermed går dypere i bassresponsen enn når de er satt opp i Normal posisjon.

Så det henger jo sammen med det du sier.

Laveste impedans er også lavere i extended posisjon, under 1,5 ohm ved 30 hz mot 2,2 ohm i normal posisjon. (målt av tyske STEREO)

Mine målinger sier meg at med extended bass er det ca 3-5 dB høyere bassrespons mellom 20 og 40 hz, over 40 hz er det ingen forskjeller.

I går testet vi med Pass Labs X350 og den drev Kappa 9.2i meget godt!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og Mr. watkins himself sier han kun har levert Watkins bass til Renaissance 90, og at IRS Omega har han ikke levert til, så dette er nok et plagiat som Infinity har kjøpt en annen plass :shock:

Lurer på om ikke 9.2i har Watkins kretsløpet separat, og at "switchen" mellom normal og extended bass kobler kretsløpet inn og ut.

dag

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Ja Einis,

helt enig, det er faktisk helt på trynet!

Kan hende er den bra, men langt fra meget kraftig.
    Hvor "svak" vil du si at denne er? Vurderer en Lyngdorf TDAI2200, men blir litt skremt av det jeg leser her! Denne er oppgitt med samme tall som SDAI2175 etter det jeg kan se.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av minim
    Hvor "svak" vil du si at denne er? Vurderer en Lyngdorf TDAI2200, men blir litt skremt av det jeg leser her! Denne er oppgitt med samme tall som SDAI2175 etter det jeg kan se.
    Tror det er lurt å få prøve hjemme før du kjøper.....En vanlig surround receiver har nok mer power i stereo dessverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er lurt å få prøve hjemme før du kjøper.....En vanlig surround receiver har nok mer power i stereo dessverre.
    Tror det blir litt vanskelig i og med at jeg har planer om å handle på bruktmarkedet. HiFi-klubben her på Lillehammer har ikke hatt den inne det siste halvåret heller så jeg har ikke fått muligheter til en demo.

Er det virkelig så lite puff i 2x200w klasse-d? Husker jo at det gikk an å få Midgard Oberon til å kutte på samme måten som du beskrev tidligere, men det var på noen helt andre høyttalere en det jeg har nå. Om det blir det samme med Lyngdorfen så frister det fint lite å legge ut 20-25k i noe slikt!

For å være helt ærlig så er det ikke effekten som drar meg mot Lyngdorf, men RoomPerfect løsningen deres. Det hele kan jo løses med en litt kraftig AB/D effektforsterker, men da er det mye penger ut vinduet for effekt delen som tydeligvis skryter på seg en del!

Edit: og takk for så kjapt svar på en gammel tråd jeg rotet frem nederst i skuffen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det blir litt vanskelig i og med at jeg har planer om å handle på bruktmarkedet. HiFi-klubben her på Lillehammer har ikke hatt den inne det siste halvåret heller så jeg har ikke fått muligheter til en demo.

Er det virkelig så lite puff i 2x200w klasse-d? Husker jo at det gikk an å få Midgard Oberon til å kutte på samme måten som du beskrev tidligere, men det var på noen helt andre høyttalere en det jeg har nå. Om det blir det samme med Lyngdorfen så frister det fint lite å legge ut 20-25k i noe slikt!

For å være helt ærlig så er det ikke effekten som drar meg mot Lyngdorf, men RoomPerfect løsningen deres. Det hele kan jo løses med en litt kraftig AB/D effektforsterker, men da er det mye penger ut vinduet for effekt delen som tydeligvis skryter på seg en del!

Edit: og takk for så kjapt svar på en gammel tråd jeg rotet frem nederst i skuffen
    Hmmm, send en PM til Flageborg og spør om Roomperfect......ikke bra.
    Tror den knapt måler 2x100 ekte watt dessverre.

Bare hyggelig å hjelpe litt:-D

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

med tanke på krefter skal du ikke være redd i det hele tatt for denne forsterkeren, ihvertfall om du ønsker å bruke den til å høre på musikk på vanlig lyttenivå. hvis du virkelig liker lyden i denne forsterkeren så vil jeg bare kjørt på. jeg har selv hatt både 2175 og 2200(uten RP) og hatt dem på 683 og 803S, noe som har fungert veldig bra. for ca 1 år siden var jeg også på hifiklubben i grimstad og hørte på 2200 med RP på 801D tror jeg det var, noe som ikke akkurat er en liten høyttaler det heller. rommet var ca 30kvm, hvis jeg husker riktig, og jeg kunne fint spille opp mot 90-100db uten problemer for å si det slik. ville ikke brydd meg så mye om disse wattene var jeg deg. det som er med denne forsterkeren er at den utnytter opp mot 95% av tilført energi, slik at selv om du presser denne forsterkeren i flere timer, vil den allikevel ikke bli varm i det hele tatt. det jeg også liker utrolig godt med denne forsterkeren er fraværet av støy. det er det jeg savner mest med disse forsterkerene.
    var jeg deg, ville jeg prøvd å få lånt en slik forsterker med deg hjem så du kan teste selv, så finner du ihvertfall fort nok ut om det er noe å ha eller ikke. ellers finnes det mange andre artige forsterkere i den prisklasssen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    med tanke på krefter skal du ikke være redd i det hele tatt for denne forsterkeren, ihvertfall om du ønsker å bruke den til å høre på musikk på vanlig lyttenivå. hvis du virkelig liker lyden i denne forsterkeren så vil jeg bare kjørt på. jeg har selv hatt både 2175 og 2200(uten RP) og hatt dem på 683 og 803S, noe som har fungert veldig bra. for ca 1 år siden var jeg også på hifiklubben i grimstad og hørte på 2200 med RP på 801D tror jeg det var, noe som ikke akkurat er en liten høyttaler det heller. rommet var ca 30kvm, hvis jeg husker riktig, og jeg kunne fint spille opp mot 90-100db uten problemer for å si det slik. ville ikke brydd meg så mye om disse wattene var jeg deg. det som er med denne forsterkeren er at den utnytter opp mot 95% av tilført energi, slik at selv om du presser denne forsterkeren i flere timer, vil den allikevel ikke bli varm i det hele tatt. det jeg også liker utrolig godt med denne forsterkeren er fraværet av støy. det er det jeg savner mest med disse forsterkerene.
    var jeg deg, ville jeg prøvd å få lånt en slik forsterker med deg hjem så du kan teste selv, så finner du ihvertfall fort nok ut om det er noe å ha eller ikke. ellers finnes det mange andre artige forsterkere i den prisklasssen
    Det blir jo 80% på "vanlig" lyttenivå, men det er jo kjekt å kunne dra på litt på enkelte låter. Vil ikke at punchen skal mangle om det sier deg noe :P Får vel satse på å snappe opp en på brukten å heller tape en lapp eller to om den må selges med en gang igjen. Føler ikke helt for å låne med meg en i fra HiFi-klubben når jeg vet at om jeg skal ha en så kommer jeg til å handle på bruktmarkedet..

Det er ikke noen i nærheten av Lillehammer som kunne tenke seg å låne ut Lyngdorfen sin for en kort demo da? Det er naturligvis mulig å være med på seansen og jeg står selvfølgelig for transport tur/retur!

Newcomer Stianuno sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skulle få låne av hifi-klubben syntes jeg du skal låne med deg noen klasse-ab også, nå har ikke jeg så mye erfaring med så mange klasse-d til innendørs bruk, men de jeg har testet er like crapy i mellomtonen, samt at lydsignaturen er kjedelig.

Samme gjelder i bil, der har jeg testet en del, samme ulla.
    Noen er mer kontrollert og har diverse forskjellige egenskaper ja, men samme fordømte skyggesidene.

Håper du finner noe som du liker

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stianuno
    Hvis du skulle få låne av hifi-klubben syntes jeg du skal låne med deg noen klasse-ab også, nå har ikke jeg så mye erfaring med så mange klasse-d til innendørs bruk, men de jeg har testet er like crapy i mellomtonen, samt at lydsignaturen er kjedelig.

Samme gjelder i bil, der har jeg testet en del, samme ulla.
    Noen er mer kontrollert og har diverse forskjellige egenskaper ja, men samme fordømte skyggesidene.

Håper du finner noe som du liker
    Tror ikke det sklir helt inn under normativ etikk å låne forsterkere uten å ha som mål å handle der i det hele tatt, men jeg ser hvor du vil.

Takk for det. Tror jeg er for opptatt av denne romkorreksjonen til å klare å gi slipp på RP

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med "vanlig" surround receiver? Jeg har en SDA2175 og den har mer krefter og gir bedre lyd enn den innebygde effektforsterkeren til Denon 4810 (TDAI2200 som Minim er ute etter bruker samme effektdel som SDA2175).

Jeg synes forøvrig ikke at man bør henge seg altfor mye opp i effekten som oppgis: Det er rommet og integreringen med resten av anlegget som avgjør hvor høy lyden oppleves til syvende og sist. Derfor bør man teste fortsterkeren hjemme dersom man har mulighet til dette. Dessuten er lydkvaliteten også viktig (spesielt hvis man lytter til musikk), ikke bare evnen til å spille høyt.

Jeg er svært fornøyd med lydkvaliteten til SDA2175. Jeg har beskrevet dette i detalj andre steder på dette forumet, men det er først og fremst renheten, gjennomsiktligheten og presisjonen i lydbildet som appellerer til meg. Dessuten er bassen veldig stram og fast. Her slet f.eks. NAD 275 merkbart i sammenligning (manglet den samme tyngden og kontrollen som SDA2175 har), i tillegg til at den var mer svulstig i lyden. Dersom du er ute etter en (i utgangspunktet) 'nøytral' forsterker så kan TDAI2200 være et godt kjøp for deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Hva mener du med "vanlig" surround receiver? Jeg har en SDA2175 og den har mer krefter og gir bedre lyd enn den innebygde effektforsterkeren til Denon 4810 (TDAI2200 som Minim er ute etter bruker samme effektdel som SDA2175).

Jeg synes forøvrig ikke at man bør henge seg altfor mye opp i effekten som oppgis: Det er rommet og integreringen med resten av anlegget som avgjør hvor høy lyden oppleves til syvende og sist. Derfor bør man teste fortsterkeren hjemme dersom man har mulighet til dette. Dessuten er lydkvaliteten også viktig (spesielt hvis man lytter til musikk), ikke bare evnen til å spille høyt.

Jeg er svært fornøyd med lydkvaliteten til SDA2175. Jeg har beskrevet dette i detalj andre steder på dette forumet, men det er først og fremst renheten, gjennomsiktligheten og presisjonen i lydbildet som appellerer til meg. Dessuten er bassen veldig stram og fast. Her slet f.eks. NAD 275 merkbart i sammenligning (manglet den samme tyngden og kontrollen som SDA2175 har), i tillegg til at den var mer svulstig i lyden. Dersom du er ute etter en (i utgangspunktet) 'nøytral' forsterker så kan TDAI2200 være et godt kjøp for deg.
    The Denon AVR-4310CI proved to be a true powerhouse for its price class. We honestly weren’t expecting such stellar results in a sub $2k receiver that is jammed packed with features. It was able to exceed its continuous fullbandwidth per channel power rating of 130 wpc by delivering a whopping 163wpc into 8 ohms and 267 watts into 4 ohms. With the standard 1kHz ACD test, the AVR-4310CI delivered 95 wpc which again is excellent. The AVR-4310CI should be able to power most moderately efficient loudspeakers to deliver theatrical power levels in medium to large sized theater rooms.

Dette er fra Audioholics sine målinger.

Personlig liker jeg ikke den type lyd som Lyngdorf forsterkeren har. Er enig i beskrivelsen.
    Liker du Lyngdorf lyden vil jeg tro du synes receiveren låter dårligere ja.

Hvordan vet du at Lyngdorfen har mer krefter?
    Har du virkelig testet yttergrensene, med DB meter for eksempel?
    Eller sier du det på grunnlag av en oppfattelse av lyden på ganske høyt nivå?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, send en PM til Flageborg og spør om Roomperfect......ikke bra.
    Tror den knapt måler 2x100 ekte watt dessverre.

Bare hyggelig å hjelpe litt:-D
    Jeg endte med en comboen Tact RCS2.2X+Midgard Oberon 6.1. Krefter i bøtter og spann fra Midgardene ihvertfall og med tacten så får jeg mer den lyden jeg er på jakt etter ut av dem

Det eneste jeg kan si meg litt misfornøyd med er at man med romkorreksjon stadig er inne å fikser litt på kurvene fordi man vet at det aldri er perfekt og at det er så "enkelt" å komme et steg videre.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du mer enn nok effekt