Hjelp til ny forsterker biler OG lyd.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til ny forsterker biler OG lyd.

Hei alle

Jeg kjøpte i fjor Infocus 4805. Kjøpte også Denon 2910.
    I dag har jeg en Yamaha forsterker for kun lyd. Er i for seg rimelig fornøyd med lyden, bildet er veldig bra.

Men, da forsterkeren min ikke støtter bilde har jeg kabler over alt....
    Bruker komponent fra:
    DVD til PJ
    PS2 til PJ
    X-box til PJ
    Dette medfører at jeg må bytte om hele tiden og det er jeg lei...

Derfor.
    Finnes det en bra forsterker som støtter både bilde og lyd.
    Drømmer om en maskin der jeg kan koble inn alle spillemaskiner og DVD samt lyd.
    Det er viktig at bilde og lyd forringes så lite som mulig.
    Har ca 15.000,- til rådighet.

Finnes det noe jeg kan bruke? Eller er jeg "way off"....
    Takker og bukker.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hjelp til ny forsterker biler OG lyd.

Hei og velkommen!

Denon AVR 3805 og Yamaha RVX-2500 har hvertfall 3 komponetinnganger. Så de skulle dekke dine behov..... mulig "lillebrødrene" Denon AVR 2805 og Yamaha RVX-1500 også har dette hvis du vil spare noen kroner...... Hva slags høytalere bruker du?

Priser:
    Yamaha RVX-2500 ca. 10.000.- http://www.komplett.no/k/ki.asp? eller http://www.avshop.no/catalog/product...04&cks=PRL
    Denon 3805 ca. 11.000.- http://www.hifiklubben.com/no/produk...er.htm?id=5091

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Surfet nettet nå nettopp og leste på Denon 2805, men 3805 er kanskje "storebroren" og dermed bedre?

Jeg har ca 5 år gamle Jamo-høytalere.
    Disse kommer også til å bli byttet ut, men da snakker vi om en del måneder. Koster jo skjorta å oppgradere hjemmekinoen :wink:

Som sagt har jeg ca 15.000 til forsterker og har ikke lyst til å forringe hverken lyd eller bilde.

Takk for tipset

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper du 3805'n så har du jo 4000.- igjen av budsjettet..... det er jo på god vei til nye høytalere. Du kan jo begynne med front, og putte Jamo'ene bak til du får spart deg opp til noe nytt.....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har du ikkje tv?

lit nyskjerig her,enten har folk tv eller prosjektor er det ingen som har tv og prosjektor? hvordan løser du det med kabler lixom? eller er du ein av dei mange som kun bruker prosjektor? leita lenge etter ein reciver med 2 HDTV kompatible utgange som component...måte til slutt kjøpe ein switsch siden ingen "billige under 15k" har det

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags Yamaha har du? Rart det ikke er komponent inn/ut på den. Jeg har i allefall det på min 2/3 år gamle 1200.

Re svingen:
    Tv/projektor er enkelt. Man benytter scart til tv og komponent/dvi til pj'en.

Mvh[/quote]

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker ikke hvilken Yamaha jeg har (og jeg er på jobb og får ikke sjekket), men den er kun for lyd. Ingen komponent inn-/utganger i det hele tatt :cry:
    Men, det betyr iallefall at jeg blir "tvunget" til å oppgradere, så synd :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: har du ikkje tv?

Sitat Opprinnelig postet av svingen
    lit nyskjerig her,enten har folk tv eller prosjektor er det ingen som har tv og prosjektor? hvordan løser du det med kabler lixom? eller er du ein av dei mange som kun bruker prosjektor?
    Jeg har begge deler.... Men jeg har ikke løst den biten med kabler enda..... men jeg har en plan.... Først må jeg få meg PJ med komponent inngang. Da kan jeg bruke komponent ut til PJ og bruke S-video (monitor out) til TV. Dette forutsetter at jeg bruker S-video inn på spillkonsollene for så å oppkonvertere til komponent til PJ. DVD spiller kobles til TV med Scart.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peekaboo
    Husker ikke hvilken Yamaha jeg har (og jeg er på jobb og får ikke sjekket), men den er kun for lyd. Ingen komponent inn-/utganger i det hele tatt :cry:
    Da har du sikkert en stereoforsterker...?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Det har jeg sikkert... ops: Da beviste jeg min kompetanse på feltet...
    Det jeg er mest redd for er at lyden blir forringet ved at "bilde" blir trukket inn i forsterkeren.
    Vil f. eks. Denon 3805 være bra nok til at bildet ikke forringes??

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg sikkert... ops: Da beviste jeg min kompetanse på feltet...
    Det jeg er mest redd for er at lyden blir forringet ved at "bilde" blir trukket inn i forsterkeren.
    Vil f. eks. Denon 3805 være bra nok til at bildet ikke forringes??
    Du mener vel at du er redd for at lyden forringes fordi det blir så mye mer elektronikk i "kassa"? Hvis du har en eldre Yamaha stereoforsterker tror jeg nok du blir fornøyd med både lyd og bilde i en receiver til ti lapper..... Men faktisk blir mange negativt overrasket over spessielt bassen blir "slappere" når man oppgraderer til en receiver fra en eldre stereoforsterker..... Dette gjelder spessielt billigere receivere. Hvor mye yter din gamle stereoforsterker? Ikke at Watt er så viktig, men det gir en liten pekepinn på hvor du vil havne....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sjekke når jeg kommer hjem i kveld.
    Legger da ut både hvilken forsterker jeg har og hva den yter.

Har definitivt ikke lyst til å føle at "trøkket" blir dårligere ved å bytte.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei og velkommen!

Denon AVR 3805 og Yamaha RVX-2500 har hvertfall 3 komponetinnganger. Så de skulle dekke dine behov..... mulig "lillebrødrene" Denon AVR 2805 og Yamaha RVX-1500 også har dette hvis du vil spare noen kroner...... Hva slags høytalere bruker du?

Priser:
    Yamaha RVX-2500 ca. 10.000.- http://www.komplett.no/k/ki.asp? eller http://www.avshop.no/catalog/product...04&cks=PRL
    Leste litt på omtalene/testene av 3805. Den får jo mye ros på lyd.
    Vet noen hvordan den er på bilde??

En annen ting.
    Hvordan er det å bruke ca 10m DVI-kabel?
    Hifi Klubben sier at det fungerer dårlig
    Hifi Center kjeden sier det går bra.

Please enlighten me

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei og velkommen!

Priser:
    Leste litt på omtalene/testene av 3805. Den får jo mye ros på lyd.
    Vet noen hvordan den er på bilde??

En annen ting.
    Hvordan er det å bruke ca 10m DVI-kabel?
    Hifi Klubben sier at det fungerer dårlig
    Hifi Center kjeden sier det går bra.

Please enlighten me
    Har selv en Denon AVR 3805, har ikke fått testet ut den video up konverteringen. Men ifølge tester skal det være bra. Du trenger da bare komponetnt kabel til din PJ. Lyden er jeg fornøyd med, hadde en NAD T-770 tidligere. Har ikke hatt tid / fest til å sjekke det ut skikkelig enda.... :wink:

10 m DVI kabel er en dårlig løsning.... kan risikere å få dålig bilde da. bruker selv 10 m RGB-kabel og det funker bra. Noen har gjort tester på 4 m kabler DVI vs. RGB. Ingen merkbar forskjell.... Hvis du ikke trenger så mye effekt kan du jo gå for 2805 og ha mere til over til nye front høytalere.... hvilken type musikk hører du på forresten?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Hva slags Yamaha har du? Rart det ikke er komponent inn/ut på den. Jeg har i allefall det på min 2/3 år gamle 1200.

Re svingen:

Mvh
    Aller først, jeg har en Yamaha RX-V396.
    Den har 5*95 W, spesifikasjoner:
    *17 Surround Programs with 12 CINEMA DSP, Dolby Digital, Dolby Pro-Logic and 3 HiFi DSP Programs
    *Yamaha Original LSI (YSS-908) Incorporates Dolby Digital Decoder and DSP Processing Circuits
    *6-Channel External Decoder Input for DTS and Other Future Formats
    *Equal Output Power for Five Channels
    *Preset Remote Control Unit with Control Code for TV, VCR, etc.
    *40-Station AM/FM Random Access Preset Tuning

Mer info på:
    http://www.yamaha.co.jp/english/prod...ht/rxv396.html

Så spørs det om hvordan denne er i forhold til Denon3805.

Hva slags musikk jeg liker? Mer eller mindre altspisende. Men er vel ikke så glad i dagens techno. Huff, følte meg gammel når jeg skrev det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k

Re svingen:

Mvh
    Aller først, jeg har en Yamaha RX-V396.
    Den har 5*95 W, spesifikasjoner:
    *17 Surround Programs with 12 CINEMA DSP, Dolby Digital, Dolby Pro-Logic and 3 HiFi DSP Programs
    *Yamaha Original LSI (YSS-908) Incorporates Dolby Digital Decoder and DSP Processing Circuits
    *6-Channel External Decoder Input for DTS and Other Future Formats
    *Equal Output Power for Five Channels
    *Preset Remote Control Unit with Control Code for TV, VCR, etc.
    *40-Station AM/FM Random Access Preset Tuning

Mer info på:
    http://www.yamaha.co.jp/english/prod...ht/rxv396.html

Så spørs det om hvordan denne er i forhold til Denon3805.

Hva slags musikk jeg liker? Mer eller mindre altspisende. Men er vel ikke så glad i dagens techno. Huff, følte meg gammel når jeg skrev det.
    Dette høres mistenkelig ut som en surround receiver..... :wink: Har du bare 2 fronthøytalere koblet på den nå? Det ville forundre meg hvis denne har video inngang og utgang med s-video.... bildet er litt dårlig så det er vanskelig å se.... men noen komponent inngang er det nok ikke.... Hvis du er fornøyd med denne kan du jo vurdere Yamaha RVX-1500/2500. De er garantert ikke noe dårligere..... Det er antagelig ikke noen av Denon'ene heller..... Ta "lyttetesten" og vurder hovedsaklig ut fra det...... av annet stæsj disse to merkene har er de temmelig like..... Autokalibreringen på Yamaha RVX-2500 er mye mere "fancy" enn på Denon AVR-3805..... men resultatet blir det samme (tror jeg)..... Personlig liker jeg Denon best, jeg vurderte sterkt også RVX-2500 når jeg skulle handle bare for noen uker siden...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •