Jeg og kompisen min krangler om nad og denon.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg og kompisen min krangler om nad og denon.

Hva er best av denon og Nad? Jeg og en kompis krangler. Jeg mener at Denon er bedre lydmessig og utstyrsmessig, mens han mener at Nad knuser denon på alt. Og kaller meg en komplett idiot fordi jeg skal bytte min Nad t743 mot en denon 2105. Hvem har egentli mest rett her?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har rett i det sier om Denon, men NAD er effektmessig foran når de stiller i samme prisklasse.
    Det beste er vel å lytte selv, liker du Denonen bedre bytter du, hvis ikke beholder du NAD'en.
    NAD sine surround recievere imponerer ikke meg, men det er jo hver sin smak.
    Kanskje en litt vel bastant uttalelse fra han kompisen din.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg, ville valgt denon framfor NAD, NAD´en har kanskje mere kraft? men det kan man jo alltids fikse på

Ville nok valgt Rotel eller h\k foran begge men det er jo min smak

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon's receivere har en forforsterkerdel som er vesentlig bedre enn den som sitter i NAD's receivere. Som G|zO skriver, effektforsterkere kan du supplere med om/når behovet melder seg.

NAD's receivere (og forforsterkeren T163) er sterkt plaget av egenstøy (selv etter at de er kommet i versjon 2 for å bedre problemet). På grund av dette vesentlige problemet, er det faktisk ikke mye særiøst utstyr på markedet som er dårligere kjøp enn NAD.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Denon's receivere har en forforsterkerdel som er vesentlig bedre enn den som sitter i NAD's receivere. Som G|zO skriver, effektforsterkere kan du supplere med om/når behovet melder seg.

NAD's receivere (og forforsterkeren T163) er sterkt plaget av egenstøy (selv etter at de er kommet i versjon 2 for å bedre problemet). På grund av dette vesentlige problemet, er det faktisk ikke mye særiøst utstyr på markedet som er dårligere kjøp enn NAD.
    En selger på HFK inrømmet dette selv. De har hatt mye problemer / klager på Surroundreiceivere de senere år. Stereokomponentene skal derimot ikke være noe i veien med. Så det er vel egentlig bare å vente på v3 i surroundreiceivere..... :wink:

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad

En selger på HFK inrømmet dette selv. De har hatt mye problemer / klager på Surroundreiceivere de senere år. Stereokomponentene skal derimot ikke være noe i veien med. Så det er vel egentlig bare å vente på v3 i surroundreiceivere..... :wink:
    Vente på NAD? :shock:
    Hvorfor ikke kjøpe kvalitet med en gang...

Har aldri kjøpt NAD og kommer aldri til å gjøre det.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1

AMEN. Kunne ikke sagt det bedre selv. Den dagen det havner NAD utstyr i stua mi så må noen ringe lege med en gang.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen problemer med å anbefale rimelige NAD stereoforsterkere. Det er enkelte NAD produkter som har fulgt opp arven fra legendariske 3020 på en glimrende måte. Dessverre er surroundproduktene en trist historie for seg... Jeg ville nok også gått for Denon dersom det står mellom disse to merkene for surround. I stereo ville jeg valgt motsatt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1

Jeg mente jo ikke dette bokstavlig! Men den kan bli spennende å se om de kommer seg opp av den store nedturen på surroundreiceivere de senere åra... Nad er mye bedre enn vedlig mye annen elektonikk.... f.eks genrellt alt som selges i standard elektronikkforr. som Elkjøp, Expert osv...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad har i mange år vist at de har kapasiteten når de klarer å få kontroll over sine administrative problemer. Klarer de det igjen er de nok langt foran Denon slik de var før.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg har ingen problemer med å anbefale rimelige NAD stereoforsterkere. Det er enkelte NAD produkter som har fulgt opp arven fra legendariske 3020 på en glimrende måte. Dessverre er surroundproduktene en trist historie for seg... Jeg ville nok også gått for Denon dersom det står mellom disse to merkene for surround. I stereo ville jeg valgt motsatt.
    har a-b testet desse...den eldgamle greia virker til å ha mere sjel, varme og fylde enn den nye i mne ører.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •